Spanske plader
Fra : Sorteper

Dato : 14-02-07 18:04

Helt kort; "hvor lang tid må man køre på spanske plader i danmark" ?

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 14-02-07 18:11

Sorteper skrev:
> Helt kort; "hvor lang tid må man køre på spanske plader i danmark" ?

sådan ca. 0 minuter hvis du er bosat i DK. Men har du en adresse i
Spanien, så er der andre regler. Du må dog gerne leje en bil på spanske
plader, og kører igennem DK til et andet land, da du så er i transit.

Fra : Sorteper

Dato : 14-02-07 19:04

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> sådan ca. 0 minuter hvis du er bosat i DK. Men har du en adresse i
> Spanien, så er der andre regler. Du må dog gerne leje en bil på spanske
> plader, og kører igennem DK til et andet land, da du så er i transit.

Så hvis konen har adresse i Spanien og manden står i den danske
folkeregister, så kan konens fede afgiftsfrie bil stå i mandens danske
garage, og køre rundt på de danske landeveje i flere måneder uden problemer.
Men er det så ikke kun konen der må køre i denne? Kan du oplyse hvor lang
tid man på denne måde kan undgå skatteloven? Altså køre i Danmark med denne
bil?

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 14-02-07 19:25

Sorteper skrev:

> [...]
> tid man på denne måde kan undgå skatteloven? Altså køre i Danmark med denne

Her er dine svar
http://www.dansk-costablanca.com/article.181.html
Og det er kun konen der må kører i den, eller folk som er bosat på samme
adresse i spanien.

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 19:40

"Sorteper" <andelsbolig@mail.dk> wrote:

> [...]
>tid man på denne måde kan undgå skatteloven? Altså køre i Danmark med denne

Det lyder som om du har ondt i røven en nabo i en stor bil?
Men hvis det kun er konen, der kører i bilen, så er der ikke noget at
komme efter. Manden må kun køre bilen når konen sidder ved siden af.

--
Leonard

Fra : Sorteper

Dato : 14-02-07 19:55

> Det lyder som om du har ondt i røven en nabo i en stor bil?

Nej, overhovedet ikke. Faktisk er jeg glad ved svaret, som jeg har fået i
denne streng, da jeg selv tænker på at gøre det samme :)

> Men hvis det kun er konen, der kører i bilen, så er der ikke noget at
> komme efter. Manden må kun køre bilen når konen sidder ved siden af.

Det er præcis hvad jeg har brug for, nemlig at min kæreste kan køre min
kommende lækre Porsche Boxter når jeg er med!

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 20:12

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote:

>Det er præcis hvad jeg har brug for, nemlig at min kæreste kan køre min
>kommende lækre Porsche Boxter når jeg er med!

Glem det, der er ingen let vej til en billig bil i DK. Flyt ud af
landet og gør det rigtigt er den eneste sikre metode.

--
Leonard

Fra : lindenskov

Dato : 14-02-07 19:25

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message

> sådan ca. 0 minuter hvis du er bosat i DK. Men har du en adresse i
> Spanien, så er der andre regler. Du må dog gerne leje en bil på spanske
> plader, og kører igennem DK til et andet land, da du så er i transit.

Så man må også leje/låne bil i Sverige og køre gennem Danmark. Altså
transit, hvis man f.eks skal på ferie et eller andet sted i europa.

Har bare hørt at lejer man bil i Sverige fordi man skal på ferie måske i
Tyskland, så må man køre udenom DK.

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 18:54

"Sorteper" <andelsbolig@mail.dk> wrote:

>Helt kort; "hvor lang tid må man køre på spanske plader i danmark" ?

Det kommer helt anpå hvem man er

En person med fast bopæl i DK må ikke køre i et udenlandsk registreret
køretøj, overhovedet.
Er personen lige flyttet til DK er der nogle flytteregler, som jeg
ikke kender, men jeg kender en der kører på USA-plader og siger, at
det må han i et helt år.
Er personen bosat udenfor DK, så må han køre lige sålænge han har
lyst.

--
Leonard

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-07 19:24

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kommer helt anpå hvem man er

Jep

> En person med fast bopæl i DK må ikke køre i et udenlandsk registreret
> køretøj, overhovedet.

Jow jow, ejeren skal blot sidde ved siden af under kørslen...

