Video af lastbil som smadrer ind i andre b~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-07 10:04

Video af lastbil som smadrer ind i andre biler, ingen tilskadekomne

http://www.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/us/2007/02/15/vo.ky.dashcam.crash.wcpo

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne Haug

Dato : 16-02-07 10:23

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
Video af lastbil som smadrer ind i andre biler, ingen tilskadekomne

http://www.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/us/2007/02/15/vo.ky.dashcam.crash.wcpo

Kors et chok man må få når man ser den fætter nærme sig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-07 11:43

On Feb 16, 10:04 am, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> Video af lastbil som smadrer ind i andre biler, ingen tilskadekomne
> http://www.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/us/2007/02/15/...

Yikes - ret vildt at ingen kom til skade.

Ku være cool nok at have sådan et kamera i bilen egentlig :)

Fra : Lars [6710]

Dato : 16-02-07 12:55

Henrik Stidsen skrev:

> Ku være cool nok at have sådan et kamera i bilen egentlig :)

Du ka' da bare blive videobetjent

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-02-07 12:01

On Fri, 16 Feb 2007 12:55:07 +0100, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Du ka' da bare blive videobetjent

>--

Hvis Stidsen nogensinde bliver det, siger jeg op på stedet.

Tænk, at havne i kløerne på sådan en "halvblind" ka'l.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-07 15:31

Folmer Rasmussen skrev:
> Hvis Stidsen nogensinde bliver det, siger jeg op på stedet.
> Tænk, at havne i kløerne på sådan en "halvblind" ka'l.

LOL

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-02-07 18:56

Folmer Rasmussen wrote :
> Tænk, at havne i kløerne på sådan en "halvblind" ka'l.

Du ka da selv være halvblind ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-02-07 21:39

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>Ku være cool nok at have sådan et kamera i bilen egentlig :)

Hehe ....

Et almindeligt DV kamera ka da gøre det - og så kan man lave
hjemmevideo'er når man bli'r trær af trafikken
--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-02-07 01:33

jan@stevns.net submitted this idea :
> Et almindeligt DV kamera ka da gøre det - og så kan man lave
> hjemmevideo'er når man bli'r trær af trafikken

Ja det behøver ikke være et prof kamera monteret i kofangeren (eller et
sted der er bedre ...)

Kræver jo bare man har en holder til monteringen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-07 11:25

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>Ja det behøver ikke være et prof kamera monteret i kofangeren (eller et
>sted der er bedre ...)

Jeg leger med et almindeligt gement Sony DV kamera, som bare står
ovenpå instrumentbordet - det klarer sagen hæderligt

>Kræver jo bare man har en holder til monteringen.

De fleste kameraer har et hul i bunden til en stativskrue, så en
holder er da til at fremstille af et stykke plade ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-02-07 18:56

jan@stevns.net explained :

> Jeg leger med et almindeligt gement Sony DV kamera, som bare står
> ovenpå instrumentbordet - det klarer sagen hæderligt

De videoer glæder vi os til at se :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-07 21:38

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>De videoer glæder vi os til at se :)

Hehe - er du klar over hvor store filerne er ?

30 sekunder fylder over 100Mb ;)

Sådan noget har jeg slet ikke liniekapacitet til herfra ;(
--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-02-07 03:20

jan@stevns.net wrote :
> 30 sekunder fylder over 100Mb ;)

Du har godt hørt om komprimering af videoer ikke ? ;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-07 17:32

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>Du har godt hørt om komprimering af videoer ikke ? ;)

Joehhh....

;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-07 15:29

Henrik Stidsen skrev:
> Yikes - ret vildt at ingen kom til skade.
> Ku være cool nok at have sådan et kamera i bilen egentlig :)

Har planer om at anbringe et webcam i forruden i forbindelse med
snarligt køb af blærebar.

Kunne blot godt tænke mig hvis jeg kunne finde noget software der kunne
styre kamera og optagelser så det kørte i en 20-30 sek sløjfe indtil jeg
trykkede på en taste. Så jeg kunne gemme optagelserne fra 20 sek før jeg
trykker og til jeg stopper dem igen.

Er sikker på det nok skal give nogle "sjove" videoer.

Fra : Brian

Dato : 17-02-07 18:21

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> indtil jeg trykkede på en taste. Så jeg kunne gemme optagelserne fra
> 20 sek før jeg trykker og til jeg stopper dem igen.

