Digital Signatur
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 16-02-07 15:42

Hej

Kan det være rigtig at man ikke kan bruge Digital Signatur i "Safari"?

Hilsen
Nyeboe

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-07 16:21

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan det være rigtig at man ikke kan bruge Digital Signatur i "Safari"?
>

> Hilsen
> Nyeboe

Nej

<http://www.lunddal.dk/blojsom/blog/lunddal/Apple/2004/02/27/Brug_den_di
gitale_signatur_i_Mac_OS_X.html>

M.

Fra : Mads

Dato : 16-02-07 20:44

Morten Lind wrote:

> Nej

Jo

Såfremt du har flere signature installeret i din keychain så kan safari
ikke finde ud af det.
Fatter ikke at Apple ikke snart får fingeren ud og retter det.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-07 21:38

Mads <mads@iname.com> wrote:

> Jo
>
> Såfremt du har flere signature installeret i din keychain så kan safari
> ikke finde ud af det.
> Fatter ikke at Apple ikke snart får fingeren ud og retter det.

eh, jeg har to, en udløbet og en gyldig, ingen problemer her ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-02-07 00:22

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> eh, jeg har to, en udløbet og en gyldig, ingen problemer her ?
>
> /thomas

Jeg har også et udløbet og et gyldigt certifikat, og har ikke fået det
til at fungere i Safari efter udløbet af det gamle

Jeg har eftehånden spildt tid nok på det uden at få det til at virke, så
når jeg skal bruge Digital Signatur hedder løsningen Firefox.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Søren Fischer

Dato : 16-02-07 21:50

Mads <mads@iname.com> wrote:

> Jo
>
> Såfremt du har flere signature installeret i din keychain så kan safari
> ikke finde ud af det.
> Fatter ikke at Apple ikke snart får fingeren ud og retter det.

Øhh jeg har flere signaturer installeret i min keychain, og jeg vælger
da bare den rigtige og så kører det (med Telmore, Told&Skat, TDC,
jobnet, o.s.v.)

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Michael Holm

Dato : 17-02-07 00:40

Søren Fischer <usenet@fischermedia.dk> wrote:

> Øhh jeg har flere signaturer installeret i min keychain, og jeg vælger
> da bare den rigtige og så kører det (med Telmore, Told&Skat, TDC,
> jobnet, o.s.v.)

hvordan vælger du det rigtige ?

mvh
michael (som ikke kan få det til at virke i Safari og Mail men godt i
Firefox)
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 19-02-07 14:30

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> hvordan vælger du det rigtige ?
>
> mvh
> michael (som ikke kan få det til at virke i Safari og Mail men godt i
> Firefox)

Hvordan får du overhovedet signaturen til at virke i Firefox?

--
Mvh. Mikkel Westh (som aldrig har fået det til at virke ordenligt i
Safari, og som på trods af talrige forsøg endnu ikke har kunne indlæse

Fra : Michael Holm

Dato : 19-02-07 16:20

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> Hvordan får du overhovedet signaturen til at virke i Firefox?

går ud fra du har signaturen liggende f.eks. på skrivebordet.

Man importere det ind i Firefox via Firefox "Preferences..."
(instillinger) under "Advanced" -> fanebladet "Encryption"

Du skal også under Security lave et "Master Password" som skal være lige
så avanceret som det du har lavet til selve signaturen.
(det må vist ikke være mindre avancereret)

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 19-02-07 21:15

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> går ud fra du har signaturen liggende f.eks. på skrivebordet.

Nej, det kan jeg nemlig ikke.. Når jeg loader den HTML-fil, jeg får
tilsendt, kan jeg ikke arkivere selve signaturen fra den TDC-side der
kommer frem. Kan fint se knapperne til at hente signaturen og slette
den, men jeg kan ikke trykke på dem.

Har skrevet til Digital Signatur flere gange, men de har komplet
ignoreret mig.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Michael Holm

Dato : 19-02-07 23:12

> [...]

> tilsendt, kan jeg ikke arkivere selve signaturen fra den TDC-side der
> kommer frem. Kan fint se knapperne til at hente signaturen og slette

Brug Firefox til at åbne den HTMl-fil, mener det var sådan jeg gjorde
(og ikke safari som man mest har lyst til :)

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 21-02-07 00:26

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Brug Firefox til at åbne den HTMl-fil, mener det var sådan jeg gjorde
> (og ikke safari som man mest har lyst til :)

Det gjorde jeg (desværre) også.. Det virkede stadig ikke. Mener, at jeg
engang fik indlæst en signatur i BonEcho, men kan dårligt huske det.

Men jeg åbnede HTML-filen i Firefox, og knapperne virkede ikke.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Michael Holm

Dato : 21-02-07 08:15

> Det gjorde jeg (desværre) også.. Det virkede stadig ikke. Mener, at jeg
> engang fik indlæst en signatur i BonEcho, men kan dårligt huske det.
>
> Men jeg åbnede HTML-filen i Firefox, og knapperne virkede ikke.

hmm :( hvilken version af Firefox - hvis du har den 1.5 f.eks. kan du
prøve den nyeste version 2....

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 21-02-07 18:56

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> hmm :( hvilken version af Firefox - hvis du har den 1.5 f.eks. kan du
> prøve den nyeste version 2....

Det er nemlig de. Har nyeste Firefox 2. Må prøve at bestille signatur
endnu en gang. 4. gang er måske lykkens gang.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Michael Holm

Dato : 21-02-07 21:38

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> Det er nemlig de. Har nyeste Firefox 2. Må prøve at bestille signatur
> endnu en gang. 4. gang er måske lykkens gang.

hvis du når frem til knapperne, så vælg download istedet for at
installere den via siden (det gjorde jeg i hvert fald :)

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 22-02-07 11:59

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> hvis du når frem til knapperne, så vælg download istedet for at
> installere den via siden (det gjorde jeg i hvert fald :)

Ok.

Mener dog kun, der var to knapper. En til at downloade, og en til at
slette signaturen. Men jeg må se, når jeg får brevet.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : KnudRamian

Dato : 22-02-07 22:54

On 19 Feb., 21:14, mikk...@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh [2740])
wrote:

> [...]
> den, men jeg kan ikke trykke på dem.
>
> Har skrevet til Digital Signatur flere gange, men de har komplet

Opløftende, at det lykkes for nogen. Men det er en gåde. Jeg får
heller ingen respons fra TDC, når jeg er nået frem via Firefox til at
skulle trykke på knappen. Godt jeg ikke også har prøvet Safari.
Knud Ramian