problemer med fotoside
Fra : Knud Iversen

Dato : 16-02-07 23:38

Hej
Jeg har med fået følgende fremstillet
http://www.foto.vkp.dk/Uppsala/index.html med JALbum, kønt er det måske
ikke men havde det bare virket, hvis jeg vil se en af billederne kommer der
bare et kryds på siden, jeg mener at foto mm er i den rigtige mappe. jeg
stirrer mig måske blind på noget og håber på lidt hjælp.
Mvh Knud

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-02-07 00:15

"Knud Iversen" <nospam@vkp.dk> skrev :

> [...]
>bare et kryds på siden, jeg mener at foto mm er i den rigtige mappe. jeg
>stirrer mig måske blind på noget og håber på lidt hjælp.

Der er forskel på store og små bogstaver på en server.

F.eks. er en af stierne
<http://www.foto.vkp.dk/Uppsala/slides/uppsala06%20(14).JPG>,
men stien skal være
<http://www.foto.vkp.dk/Uppsala/slides/uppsala06%20(14).jpg>

Fra tilfældig side
<http://www.foto.vkp.dk/Uppsala/slides/uppsala06%20(14).html>

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-02-07 00:57

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Der er forskel på store og små bogstaver på en server.

Det er bestemt ikke en regel der gælder for alle servere. En Windows server
er rimelig ufølsom overfor store og små bogstaver, og den er også meget
tolerant overfor filnavne med mellemrumstegn.

Der er selvfølgelig nogle tommelfingerregler for den slags, når man arbejder
i FrontPage. For det første bør man altid bruge små bogstaver i filnavn
(både for- og efternavn). For det andet skal man ikke lave mellemrum i
filnavnene. For det tredie skal man ikke *skrive* filnavnene i links, men
bruge FrontPage til at pege på links. Så er man nemlig helt sikker på, at
linket er korrekt.

mvh
Ulrik
"Lead us not into temptation. Just tell us where it is; we'll find it."

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-02-07 01:30

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev :

>Det er bestemt ikke en regel der gælder for alle servere. En Windows server
>er rimelig ufølsom overfor store og små bogstaver, og den er også meget
>tolerant overfor filnavne med mellemrumstegn.

Korrekt, men da de fleste servere kører på *-nixsystemer, så kan
man ligeså vænne sig til altid kun at bruge små bogstaver i
filnavne, så er man over alle problemer og behøver ikke ændre
noget ved evt. flytning til en anden server.

Jeg nævnte ikke noget om mellemru,. da det ikke er noget større
problem i dag.

>Der er selvfølgelig nogle tommelfingerregler for den slags, når man arbejder
>i FrontPage.

Et album som dette har jo ikke rigtig noget med Frontpage at
gøre.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 17-02-07 08:05

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Knud Iversen

Dato : 17-02-07 09:20

"Kerim Ellentoft" skrev i en meddelelse

> Et album som dette har jo ikke rigtig noget med Frontpage at
> gøre.
Nej! men viste ikke rigtig hvor jeg ellers skulle spørge, Uppsala skrev jeg
med stor af vane, jeg forstår ikke helt hvorfor JPG blev med stor men vil se
efter dette fremover
Mvh Knud

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-02-07 23:37

> [...]
> noget ved evt. flytning til en anden server.
>
> Jeg nævnte ikke noget om mellemru,. da det ikke er noget større

Mellemrummene var sådan set ikke møntet på dig, men jeg tog dem med for god
ordens skyld. Måske er der nogle læsere der kunne opsnappe en fidus eller
to - men derfor har du jo lov til at være så nærtagende, du vil

> Et album som dette har jo ikke rigtig noget med Frontpage at
> gøre.

Læs nu hvad der står. Desuden er det her et forum for FP, og hvis folk laver
noget med billeder udenfor FP i diverse 3. partsprodukter kunne de måske
tage den gode arbejdsmetode med over.

mvh
Ulrik

Fra : oz3lx,René

Dato : 17-02-07 08:05

Fra : enkvinde

Dato : 17-02-07 00:31

"Knud Iversen" <nospam@vkp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bare et kryds på siden, jeg mener at foto mm er i den rigtige mappe.
> jeg stirrer mig måske blind på noget og håber på lidt hjælp.

Hej Knud

Jeg benytter selv Jalbum 6.4 i stor stil og har overhovedet ingen problemer.
Når jeg tjekker dit album kontra mine egne, så er der to iøjefaldende
forskelle, og jeg vil tro at det måske er der hunden ligger begravet.

Den første forskel er at du konsekvent har et tomt mellemrum i dine
billedefilnavne. http://www.foto.vkp.dk/Uppsala/slides/uppsala06%20(0).JPG
hvor jalbum så udfylder tomrummet med et % tegn. Tomme mellemrum i filnavne
er ingen god ide og kan være problemet.

Det samme kan dine store bogstaver i mappe og fil navne. En rigtig god vane,
er altid kun at bruge små bogstaver til både mapper og fil navne.

Jeg vil tro, at hvis du retter disse to ting (måske kan du nøjes med den
ene) så vil dine nye album virke i fremtiden. De gamle album skal du lige
køre igennem Jalbum igen.