Jeg har ondt af dig. Det må være trist med et job, hvor der ikke er noget
fornuftigt at foretage sig.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-02-07 13:19

Brian skrev:
> Jeg har ondt af dig. Det må være trist med et job, hvor der ikke er noget
> fornuftigt at foretage sig.

Det handler nu mere om at kunne dokumentere nogle af de horrible ting
der gør min hverdag "interessant".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-07 13:09

On Feb 16, 12:55 pm, "Lars [6710]" <l...@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> Du ka' da bare blive videobetjent

Tror ikke liiiiiige jeg ville bestå optagelsesprøven til politiskolen
- og så er det vist svært at blive betjent har jeg hørt rygter om ;)

Fra : Solid Ground

Dato : 16-02-07 16:00

I disse lovgivningsovervågningstider er det måske endda ulovligt. ???

Det med at blive betjent, er det mest kritiske ikke Lobotomien.

KS

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-07 17:59

Solid Ground laid this down on his screen :
> I disse lovgivningsovervågningstider er det måske endda ulovligt. ???

Det tror jeg ikke, kan vel ikke være meget forskelligt fra at
passageren sidder med at videokamera.

Fra : Niels Pein

Dato : 17-02-07 20:01

"Christian B. Andresen" skrev ...
Video af lastbil som smadrer ind i andre biler, ingen tilskadekomne

http://www.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/us/2007/02/15/vo.ky.dashcam.crash.wcpo

Jeg kan ikke se videoen. Er ellers rimeligt opdateret med styresystem og
browser, og har en 2Mb forbindelse.
Skal man have et eller andet "specielt" installeret.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-02-07 20:03

Niels Pein used his keyboard to write :
> Skal man have et eller andet "specielt" installeret.

Flash er vist det eneste der skal til ud over browseren.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 18-02-07 00:29

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> browser, og har en 2Mb forbindelse.
> Skal man have et eller andet "specielt" installeret.

Ja jeg kan godt nok heller ikke afspille den videeo:-/

Bjarne

Fra : Niels Pein

Dato : 18-02-07 09:15

"Bjarne Rosenkrands" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...

> Ja jeg kan godt nok heller ikke afspille den videeo:-/

Aah, deaktivering af Norton Antivirus / Internet Serurity. Så virker det.
--
Hilsen Niels

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-02-07 10:03

On Sun, 18 Feb 2007 09:15:11 +0100 "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk>
sent the following smoke signals:

>Aah, deaktivering af Norton Antivirus / Internet Serurity. Så virker det.

Jeg bruger også NIS, men jeg kan sagtens se videoen uden at deaktivere.
Spøjst.

--
Jeg beskyttes at Symantecs Norton Internet Security, der ikke
spammer usenet, eftersom jeg har betalt for programmet.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 18-02-07 16:00

> Aah, deaktivering af Norton Antivirus / Internet Serurity. Så virker det.
> --
> Hilsen Niels

Takker det hjalp

Til Hr. Jensen: Godt nok er det mit firma som betaler mit abonnement på
N.I.S., så jeg er sikker på det ikke har noget at gøre med om man har betalt
for det eller ej.

Men det har sikkert noget med indstillingerne at gøre.

Bjarne

Fra : Niels Pein

Dato : 18-02-07 18:26

Ja mit software er nu også betalt, og opdateret for så vidt angår
virusdefinitioner og hvad der ellers kan opdateres. Men selve
programversionen er en ældre sag: 2003.
Må prøve at opdatere til en nyere version engang.

Jeg har prøvet noget lignende på et andet forum site, og eksperimenterede
_længe_ med indstillingerne uden at finde en løsning. Ikke andet end at
deaktivere.
Jeg har endda problemer med et site jeg selv har lavet
http://grundfoskoret.dk/ hvor galleri afsnittet bruger en del JavaScript til
at vise de enkelte billeder, og det lykkedes nogle gange og kikser andre
gange - for mig, med en gammel Norton Antivirus 2003. Jeg har ikke hørt om
problemer med den side hos andre end mig. Og jeg er nogenlunde sikker på, at
mit JavaScript har korrekt syntaks.
Så jeg mistænker en lille bug i det Norton software.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX