Citroen C5 Weekend 2002
Fra : thomas.larsen@hess.c~

Dato : 17-02-07 11:36

Hey,

Er der nogen der har erfaring med et kørselsmønster der dræner
batteriet så meget at end ikke daglige småture kan holde liv i bilen
meget mere end en uge ?. Jeg er ved at blive idiot af at lade i tide
og utide, det til trods for at Citroen tog sig + 1000,- betalt for at
sætte den i economymode. Er der nogen der måske har fået en eller
anden form for ladeanordning monteret i bilen, i så fald hvilken ?.

Fra : FBJ

Dato : 17-02-07 12:49

thomas.larsen@hess.com wrote:
> Er der nogen der har erfaring med et kørselsmønster der dræner
> batteriet så meget at end ikke daglige småture kan holde liv i
> bilen meget mere end en uge ?.

Hvis jeg forstår dit skriv rigtigt, så skulle mange små ture lade
batteriet mere end lange ture, så er det efter min mening
forkert.
Mange små ture er lig med næsten ingen opladning, så batteriet
går hurtigt dødt, der imod vil få, men lange, ture oplade
batteriet og holde det på toppen.

Så hvis du kører lange ture jævnligt og får ladet batteriet godt
op og det ikke hjælper, så hælder jeg mest til at dit batteri er
træt, men at din lader sæføli´ osse kan være skurken.

--
F.B.J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-07 13:04

thomas.larsen@hess.com skriver:

> Er der nogen der har erfaring med et kørselsmønster der dræner
> batteriet så meget at end ikke daglige småture kan holde liv i bilen
> meget mere end en uge ?.

Definer "daglige småture".

> Jeg er ved at blive idiot af at lade i tide
> og utide, det til trods for at Citroen tog sig + 1000,- betalt for at
> sætte den i economymode.

Er der nogen der har målt på batteriet, på generatoren og på
standbystrømmen, når bilen er slukket ?

Er det noget der har været der fra stat, eller er det noget den er
begyndt med ?

> Er der nogen der måske har fået en eller
> anden form for ladeanordning monteret i bilen, i så fald hvilken ?.

Eksempelvis DEFA laver sammen med kabinevarmer en anordning der også
lader på batteriet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 17-02-07 13:02

<thomas.larsen@hess.com> skrev

[...]

Start med at finde ud af om noget bruger strøm hele tiden, lyset i
bagagerummet, forstærker, dvdafspiller o.s.v.

Hvis du har et multimeter, så tag en polsko af, sæt meteret på A, en ende på
den tomme pol den anden på den løse sko, så går al strøm gennem meteret, mål
forbruget med dørene lukket og nøglen ude.

mvh
Alex Christensen