> [...]
> det må han i et helt år.
> Er personen bosat udenfor DK, så må han køre lige sålænge han har

Ja, da jeg boede i whiskybæltet var der flere, der havde udenlandske biler
stående i årevis. Specielt een ejer (Volvo på franske plader) undrede mig
gevaldigt, fordi ejeren kunne man træffe "tidligt og sent" i den Volvo. En
dag var han implicert i et færdselsuheld, der totalskadede Volvo'en. Jeg
spekulerede lidt på, at nu var dén "trafik" nok slut for ham, men nope.
Nogle uger efter stod der igen en "ny" fransk Volvo på adressen, og "tra-
fikken" fortsatte årene efter...

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 19:42

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> wrote:

> [...]
>stående i årevis. Specielt een ejer (Volvo på franske plader) undrede mig
>gevaldigt, fordi ejeren kunne man træffe "tidligt og sent" i den Volvo.

Der er jo nogen der ikke mener love og regler gælder for dem.
Jeg har det indtryk at det er jævnt fordelt over hele landet og i alle
indkomstgrupper. Nogen med høj indtægt har mulighed for at skilte med
det på en mere synlig måde

--
Leonard

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 14-02-07 19:46

Mogens... skrev:
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jep

> Jow jow, ejeren skal blot sidde ved siden af under kørslen...

Kære Mogens, den skal du nok lige tage med staten, en bil på udenlandske
plader, MÅ ikke føres af en herhjemme bosat dansker, men må kørers af en
anden med udenlandsk førerbevis. Tjek lige flg. link
http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/B20040088005-REGL

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-07 20:20

> [...]
> plader, MÅ ikke føres af en herhjemme bosat dansker, men må kørers af en
> anden med udenlandsk førerbevis. Tjek lige flg. link

Der står da, at man godt må - omend på en lidt anden måde
end jeg skitserede :)

Fra : Sorteper

Dato : 14-02-07 19:34

OK. Så finder jeg en adresse i Flensborg, køber en fed Porsche, og bor hos
min kæreste i danmark, hvor jeg også arbejder. Ja, og så er der jo også lige
kørselfradraget :) og min pension som jeg så kan få udbetalt.

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 20:10

> [...]

>min kæreste i danmark, hvor jeg også arbejder. Ja, og så er der jo også lige
>kørselfradraget :) og min pension som jeg så kan få udbetalt.

Den går heller ikke:
Med bopæl sidestilles, at den pågældende har opholdt sig her i landet
i 1 år, eller, hvis han har opholdt sig her i afbrudte perioder, at
han inden for de sidste 24 måneder eller derunder har været her i
landet i tilsammen 365 dage.

--
Leonard

Fra : Sorteper

Dato : 14-02-07 20:23

Jo, men det du referere til er jo loven i dens ordlyd, men hvis du læser
denne tråd, så fremgår det jo helt tydeligt, at loven ikke bliver håndhævet,
og 99% slipper afsted med denne form for skatteundragelse.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 14-02-07 23:37

Sorteper wrote:
> OK. Så finder jeg en adresse i Flensborg, køber en fed Porsche, og bor hos
> min kæreste i danmark, hvor jeg også arbejder. Ja, og så er der jo også lige
> kørselfradraget :) og min pension som jeg så kan få udbetalt.

Der er faldet domme i den slags sager. For år tilbage var der en tysker
med dansk kæreste, som efter myndighedernes opfattelse overnattede lige
lovlig tit hos den danske kæreste.

Han endte med at blive afkrævet dansk afgift af sin tyske Mercedes.

Se yderligere:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=225451
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=218489

Flere af samme skuffe:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1537714&vID=0
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=416064&vID=0
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1602104&vID=0
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=213755&vID=0
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=210208&vID=0

Knus
Regnar

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 09:53

Hej "Knus Regnar" :)

