|
| hvilken central lås har jeg??? Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 19:43 |
|
Hej...
jeg er ved/skal til at installere alarm i min nye-brugte bil en Ford mondeo
str.car fra 1997... men når jeg skal slutte centrallås til er der 5
forskellige typer centrallås at vælge i mellem på hvordan man tilslutter
det... der er :
-internal principle(hvad det så end er)
-negative trigger
-positive trigger
-positive & negative trigger
-vacuum type central door lock system same as mercedes, audi...
hilken er min jeg tror det er en en original centrallås... hvis der ikke er
nogen der ved hvilken type min er.. kan i så fortælle hvordan jeg finder ud
af det???
Anders
ps. alarmen er en royal guard B++
| |
Ukendt (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 19:54 |
|
"anders" <ae(snabel-a)givskudnet.dk> skrev i en meddelelse
news:12tbuqni44d9lb6@corp.supernews.com...
> Hej...
>
> jeg er ved/skal til at installere alarm i min nye-brugte bil en Ford
> mondeo str.car fra 1997... men når jeg skal slutte centrallås til er der 5
> forskellige typer centrallås at vælge i mellem på hvordan man tilslutter
> det... der er :
> -internal principle(hvad det så end er)
> -negative trigger
> -positive trigger
> -positive & negative trigger
> -vacuum type central door lock system same as mercedes, audi...
Min er en også en 97'er. Her er det "internal principle", man kan nemlig
hverken åbne døren med en plus eller en minus impuls. Men ved at kortslutte
lock til en bestemt ledning eller kortslutte unlock til selvsamme ledning,
så kan låsene aktiveres.
Det tog mig temmelig lang tid at finde de rigtige 3 ledninger i højre side
af dørstolpen helt nede ved tæppet. Ledninger går IKKE til nogen central box
i min model, så det er lidt svært at finde de rigtige ledninger.....selv om
man har Ford TIS til hjælp. Haynes bogen er lige til at lukke op....øh den
er ubrugelig i denne sammenhæng.
> hilken er min jeg tror det er en en original centrallås... hvis der ikke
> er nogen der ved hvilken type min er.. kan i så fortælle hvordan jeg
> finder ud af det???
Jeg pillede dørbeklædning af og så efter hvilke ledninger der gik til låsen.
Disse ledninger fulgte jeg så ned til dørstolpen. Man kan jo ikke hente
ledningerne i døren da de går gennem et multistik
--
Tom
| |
Ukendt (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 20:00 |
|
"Tom"Skrev: Jeg pillede dørbeklædning af og så efter hvilke ledninger der
gik til låsen.
Disse ledninger fulgte jeg så ned til dørstolpen. Man kan jo ikke hente
ledningerne i døren da de går gennem et multistik
___________
Hej...
ja jeg tænkt nok det var dig tom der skrev tilbage du er jo ford-manden over
alle... takke mange gange for din viden...
dejligt, så er jeg lidt bedre klædt på til imorgen når jeg skal til at
"splitte" bilen ad....
er der andre tips eller tricks jeg kunne få brug for til mit lille
project...
Anders
| |
Ukendt (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 20:04 |
|
"anders" <ae(snabel-a)givskudnet.dk> skrev i en meddelelse
news:12tbvpm8th6ik6a@corp.supernews.com...
>
> "Tom"Skrev: Jeg pillede dørbeklædning af og så efter hvilke ledninger der
> gik til låsen.
> Disse ledninger fulgte jeg så ned til dørstolpen. Man kan jo ikke hente
> ledningerne i døren da de går gennem et multistik
>
> ___________
>
> Hej...
>
> ja jeg tænkt nok det var dig tom der skrev tilbage du er jo ford-manden
> over alle... takke mange gange for din viden...
>
> dejligt, så er jeg lidt bedre klædt på til imorgen når jeg skal til at
> "splitte" bilen ad....
>
> er der andre tips eller tricks jeg kunne få brug for til mit lille
> project...
Ja en god ryg. Du kommer nemlig til at kravle rundt i temmelig lang tid
))
Det værste er faktisk at ledningsbundet på 20 ledninger ligger så stramt i
bunden af bilen at det er næsten umuligt at komme til, når man skal have fat
i de 3 ledninger.
Desværre kan jeg ikke huske farverne mere fordi det ville sikkert have
hjulpet dig MEGET
--
Tom
| |
Morten Fruergaard (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-02-07 21:04 |
|
anders wrote:
> jeg er ved/skal til at installere alarm i min nye-brugte bil en Ford
> mondeo str.car fra 1997... men når jeg skal slutte centrallås til er
> der 5 forskellige typer centrallås at vælge i mellem på hvordan man
> tilslutter det... der er :
> -internal principle(hvad det så end er)
> -negative trigger
> -positive trigger
> -positive & negative trigger
> -vacuum type central door lock system same as mercedes, audi...
Min "bibel" siger dette, hvis det er 1997 og frem, at den åbner via 1 sekund
stel signal i hhv. sort/grøn og sort/orange i multistik i venstre A-stolpe.
