|
| Snøft.. dumpet til syn. ARGH! Fra : Dak |
Dato : 16-02-07 13:30 |
|
Ja så fik jeg nok den værste dag nogensinde i forbindelse med bilen.
Stod op kl.10 og kørte over til min mekaniker for at hente bilen. Regningen
lød på 1500kr, så jeg regnede med at al rusten var lavet på panelerne.
Ja så kørte jeg en smuttur hjem for lige at pille andefødderne af samt vende
bremsekaliperen en omgang da slangen var snoet. Sideskørterne var pillet af
så det behøvede jeg ikke. Så nu var jeg næsten klar til syn. opdagede dog
lige jeg manglede sprinklervæske så måtte lige på tanken på vejen til
synsværkstedet.
Ankom så til synsstedet og fik tid osv. og hvad sker der så? Synsmanden går
selvfølgelig igennem inderpanelerne og der finder han op til flere huller
med sin hammer. :,-( og imens tænkte jeg bare det er bare ikke sandt!!!
så nu har jeg en officiel seddel på at min bil skal til omsyn med begge
inderpanel samt et yderpanel! ((
Så efter synet kørte jeg godt nok straks over til mekanikeren for at
fortælle hvad der var sket og nu har vi aftalt at jeg afleverer den mandag
og så kører han ind med den selv til omsyn enten mandag eller tirsdag. Så
medmindre det ikke blir gratis for mig så er det sidste gang jeg besøger det
værksted.
Så nu kan jeg desværre ikke købe min gps. ihvertfald ikke før næste uge.
Samt nu kan jeg hellere ikke give en donation til landsindsamlingen på
lørdag.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Som hader rust"
| |
Christian B. Andrese~ (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 16-02-07 13:42 |
|
On Feb 16, 1:30 pm, "Dak" <dakS...@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
> så nu har jeg en officiel seddel på at min bil skal til omsyn med begge
> inderpanel samt et yderpanel! ((
>
> Så efter synet kørte jeg godt nok straks over til mekanikeren for at
> fortælle hvad der var sket og nu har vi aftalt at jeg afleverer den mandag
> og så kører han ind med den selv til omsyn enten mandag eller tirsdag.. Så
> medmindre det ikke blir gratis for mig så er det sidste gang jeg besøger det
> værksted.
Pladesmedene får meget glæde af den bil
> Så nu kan jeg desværre ikke købe min gps. ihvertfald ikke før næste uge.
> Samt nu kan jeg hellere ikke give en donation til landsindsamlingen på
> lørdag.
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
> "Som hader rust"
Så skulle du nok ikke have valgt sådan et køretøj
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
| |
Dak (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 16-02-07 13:52 |
|
>Pladesmedene får meget glæde af den bil
Ja jeg spreder bare glæde over det hele... > *lol*
>Så skulle du nok ikke have valgt sådan et køretøj
havde MC før bil og der havde man jo aldrig rustproblemer da man ikke kørte
om vinteren. Det er også derfor jeg har prøvet at sælge min bil så jeg kan
købe ne mc igen.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
alexbo (16-02-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 16-02-07 13:59 |
|
"Dak" skrev
> Så efter synet kørte jeg godt nok straks over til mekanikeren for at
> fortælle hvad der var sket og nu har vi aftalt at jeg afleverer den mandag
> og så kører han ind med den selv til omsyn enten mandag eller tirsdag. Så
> medmindre det ikke blir gratis for mig så er det sidste gang jeg besøger
> det værksted.
En 17 år gammel bil hvor din mekaniker forsøger at lave mindst muligt for at
få den synet, man kan ikke forlange mere.
Og han fortsætter åbenbart hvor han slap med lapperier, hvis det går godt
med et par lapper til, så er det jo godt.
Men der er også en risiko for at næste gang mister synsmanden tålmodigheden,
banker huller rundt om lapperne, og kasserer bilen helt.
Helt forfra med nyt syn.
Din bil trænger uden tvivl til to nye inder og yderpaneler, jeg er ved at
tro det bedste er at gøre det nu, fremfor senere.
Et af de helt kritiske og dyre punkter på en Sierra er bagvangerne, de er
åbenbart sluppet igennem indtil nu, men man kan ikke føle sig sikker, når
først det hele starter forfra.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-02-07 09:19 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:45d5ab56$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Et af de helt kritiske og dyre punkter på en Sierra er bagvangerne, de er
> åbenbart sluppet igennem indtil nu
Mon ikke bare det er en skrøne ?
Hvis både min og Dak's er gået igennem
uden vanger-anmærkninger, så tyder noget jo på det.
Især hvis bilenere er mere 'hullede' alle andre steder
end lige i vangerne ?
| |
alexbo (17-02-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 17-02-07 11:47 |
|
"Egue" <-> skrev
> Mon ikke bare det er en skrøne ?
Så har jeg repareret mange skrøner.
mvh
Alex Christensen
| |
Ib Jakobsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 17-02-07 14:21 |
|
alexbo skrev:
> "Egue" <-> skrev
>
>> Mon ikke bare det er en skrøne ?
>
> Så har jeg repareret mange skrøner.
Ja, og så ligger der da også en top-ti liste på bilsyn.dk der nok kan
underbygge dette.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Fam. Olsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 17-02-07 17:57 |
|
"Egue" <-> skrev i en meddelelse
news:45d6ba75$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mon ikke bare det er en skrøne ?
Jo da. Ligesom med Alfaer. )
MVH Niels
| |
mfn (16-02-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 16-02-07 15:28 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:45d5a3cd$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja så fik jeg nok den værste dag nogensinde i forbindelse med bilen.
Snip.
Du kunne jo bare have fulgt mit råd og finde en der kan lave det til
menneske penge. Både inder- og yder- paneler kan en perlegruser skifte for
MAX 4-5000 kr.
Nu har du i stedet smidt de 2000 ud af vinduet.... og skal stadig ha lavet
paneler ;)
| |
Klaus G. (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 16-02-07 19:53 |
|
> Du kunne jo bare have fulgt mit råd og finde en der kan lave det til
> menneske penge. Både inder- og yder- paneler kan en perlegruser skifte for
> MAX 4-5000 kr.
Nu er det næppe alle som kender folk der kan sådan noget der, vel :)
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Dak (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 17-02-07 09:38 |
|
> Du kunne jo bare have fulgt mit råd og finde en der kan lave det til
> menneske penge. Både inder- og yder- paneler kan en perlegruser skifte for
> MAX 4-5000 kr.
>
øhh... nu havde jeg sat en grænse på 3000kr da det er hvad jeg har råd til
pt. Så hvis det ike kunne laves for det så skulle den sælges/skrottes.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
ERLO (16-02-2007)
| Kommentar Fra : ERLO |
Dato : 16-02-07 16:26 |
|
Dak wrote:
> Ja så fik jeg nok den værste dag nogensinde i forbindelse med bilen.
>
> Stod op kl.10 og kørte over til min mekaniker for at hente bilen.
> Regningen lød på 1500kr, så jeg regnede med at al rusten var lavet på
> panelerne.
>
> Ja så kørte jeg en smuttur hjem for lige at pille andefødderne af samt
> vende bremsekaliperen en omgang da slangen var snoet. Sideskørterne var
> pillet af så det behøvede jeg ikke. Så nu var jeg næsten klar til syn.
> opdagede dog lige jeg manglede sprinklervæske så måtte lige på tanken på
> vejen til synsværkstedet.
>
> Ankom så til synsstedet og fik tid osv. og hvad sker der så? Synsmanden
> går selvfølgelig igennem inderpanelerne og der finder han op til flere
> huller med sin hammer. :,-( og imens tænkte jeg bare det er bare ikke
> sandt!!!
>
> så nu har jeg en officiel seddel på at min bil skal til omsyn med begge
> inderpanel samt et yderpanel! ((
>
> Så efter synet kørte jeg godt nok straks over til mekanikeren for at
> fortælle hvad der var sket og nu har vi aftalt at jeg afleverer den mandag
> og så kører han ind med den selv til omsyn enten mandag eller tirsdag. Så
> medmindre det ikke blir gratis for mig så er det sidste gang jeg besøger
> det værksted.
>
> Så nu kan jeg desværre ikke købe min gps. ihvertfald ikke før næste
> uge. Samt nu kan jeg hellere ikke give en donation til landsindsamlingen
> på lørdag.
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
> "Som hader rust"
Hej
Er det så nu at man skal anbefale sig med et utroligt smukt eksemplar af
racen Citroen BX Week-end/92 schweitzerimport til "kun" 16.000, eller er
det at træde i såret?