Jeg kender en som kender en ... som fortæller at han kender et ægtepar som
nu har boet i Danmark siden juni 06. Deres hus i Danmark står i mandens
navn. Manden som også står i den danske folkeregister.
Hun er også dansker af oprindelse, men står i den spanske folkeregister. De
har en feriebolig i Spanien, som de bruger en gang om året i ca. 4 måneder.
Det er i øvrigt her hun har hendes adresse.
De påstår at det de gør er lovligt (jeg har helt forsigtig spurgt).
Jeg ved at de er blevet meldt til vores lokale politi, men politiet gør ikke
tilsyneladende ikke noget. Både manden og konen køre rundt i den spansk
registrerede bil ca. 8 måneder i en sammenhængende periode i danmark. Det er
der ikke nogen som reagere på, altså lige med undtagelse af denne person som
har meldt dem. Og nej, det er ikke mig!!!
Det er muligt at der allerede er faldet x-antal domme i lignende sager, men
hvis man ligefrem skal lede længe for at finde sådanne sager, så er det
måske risikoen værd ... at tænke i disse baner!

Fra : Kent Nielsen

Dato : 15-02-07 16:39

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvis man ligefrem skal lede længe for at finde sådanne sager, så er
> det måske risikoen værd ... at tænke i disse baner!

Jeg turde ikke...
Den person der har meldt dem skulle måske prøve SKAT i stedet for Politiet,
så skal der nok komme gang i sagerne.
Det var ikke en opfordring

Kent Nielsen

Fra : Søren Blom

Dato : 14-02-07 21:14

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev

> En person med fast bopæl i DK må ikke køre i et udenlandsk registreret
> køretøj, overhovedet.

Det holder så ikke helt. For et lille års tid siden faldt der en dom i
højesteret som afgjorde, at hvis man ansat hos et selskab og arbejder for
dette i udlandet f.eks. Tyskland for et tysk selskab men med bopæl i
Danmark, så må du godt køre i en Tysk indregistreret bil i Danmark hvis
denne er stille til rådighed i Tyskland.
Jeg kan ikke lige reglerne til fingerspidserne, men da jeg har min
folkeregister adresse i Danmark hos min familie hvor vi bor, betaler skat i
Danmark osv. men har mit arbejde i Tyskland og aldrig i Danmark, så må jeg
godt have et firmabil på tyske plader.
At det så praktisk er for bøvlet at have med at gøre fordi det bl.a. betyder
at min kone eller andre ikke må køre bilen, så får jeg min firmabil på
danske plader.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : claus b. p.

Dato : 15-02-07 01:43

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
> Danmark, så må du godt køre i en Tysk indregistreret bil i Danmark hvis
> denne er stille til rådighed i Tyskland.
Dette er korrekt, men i dette tilfælde opkræves en forholdsmæssig
registreringsafgift på køretøjet, i forhold til hvor længe det kører i DK
hhv. i udlandet. Og reglen kan kun bruges hvis man rent faktisk _har_
arbejde der kræver at man kører til udlandet.

/Claus

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 14-02-07 19:47

Sorteper skrev:
> Helt kort; "hvor lang tid må man køre på spanske plader i danmark" ?

http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/B20040088005-REGL

Den kan svarer på det hele.

Fra : Sorteper

Dato : 14-02-07 21:28

Konklusionen må være at man stort set aldrig ender som Sorteper, når man
køre i Danmark i en udenlandsk registreret bil. Så Flensborg "here I come"
WROOOOMMMMMM

Fra : Bruno

Dato : 14-02-07 22:41

Sorteper wrote:
> Konklusionen må være at man stort set aldrig ender som Sorteper, når man
> køre i Danmark i en udenlandsk registreret bil. Så Flensborg "here I come"
> WROOOOMMMMMM

Flot. Du er ligefrem stol af din plan om ikke at bidrage til
fællesskabet, jeg håber din nabo melder dig.

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 09:38

Ja, jeg er meget stolt af min plan :)
Det med at bidrage til fællesskabet syntes jeg du skulle snakke med
Dronningen, politikerne, Q8, Mc Donald, Cola, Mærsk og mange mange flere om.
De betaler heller ikke skat.
Nej, jeg bor på landet og har ingen nabo. Så der kan min kommende Porsche
stå i fred :)

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-02-07 15:11

Sorteper skrev:
> Ja, jeg er meget stolt af min plan :)
> Det med at bidrage til fællesskabet syntes jeg du skulle snakke med
> Dronningen, politikerne, Q8, Mc Donald, Cola, Mærsk og mange mange flere om.

