Excel: Funktion for tælle celler med indho~
Fra : Jan Viegand

Dato : 15-02-07 21:25

Jeg er på udkig efter en funktion, der kan tælle antal forekomster eller
bare give TRUE / FALSE, hvis en celle indeholder et ord, evt. blandt flere.
Fx kan cellen indeholde "rød; blå; grøn". Funktionen skal fx kunne tjekke om
der er "rød" i cellen.

Jeg har ikke kunnet finde funktionen. Kun en funktion for at sige om cellen
består af et bestemt ord.

Findes en sådan funktion?

Mvh.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-02-07 07:58

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjekke om der er "rød" i cellen.
>
> Jeg har ikke kunnet finde funktionen. Kun en funktion for at sige om

Følgende formel giver SAND/FALSK afhængig af, om det står rød i cellen eller
ej:

=HVIS(ER.FEJL(FIND("rød";A1;1));FALSK;SAND)

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-02-07 10:07

> Følgende formel giver SAND/FALSK afhængig af, om det står rød i cellen
> eller ej:
>
> =HVIS(ER.FEJL(FIND("rød";A1;1));FALSK;SAND)

Eller kortere:

=IKKE(ER.FEJL(FIND("rød";A1;1)))

Jan

Fra : Jan Viegand

Dato : 17-02-07 00:09

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> Eller kortere:
>
> =IKKE(ER.FEJL(FIND("rød";A1;1)))

Mange tak. Jeg fandt også denne, som også giver dette resultat:
=IF(ISNUMBER(FIND("v",A2)),"OK", "Not OK")

Fra http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP030561301033.aspx nederst.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-02-07 11:11

> Mange tak. Jeg fandt også denne, som også giver dette resultat:
> =IF(ISNUMBER(FIND("v",A2)),"OK", "Not OK")
>
> Fra http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP030561301033.aspx nederst.

Velbekomme. Det vigtigste er jo at få problemet løst, så er metoden mindre
væsentlig

Hilsen
Jan