Mvh ERLO
--
www.støddæmpere.dk
til alle biler haves
| |
Ukendt (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 16:31 |
|
> Hej
> Er det så nu at man skal anbefale sig med et utroligt smukt eksemplar af
> racen Citroen BX Week-end/92 schweitzerimport til "kun" 16.000, eller er
> det at træde i såret?
> Mvh ERLO
hehe at gå fra ford til citroen er da som at gå fra pest til kolera hehehe
mon ikke bare han skulle købe sig en god gedin polo..
Mvh
Morten
| |
mfn (16-02-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 16-02-07 16:47 |
|
Citroen BX Week-end/92 schweitzerimport til "kun" 16.000, eller er
> > det at træde i såret?
> > Mvh ERLO
>
> hehe at gå fra ford til citroen er da som at gå fra pest til kolera hehehe
Nej det er som fra forkølelse til Ebola-virus!
Find en Toyota eller måske noget VW hvis du overvejer dødsdom. Jeg vil gerne
købe din Sierra hvis det er ;)
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-07 18:37 |
| | |
Lars L. Hansen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 19-02-07 12:28 |
|
mfn wrote:
> Citroen BX Week-end/92 schweitzerimport til "kun" 16.000, eller er
>>> det at træde i såret?
>>> Mvh ERLO
>> hehe at gå fra ford til citroen er da som at gå fra pest til kolera hehehe
>
> Nej det er som fra forkølelse til Ebola-virus!
En '92 Citroën BX fra Schweiz ville nok skabe væsentlig færre problemer
i synshallen end en dansk-kørt Ford Sierra fra '90.
Mvh.
| |
Ukendt (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-02-07 09:21 |
|
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:45d5ce35$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> mon ikke bare han skulle købe sig en god gedin polo..
Kommer sandelig an på årgngen.
Selv de nyere af slagsen få hug af FDM
for ikke at være den model, som løfter
VW's image mht. kvalitet.
Citat slut.
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-02-07 09:43 |
|
Egue skriver:
>
> Selv de nyere af slagsen få hug af FDM
> for ikke at være den model, som løfter
> VW's image mht. kvalitet.
Er det denne du hentyder til ?
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/62C0CAD3-924A-4CE0-89D9-73803643AFDE/0/6063.pdf
Sjovt nok, sammenligner du med Fiesta af samme årgang er det dybest set
samme fejl de har. Motorstyring til 1,4 liters motor, gummibøsning i
undervogn. Polo kan knage i instrumentpanel, hvorimod en Fiesta genrelt
har en ringere materialekvalitet end gennemsnittet. Polo har problemer
med Elrudehejset og Fiesta med knappen til åbning af bagklap. Der hvor
Poloen er ringe er på dens viskersystem, hvorimod Fiesta'en er ringe
beskyttet mod rust.
Nærlæser du testen vil du opdage er der til trods for overskifterne ikke
er megen forskel på bilerne!
På den anden side er det nok ikke en 5 år gammel bil Dak går efter hvis
han skal have skiftet sin "gennemsnitsrådne" Sierra ud.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-02-07 10:38 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D6C022.8CE0C2DA@du.kan.finde.den...
> Er det denne du hentyder til ?
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/62C0CAD3-924A-4CE0-89D9-73803643AFDE/0/6063.pdf
Har ikke Adobe installeret pt.
> Sjovt nok, sammenligner du med Fiesta af samme årgang er det dybest set
> samme fejl de har.
Det gør jeg ikke.
Fiesta får oftest betydelig bedre omtaler
end Polo i Motor...
Netop Polo, selv de nyere årgange,
er ikke specielt vellykkede iflg. FDM.
Har vist sig at ha' en del fejl.
> Poloen er ringe er på dens viskersystem, hvorimod Fiesta'en er ringe
> beskyttet mod rust.
FDM var sjovt nok overrasket Fiesta's modstandsdygtighed
over for rust, selvom, som du påpeget, behandlingen fra fabrik
var mangelfuld. Det tyder på fornuftige samlinger uden 'fælder'.
> Nærlæser du testen vil du opdage er der til trods for overskifterne ikke
> er megen forskel på bilerne!
I hovedtræk mener FDM, Polo'en ikke er specielt vellykket,
hvis man har VW's renommê in mente.