Maersk betaler så vidt jeg ved et 2 cifret milliardbeløb i skat om året...
De har blandt andet netop været ude med riven efter staten fordi de vil
lægge deres skatteplaner lidt om.

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 15:26

> Maersk betaler så vidt jeg ved et 2 cifret milliardbeløb i skat om året...
> De har blandt andet netop været ude med riven efter staten fordi de vil
> lægge deres skatteplaner lidt om.

Men hvis vi regner det i procent, så er det betydelig mindre end hvad jeg fx
betaler.
Og så giver han folkegaver (operahuset), som han senere trækker fra, og
dermed indirekte lader vi andre betale igen igen ...

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-02-07 23:05

Sorteper skrev:

> [...]
> Og så giver han folkegaver (operahuset), som han senere trækker fra, og
> dermed indirekte lader vi andre betale igen igen ...

Jeg tror bare jeg opgiver at forklare, prøv at læse lidt om reglerne for
hans fond, og de skattemæssige dele af det...

Fra : Vilas

Dato : 15-02-07 10:33

On Wed, 14 Feb 2007 21:28:15 +0100, "Sorteper" <cybercity@mail.dk>
wrote:

>Konklusionen må være at man stort set aldrig ender som Sorteper, når man
>køre i Danmark i en udenlandsk registreret bil. Så Flensborg "here I come"
>WROOOOMMMMMM

øhhh nej, tværtimod, der er særdeles gode chancer for at blive
snuppet.

Det er vist ikke så lang tid siden SKAT kørte en kampagne i
øresundsregionen mod danskere som havde en proforma adresse i Sverige
og derfor kørte rundt i store biler på svenske plader.
De fik fanget en hel del på den konto.

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 11:05

> [...]
> øresundsregionen mod danskere som havde en proforma adresse i Sverige
> og derfor kørte rundt i store biler på svenske plader.

Ja, men der er stor forskel på hvordan de forskellige politikredse ser på
det.
Jeg hørte for kort tid siden en politimand sige; "bare det var mig der havde
råd til sådan en stor bil". Og så blev der nærmest undskyldt over deres
besøg, hvorefter de igen kørte uden der blev gjort noget ved sagen. Jo der
er stor forskel på hvor man bor i landet!

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-07 16:57

> [...]
> deres besøg, hvorefter de igen kørte uden der blev gjort noget ved sagen.
> Jo der er stor forskel på hvor man bor i landet!

Misundelsen er en grim ting.

Hvorfor tager du ikke bare konsekvensen, enten at flytte til Tyskland eller
Sverige for at leve under de regler og love der er der, så du kan få din
drømmebil?

Mig bekendt, er der ingen smutveje til at du kan køre i din potensforlængere
uden at du enten betaler hvad det koster at få bilen på Danske pladre eller
flytter til udlandet for at bosætte dig der og svare din skat der.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-02-07 17:57

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse news:45d482b7$0$208

> [...]
> potensforlængere uden at du enten betaler hvad det koster at få bilen på
> Danske pladre eller flytter til udlandet for at bosætte dig der og svare

Og hvis en flytter ind ved siden af mig, vil jeg være den 1. til at
"stikke". Jeg kan ikke FORDRAGE folk som er så umoralske :(((. Jeg har
medlidenhed med dem som prøver et røveri sidste på måneden, men dem med fake
adresser...FA...NEJ, der er ingen fredningstid, de må jages hele året!!.

Fra : Leonard

Dato : 15-02-07 18:56

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>adresser...FA...NEJ, der er ingen fredningstid, de må jages hele året!!.

Af en eller anden grund er jeg slet ikke overrasket over at læse dette
fra dig

--
Leonard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-02-07 19:10

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Af en eller anden grund er jeg slet ikke overrasket over at læse dette
> fra dig

Hvad mener du?, at jeg har medlidenhed med dem som har det hårdt sidst på
måneden?. Jeg vil heller ikke tøve med at lægge mig i mellem hvis nogen
forsøgte at nakke dig, en pige, whatever. Men folk som beriger sig på
andres bekostning.....NADA!!!..

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-07 19:27

> Misundelsen er en grim ting.

Men utrolig dansk !

> Hvorfor tager du ikke bare konsekvensen, enten at flytte til Tyskland
> eller Sverige for at leve under de regler og love der er der, så du kan få
> din drømmebil?