God fornøjelse

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk

Fra : Knud Iversen

Dato : 17-02-07 01:28

"enkvinde" skrev i en meddelelse >

> [...]
> ene) så vil dine nye album virke i fremtiden. De gamle album skal du lige

Jeg omdøbte billederne med ifran ser ud til det hjalp, så vil jeg forsøge at
holde mig fra de unoder i påpegede. Tak for hjælpen
http://www.vkp.dk/foto/S2006/index.html
Mvh Knud

Fra : Knud Iversen

Dato : 17-02-07 09:32

"Knud Iversen" skrev i en meddelelse

> Jeg omdøbte billederne med ifran ser ud til det hjalp, så vil jeg forsøge
> at holde mig fra de unoder i påpegede. Tak for hjælpen
> http://www.vkp.dk/foto/S2006/index.html

jeg glemte dog hurtig "S2006" men det store S virker da alligevel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-02-07 11:26

"Knud Iversen" <nospam@vkp.dk> skrev :

>jeg glemte dog hurtig "S2006" men det store S virker da alligevel

Det vigtigste er, at det der står i koden og i filnavnet er ens
og så for nemheds skyld anbefales det altid at bruge små
bogstaver.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 17-02-07 12:22

Fra : Knud Iversen

Dato : 17-02-07 13:35

"oz3lx,René" <oz3lx@123oz3lx456.dk> skrev i en meddelelse

> (René 1962, vers 1 og 2)
> Ateist ikke troende
Det var så 3 gange i denne tråd, tror du ikke det er feset ind nu så ku du
jo passende finde en et andet sted med dine offtopic indlæg

Fra : oz3lx,René

Dato : 17-02-07 15:09

> [...]
> jo passende finde en et andet sted med dine offtopic indlæg
>nej jeg tror desværre ikke dn er feset ind hos "kerim" og så længe han
>bliver ved med at have hans meget ekstremistiske, krænkene citat med hver
>gang han skriver her i og andre grupper så længe bliver jeg også ved, jeg
>har fra flere sider fået tilbagemelinger nogle som har samme mening som mig
>men de er desværre bange for en sådan ekstremist som ytre sig så klart at
>han er terrorist til det yderste men mig kan han ikke skræme og jeg har
>hans adresse så det hvis han bliver ved ja hvem ved så hvad der kan ske.

René

Fra : Knud Iversen

Dato : 17-02-07 16:20

> René
Hej Rene
Jeg finder også hans signatur stødende, citatet viser for mig kun hans
manglende forståelse for andre mennesker. et sådan citat taget ud af en
helhed behøver jo ikke give den rette mening. Dette ændrer dog ikke ved at
du anfægter hans signatur som vist betragtes som et fristed. Ved at gøre
dette risikerer du at folk får sympati for ham. Og det kan jeg ikke
forestille skulle være dit formål. tror nu også vi skulle finde en anden
gruppe til denne snak
Mvh Knud

Fra : oz3lx,René

Dato : 17-02-07 16:26

> [...]
> dette risikerer du at folk får sympati for ham. Og det kan jeg ikke
> forestille skulle være dit formål. tror nu også vi skulle finde en anden
ja vi finder en anden gruppe til denne snak og jeg håber sandelig ikke at
andre for sympati for ham det er abselut ikke mit formål.

Mvh. René

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-02-07 23:25

"oz3lx,René" <oz3lx@123oz3lx456.dk> wrote in message
> ja vi finder en anden gruppe til denne snak og jeg håber sandelig ikke at
> andre for sympati for ham det er abselut ikke mit formål.

Go' idé, men religion er kommet (for mange tusind år siden) for at
blive. Efter indvandringen fra muslimske lande og især efter Muhammed
tegningerne er religion rykket tættere på os som et fænomen,
vi må forholde os til, og vi slipper ikke af med det. Det viser historien
tydeligt.

Religion var rigtig tæt på den danske befolkning for flere hundrede år
siden, hvor
den var meget styrende for alt, hvad man foretog sig. Her var det
kristendommen
der dominerede dagsordenen, og med nutidige briller var den overordentlig
fundamentalistisk, rå og intolerant. Det interessante er, at kristendommen
har bidt sig fast i Danmark. Hvis man i dag lader sine børn døbe og senere
konfirmere - og hvis man gifter sig i en kirke - så vil jeg mene, at man er
religiøs.

Næppe nogen har undgået at studse over Kerims signatur. Kerim kan
selvfølgelig vælge den signatur han har lyst til, men han vælger jo ikke sin
signatur tilfældigt, han har et formål med den, og dette formål kunne være
at missionere for Islam. Man kan mene, at dette forum ikke lige er stedet at
missionere, men fred være med det. Han har sin fulde frihed til gøre det, og
de fleste ignorerer det eller synes ligesom jeg, at det er rimelig sært.

Vi bliver dagligt bombarderet med alskens informationer, som vi (nogle af
os) er ganske gode til at sortere i. Det der ikke har vores interesse
preller af og det vi har brug for tager vi til os.

Din reaktion er jo klassisk stenaldermand i et informationssamfund, hvor du
på bedste vis demonstrerer, at du ikke kan sortere i denne
informationsstrøm, og du demonstrerer samtidig en mangel på tolerance
overfor mennesker, du måske er uenig med, eller som du ikke forstår. Hvis du
var lidt bedre uddannet og havde din historie på plads, ville du måske have
det
nødvendige menneskelige overskud til at håndtere Kerims provokation bedre.

Lad os koncentrere os om FrontPage og de tilhørende problemer i dette forum
og bede såvel Kerim som dig om - venligst - at holde op med at provokere.

mvh
Ulrik
Lead us not into temptation. Just tell us where it is; we'll find it.
-Sam Levenson