Det omvendte kan man næsten sige gælder for Fiesta,
som overrasker på en del punkter, hvilket man ikke
forventer, hvis man har Fords sealingsproblemer in mente.
> På den anden side er det nok ikke en 5 år gammel bil Dak går efter hvis
> han skal have skiftet sin "gennemsnitsrådne" Sierra ud.....
Ved ikke, hvad Dak går efter.
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-02-07 11:05 |
|
Egue skriver:
>
> Har ikke Adobe installeret pt.
Så er det jo også nemt at ingnorere noget man ikek bryder sig om...
> Det gør jeg ikke.
Nej,d et kan jeg forstå.
> Fiesta får oftest betydelig bedre omtaler
> end Polo i Motor...
> Netop Polo, selv de nyere årgange,
> er ikke specielt vellykkede iflg. FDM.
> Har vist sig at ha' en del fejl.
I følge den test jeg linker til - ja, men nærlæser du den og
sammenholder med eksempelvis Fieste er resutatet nogenlunde det samme.
> FDM var sjovt nok overrasket Fiesta's modstandsdygtighed
> over for rust, selvom, som du påpeget, behandlingen fra fabrik
> var mangelfuld. Det tyder på fornuftige samlinger uden 'fælder'.
Men den ruster....
> I hovedtræk mener FDM, Polo'en ikke er specielt vellykket,
> hvis man har VW's renommê in mente.
Læs nu de test. Forhold dig til virkeligehden i stedet for det du kan
huske.....
> Det omvendte kan man næsten sige gælder for Fiesta,
> som overrasker på en del punkter, hvilket man ikke
> forventer, hvis man har Fords sealingsproblemer in mente.
Ja, ringe kvalitet på interiør, gulvtæpper der flosser osv.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-07 10:51 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D6D33D.E368381D@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Har ikke Adobe installeret pt.
>
> Så er det jo også nemt at ingnorere noget man ikek bryder sig om...
Ja det har du jo ret i, hvis dette var tilfældet.
>> Det gør jeg ikke.
>
> Nej,d et kan jeg forstå.
Sikker på dêt ?
Det plejer jo ikke at være
din stærkeste side, forstanden.
>> Fiesta får oftest betydelig bedre omtaler
>> end Polo i Motor...
>> Netop Polo, selv de nyere årgange,
>> er ikke specielt vellykkede iflg. FDM.
>> Har vist sig at ha' en del fejl.
>
> I følge den test jeg linker til - ja, men nærlæser du den og
> sammenholder med eksempelvis Fieste er resutatet nogenlunde det samme.
Du vil ikke opleve en nyere Polo, som får samme positive
test i Motor som en nyere Fiesta. Måske mht. fabrikkens rustbehandling,
og dêt er så det eneste..men det 'problem' er billig og nem at komme udenom.
>> FDM var sjovt nok overrasket Fiesta's modstandsdygtighed
>> over for rust, selvom, som du påpeget, behandlingen fra fabrik
>> var mangelfuld. Det tyder på fornuftige samlinger uden 'fælder'.
>
> Men den ruster....
Det gør alle biler.
Men de påtalte blot, at Fiesta'en var ganske rustfri
"trods utilstrækkelig behandling fra fabrikkens side".
>> I hovedtræk mener FDM, Polo'en ikke er specielt vellykket,
>> hvis man har VW's renommê in mente.
>
> Læs nu de test. Forhold dig til virkeligehden i stedet for det du kan
> huske.....
Jeg husker de store overskrifter og facit fra de test
jeg læser. Polo er en dårlig bil, sammenlignet med
hvad du ellers ser fra V.A.G.
>> Det omvendte kan man næsten sige gælder for Fiesta,
>> som overrasker på en del punkter, hvilket man ikke
>> forventer, hvis man har Fords sealingsproblemer in mente.
>
> Ja, ringe kvalitet på interiør, gulvtæpper der flosser osv.
Og sæder i Polo som ikke engang er spændt ordentlig
fast til vognbunden..
SAMT instrumentborde som knirker ??
Nej, VW har det svært.
Og så er en Polo vel 40-50.000,- dyrere
end en Fiesta.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-07 11:15 |
|
Egue skriver:
>
> Ja det har du jo ret i, hvis dette var tilfældet.
Nemlig
> Det plejer jo ikke at være
> din stærkeste side, forstanden.
Skriver manden der ikke kan forstå at han forurener ved at smide affald
ud af vinduet.