Han bor måske i Hanstholm?
Biler er ikke alt...

> [...]
> potensforlængere uden at du enten betaler hvad det koster at få bilen på
> Danske pladre eller flytter til udlandet for at bosætte dig der og svare

Jow, men det kræver en arbejdsplads i udlandet. Så kan du få lov
at køre en aftalt rute hver week-end. Det gælder stadig, selvom det
er mange år siden, at Kent Kirk fik det indført det i lovgivningen ifm.
hans luxembourgske Audi 200 5T

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 20:46

> Han bor måske i Hanstholm?
Nope

> Biler er ikke alt...
Nej, og?

> [...]
> at køre en aftalt rute hver week-end. Det gælder stadig, selvom det
> er mange år siden, at Kent Kirk fik det indført det i lovgivningen ifm.

Jo, men hvorfor hænge sig i regler, love og bestemmelser, når de alligevel
aldrig eller næsten aldrig bliver håndhævet?
Hvis min nabo, som allerede har haft besøg af politiet efter at have haft en
udenlandsk bil stående i deres carport - nu i 8. måned - og at der ikke er
sket en skid ved det. Ja så vil jeg sku' da også gerne spare 500.000 på min
drømmebil!
Jo, loven taler sit tydelige sprog, men virkeligheden er helt klart en
anden.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-07 21:57

> [...]
> min drømmebil!
> Jo, loven taler sit tydelige sprog, men virkeligheden er helt klart en

Med den moral du udviser her, så kan man godt forstå du optræder anonymt.

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 22:20

> Med den moral du udviser her, så kan man godt forstå du optræder anonymt.

Jeg plejer at stoppe debatten, når deltagerne bliver alt for personlige. Så
det må være nu!

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-07 22:42

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> skrev

> Jeg plejer at stoppe debatten, når deltagerne bliver alt for personlige.
> Så det må være nu!

Jamen ærligtalt, er du en bare en kryster?

Du vil ikke betale skat, du vil omgås landets love for at at bidrage mindst
muligt til fælleskassen så du kan få råd en bil, alene der må alarm
klokkerne ringe hos en psykolog. Skulle det så ske at du får din drømmebil
og ulykken sker, så forventer du vel at landets sygehusvæsen står klar til
at yde deres bedste og yderste for at få dig lappede sammen så du kan komme
på højkant bedst og hurtigst muligt, men du har sku egentlig ikke haft lyst
til at yde til fælleskassen, for det har du bare ikke haft lyst til, men du
kan være sikker på, at du nok skal få den nødvendige hjælp og omsorg.

Betal dog din skat samt dine biler efter danske regler, eller flyt til et
land hvor man ikke betaler skat og må klare sig selv på alle leder og
kanter.

Fra : BJ

Dato : 15-02-07 22:44

KLIP

> Betal dog din skat samt dine biler efter danske regler, eller flyt til et
> land hvor man ikke betaler skat og må klare sig selv på alle leder og
> kanter.

Du må da i den forbindelse, bestemt mene Sverige (de fattigrøve og asociale
velfærdsfornægtere) eller for den sags skyld Tyskland for ikke at glemme
Holland, England osv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 20:32

> Misundelsen er en grim ting.
Ja, det er også en grim ting at holde fest for naboens penge! Men det
forstår du sikkert ikke.

> Hvorfor tager du ikke bare konsekvensen, enten at flytte til Tyskland
> eller Sverige for at leve under de regler og love der er der, så du kan få
> din drømmebil?
Det gør jeg jo også (læs tråden)

> [...]
> potensforlængere uden at du enten betaler hvad det koster at få bilen på
> Danske pladre eller flytter til udlandet for at bosætte dig der og svare
Jo, det er jo netop det man høre i denne tråd, at man godt kan. Og der er da
også noget jeg ser ved selvstn hver dag. Så jo, det kan man sagtens.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-02-07 10:23

On Feb 14, 6:53 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Er personen bosat udenfor DK, så må han køre lige sålænge han har
> lyst.

hmm, gad vide om der er nogen der er interesseret i at leje et
værrelse i vores hus hernede i Madrid

Så kunne man i DK for f.eks 8000 Eur køre rundt i en 3 år gammel M3:
http://coches.segundamano.es/fichaI.cfm?id=16618104