Hvis den er fra før, så er ledningerne i stedet Gul/Violet og hvis/sort.
Jeg har tidligere monteret c-lås I mondeo og det har været ud fra
ovenstående.
> Anders
> ps. alarmen er en royal guard B++
Lad mig gerne vide, hvordan den er "in real life"...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Ukendt (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 21:25 |
|
"Morten Fruergaard" skrev:
> Min "bibel" siger dette, hvis det er 1997 og frem, at den åbner via 1
> sekund stel signal i hhv. sort/grøn og sort/orange i multistik i venstre
> A-stolpe.
>
> Hvis den er fra før, så er ledningerne i stedet Gul/Violet og hvis/sort.
>
> Jeg har tidligere monteret c-lås I mondeo og det har været ud fra
> ovenstående.
>
>> Anders
>> ps. alarmen er en royal guard B++
>
> Lad mig gerne vide, hvordan den er "in real life"..
________________
det skal jeg lade vide...
lige nu skriver jeg med forhandleren da han ikke kan forstå hvad der står i
manualen med principle....
Anders
| |
Michael Nielsen (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Michael Nielsen |
Dato : 16-02-07 23:50 |
|
> Min "bibel" siger dette, hvis det er 1997 og frem, at den åbner via 1
> sekund stel signal i hhv. sort/grøn og sort/orange i multistik i venstre
> A-stolpe.
Hvad siger din bibel om en Golf 2 fra 91 med CE ledningsnet, har også en
alarm som jeg skal have koblet på, mener at det er noget luftstyret noget,
da der sidder en lille kompressor i bagagerummet, men har ingen ide om
hvordan det skal styres.
--
Best regards
Michael Nielsen
leahcim(snabela)chicks.dk
| |
Morten Fruergaard (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 17-02-07 10:41 |
|
Michael Nielsen wrote:
>> Min "bibel" siger dette, hvis det er 1997 og frem, at den åbner via 1
>> sekund stel signal i hhv. sort/grøn og sort/orange i multistik i
>> venstre A-stolpe.
>
> Hvad siger din bibel om en Golf 2 fra 91 med CE ledningsnet, har også
> en alarm som jeg skal have koblet på, mener at det er noget
> luftstyret noget, da der sidder en lille kompressor i bagagerummet,
> men har ingen ide om hvordan det skal styres.
Den siger, at du ikke har nogen motor i venstre fordør - kun en kontakt, som
giver besked om, at de andre dører skal låses op, når du manuelt låser v.
fordør op. Låser v. fordør op, hvis du åbner fra h. fordør?
Hvis der ikke er nogen motor i v. fordør, så er løsningen at montere
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=002%2D001%2D00031612 i
fordøren og så lade alarmen styre den.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Michael Nielsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Michael Nielsen |
Dato : 17-02-07 11:03 |
|
> Den siger, at du ikke har nogen motor i venstre fordør - kun en kontakt,
> som giver besked om, at de andre dører skal låses op, når du manuelt låser
> v. fordør op. Låser v. fordør op, hvis du åbner fra h. fordør?
Ja din "bibel" har ret, der er kun en kontakt i v. fordør, ingen motor. det
er også kun v. fordør der kan aktivere centrallåsen.
> Hvis der ikke er nogen motor i v. fordør, så er løsningen at montere
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=002%2D001%2D00031612 i
> fordøren og så lade alarmen styre den.
Havde ikke tænkt på en slavemotor.
Kan det slavemotor bruges til alle typer alarmer? Og hvordan er styringen på
den positiv, negativ eller noget tredje?
--
Best regards
Michael Nielsen
leahcim(snabela)chicks.dk
| |
Morten Fruergaard (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 17-02-07 11:14 |
|
Michael Nielsen wrote:
>> Den siger, at du ikke har nogen motor i venstre fordør - kun en
>> kontakt, som giver besked om, at de andre dører skal låses op, når du
>> manuelt
>> låser v. fordør op. Låser v. fordør op, hvis du åbner fra h. fordør?
>
> Ja din "bibel" har ret, der er kun en kontakt i v. fordør, ingen
> motor. det er også kun v. fordør der kan aktivere centrallåsen.
>> Hvis der ikke er nogen motor i v. fordør, så er løsningen at montere
>> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=002%2D001%2D00031612
>> i fordøren og så lade alarmen styre den.
>
> Havde ikke tænkt på en slavemotor.
> Kan det slavemotor bruges til alle typer alarmer?
Ja.
Der er 2 ledninger.
+ på den ene og stel på den anden, så låser den op.
Når det er omvendt, så låser den...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Michael Nielsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Michael Nielsen |
Dato : 17-02-07 12:02 |
|
> Ja.
>
> Der er 2 ledninger.
> + på den ene og stel på den anden, så låser den op.
> Når det er omvendt, så låser den...
Mange tak Morten
Så tror jeg endelig at jeg kan få sat min alarm i bilen, kunne bare ikke
hitte ud af, hvordan jeg skulle forbinde min alarm til den kompressor
--
Best regards
Michael Nielsen
leahcim(snabela)chicks.dk
| |
|
|