> Jeg husker de store overskrifter og facit fra de test
> jeg læser.
Ja, nemlig, du nærlæser ikke testene....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-07 12:17 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D82731.D6B4577C@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Ja det har du jo ret i, hvis dette var tilfældet.
>
> Nemlig
Så er den jo ikke så meget længere.
Du valgte at overse ordet 'hvis' og dragede
din egen konklusion, til fordel for din egen 'sag'.
Mislykkedes vil jeg lige sige.
>> Det plejer jo ikke at være
>> din stærkeste side, forstanden.
>
> Skriver manden der ikke kan forstå at han forurener ved at smide affald
> ud af vinduet.
Jeg udfører bevidst denne handling. Jævnligt. Stadigvæk.
Så kan du jo, som andre, vurdere, om du ville gøre
det samme.
>> Jeg husker de store overskrifter og facit fra de test
>> jeg læser.
>
> Ja, nemlig, du nærlæser ikke testene....
Altid.
Men jeg behøver ikke gentagende gange
nærlæse en artikel, for at fatte den...
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-07 19:36 |
|
Egue skriver:
>
> Jeg udfører bevidst denne handling. Jævnligt. Stadigvæk.
> Så kan du jo, som andre, vurdere, om du ville gøre
> det samme.
Det beviser din mangel på fatteevne...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-07 20:51 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D89C90.627E8DF2@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Jeg udfører bevidst denne handling. Jævnligt. Stadigvæk.
>> Så kan du jo, som andre, vurdere, om du ville gøre
>> det samme.
>
> Det beviser din mangel på fatteevne...
Hvad vil du bevise siger du ?
Transit vandt iøvrigt foran VW Crafter
om titlen årets van.,o))
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-07 20:58 |
| | |
Ukendt (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-07 22:18 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D8AFD7.24F3FDE1@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Hvad vil du bevise siger du ?
>
> At din fatteevne er svag.
Ja, men er det en måde at gøre det på synes du ?
Jeg kan ikke ta' dig seriøs..
Snakker om biler, og du snakker om affald..
>> Transit vandt iøvrigt foran VW Crafter
>> om titlen årets van.,o))
>
> Og ?
Du har ret.
Det taler for sig selv.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-07 22:19 |
|
Egue skriver:
>
> Ja, men er det en måde at gøre det på synes du ?
Ja
> Jeg kan ikke ta' dig seriøs..
Sjovt, der er slet ingen der tager dig seriøst....
> Snakker om biler, og du snakker om affald..
Snakker om fatteevne.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-02-07 17:05 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D8C2CC.1DCC4B82@du.kan.finde.den...
> Sjovt, der er slet ingen der tager dig seriøst....
Det gør de fleste trods alt.
Jeg har bare den evne, at en hel
del af mine indlæg kommenteres af dig,
som altid lader dem vokse til uanede højder.,o)
Og dêt er altid sjovt at se, når Klaus D kommer på banen,
og du er sikker, næsten hver gang.
>> Snakker om biler, og du snakker om affald..
>
> Snakker om fatteevne.
Nej du afsporer debatten ved at snakke
affald, og jeg går ud fra, det omhandler McDonalds-affald ?
Igen vil du udvande tråden og håbe det på et tidspunkt
blir' til egen vinding.
Netop derfor du altid reflekterer på mine indlæg
og forsøger at få det sidste ord, hvilken endnu
aldrig er lykkedes dig.
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-07 18:47 |
|
Egue skriver:
>
> Nej du afsporer debatten ved at snakke
> affald, og jeg går ud fra, det omhandler McDonalds-affald ?
Nå, lidt fatter du da....
> Netop derfor du altid reflekterer på mine indlæg
> og forsøger at få det sidste ord, hvilken endnu
> aldrig er lykkedes dig.
Og ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-02-07 19:14 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D9E2A1.21CD5834@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Nej du afsporer debatten ved at snakke
>> affald, og jeg går ud fra, det omhandler McDonalds-affald ?
>
> Nå, lidt fatter du da....
Men hvad ændrer det ved kernen ?
Du snakker affald og glædes ved vores
fælles viden derom. Hvad ellers ?
>> Netop derfor du altid reflekterer på mine indlæg
>> og forsøger at få det sidste ord, hvilken endnu
>> aldrig er lykkedes dig.
>
> Og ?
Hehe..du vil altid være en mand af
meget få ord, når det virkelig brænder på for dig.
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-07 23:19 |
|
Egue skriver:
>
> Men hvad ændrer det ved kernen ?
> Du snakker affald og glædes ved vores
> fælles viden derom. Hvad ellers ?
At din fatteevne er svag.
> Hehe..du vil altid være en mand af
> meget få ord, når det virkelig brænder på for dig.
Hvor brænder det ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (20-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-07 18:03 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45DA2269.5CEA314D@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Men hvad ændrer det ved kernen ?
>> Du snakker affald og glædes ved vores
>> fælles viden derom. Hvad ellers ?
>
> At din fatteevne er svag.
Du har en simpel formuleringsevne..
Nu har jeg helt glemt hvad det er,
du vil sige, set ud fra mit oprindelige bidrag...
>> Hehe..du vil altid være en mand af
>> meget få ord, når det virkelig brænder på for dig.
>
> Hvor brænder det ?
http://da.wikipedia.org/wiki/Forbr%C3%A6ndingsanl%C3%A6g
Dêr eks ??
Ofte benyttet, hvis man skal af med affald...
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-02-07 21:21 |
| | |
Rune S. Larsen (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Rune S. Larsen |
Dato : 16-02-07 17:04 |
|
Dak wrote:
> Så efter synet kørte jeg godt nok straks over til mekanikeren for at
> fortælle hvad der var sket og nu har vi aftalt at jeg afleverer den mandag
> og så kører han ind med den selv til omsyn enten mandag eller tirsdag.
Det lyder som en god ide. Regn for en sikkerheds skyld med, at han kører
den ind tirsdag og så dumper den igen, så laver han den igen onsdag og
så går den igennem, så du har den sent onsdag eller torsdag.
Så er der en chance for at du blive positivt overrasket :)
> Så medmindre det ikke blir gratis for mig så er det sidste gang jeg besøger det
> værksted.
Du skal nok ikke regne med, at han arbejder gratis medmindre I havde en
klippefast aftale om pris og hvad der skulle laves for prisen. Måske kan
du få ham til at æde omsynsbiletten.
> Så nu kan jeg desværre ikke købe min gps.
Det var da godt, at du ikke havde nået at investere allerede :)
Mvh Rune
(Som hermed forhøjer sit bud på hvad Dak's rustarbejde kommer til at
koste alt i alt fra 1500-2000 til 2000-3000 kr.)
Honda Civic
1998, 340Mm, 1.5 3-trins VTec
| |
Dak (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 17-02-07 09:45 |
|
> Det lyder som en god ide. Regn for en sikkerheds skyld med, at han kører
> den ind tirsdag og så dumper den igen, så laver han den igen onsdag og
> så går den igennem, så du har den sent onsdag eller torsdag.
> Så er der en chance for at du blive positivt overrasket :)
>
Tjaa.. så er det vel også hans egen skyld? og ikke min. har jo sagt for
starten af at han skulle lave rusten på inderpanelerne så det skulle havde
været med i de "ca. 1000kr" han sagde fra start. Jeg skal desværre bruge
bilen tirsdag aften og onsdag morgen så det mår blive sent torsdag eller
fredag jeg har den.
>
> Du skal nok ikke regne med, at han arbejder gratis medmindre I havde en
> klippefast aftale om pris og hvad der skulle laves for prisen. Måske kan
> du få ham til at æde omsynsbiletten.
>
Ja omsynet fik han gratis sagde han så den skal jeg under alle
omstændigheder ikke betale for.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
Ukendt (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-07 18:24 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:45d5a3cd$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ankom så til synsstedet og fik tid osv. og hvad sker der så? Synsmanden
> går selvfølgelig igennem inderpanelerne og der finder han op til flere
> huller med sin hammer. :,-( og imens tænkte jeg bare det er bare ikke
> sandt!!!
Det er ikke unormalt for en aldrende Sierra. Jeg tror den eneste her i
gruppen der vil påstå at Sierra ikke ruster som bare er ham "manden" der
smider McDonalds skrald ud af vinduet :/
Din Sierra lever på lånt tid. Du skal bare være glad for at det ikke er
vangerne som virkelig ruster på bilen.
Håber ikke det bliver for dyrt
--
Tom
| |
Ukendt (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-02-07 09:25 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45d5e8ba$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er ikke unormalt for en aldrende Sierra. Jeg tror den eneste her i
> gruppen der vil påstå at Sierra ikke ruster som bare er ham "manden" der
> smider McDonalds skrald ud af vinduet :/
Det kunne være min.
Men synsmanden roste den 4 gange under synet.
MEN sagde også, at den var unik, for endten var
de som min eller også var de bare 'fædige'.
Så min ruster ikke. Jeg har synsmandens ord for det ,o)
Men fjedren var jo knækket og den manglede kølervædske
iflg. brugtbil attesten som de nu er begyndt at udføre...
> Din Sierra lever på lånt tid. Du skal bare være glad for at det ikke er
> vangerne som virkelig ruster på bilen.
Fatter bla. derfor ikke folks holdning til at vente
med efterbehandlinger af antirustbeskyttelse.
Een ting er, hvordan bilen er fra fabrikken mht.
behandling. Et andet er det virkelige liv, når
bilen kommer hjem og plejen årene fremover.
Jeg tar' lige et par billeder af mine dørbunde
sådan for at drille Tom lidt her i foråret..,o)
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-07 18:40 |
|
Dak skriver:
>
> så nu har jeg en officiel seddel på at min bil skal til omsyn med begge
> inderpanel samt et yderpanel! ((
>
> Så efter synet kørte jeg godt nok straks over til mekanikeren for at
> fortælle hvad der var sket og nu har vi aftalt at jeg afleverer den mandag
> og så kører han ind med den selv til omsyn enten mandag eller tirsdag. Så
> medmindre det ikke blir gratis for mig så er det sidste gang jeg besøger det
> værksted.
Fortæller du ham at han skal lave det der bliver peget ud til syn, eller
fortæller du ham at han skal lave rust, så den kan gå gennem syn ?
I synshallen behøves de ikke at finde al rusten i første ombæring, det
vil sige at dumper de bilen på en "rustplet" og du får den lavet,
fortsætter de bare og du kan sådan set komme der ret mange gange, inden
de gider at finde det hele.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent Nielsen (16-02-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 16-02-07 20:38 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D5EC68.CA9950B9@du.kan.finde.den...
> I synshallen behøves de ikke at finde al rusten i første ombæring, det
> vil sige at dumper de bilen på en "rustplet" og du får den lavet,
> fortsætter de bare og du kan sådan set komme der ret mange gange, inden
> de gider at finde det hele.....
>
Klaus, det er lidt noget sludder du her skriver
Hvis du får resultatet "kan godkendes efter omsyn hos (om)synsvirksomhed" er
det kun det der står i synsrapporten det gælder.
Hvis du derimod får resultatet Ikke godkendt og synsrapporten ikke er
udtømmende, så er det på den igen, med et helt nyt syn.
Det er oftes noget der sker hvis der ikke er tid nok til at fuldføre synet
(Læs: mange(!) fejl)
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
alexbo (16-02-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 16-02-07 21:10 |
|
"Kent Nielsen" skrev
> Hvis du får resultatet "kan godkendes efter omsyn hos (om)synsvirksomhed"
> er det kun det der står i synsrapporten det gælder.
Nej,
Det ville også være underligt at hvis bilen skal til omsyn p.g.a. rust som
Dak's f.eks., og synsassistenten jokker bremsen i bund på vej ind i
synshallen så skulle han godkende bilen med defekte bremser, bare fordi
rusten var lavet.
mvh
Alex Christensen
| |
Kent Nielsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 17-02-07 11:04 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:45d61af4$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Kent Nielsen" skrev
>
>> Hvis du får resultatet "kan godkendes efter omsyn hos (om)synsvirksomhed"
>> er det kun det der står i synsrapporten det gælder.
>
> Nej,
> Det ville også være underligt at hvis bilen skal til omsyn p.g.a. rust som
> Dak's f.eks., og synsassistenten jokker bremsen i bund på vej ind i
> synshallen så skulle han godkende bilen med defekte bremser, bare fordi
> rusten var lavet.
>
Nu gik scenarioet jo på på om hvis synsmanden ikke gad at notere alt det
rust der nu var, ikke at han efterfølgende dukker op med defekte bremser!
Hvis han kører til et omsynsværksted kan de ikke finde "nye" fejl, de skal
forholde sig synsrapporten! EOD
(Hvorimod en synsvirksomhed godt kan finde nye/andre fejl.)
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
|
|