Thunderbird - hjælp med adressebøger
Fra : Morten Bowman

Dato : 15-02-07 01:21

Jeg har lige formatteret og installeret på ny hd.
Alle mails har jeg kopieret over.
Jeg mangler nu adressebøgerne for 2 profiler. Jeg har alle de oprindelige
mapper, men er lidt lost selvom jeg har søgt og læst mig omkring.
Hvad gør jeg?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-07 09:39

Den 15-02-07 01.20 skrev Morten Bowman følgende:
> Jeg har lige formatteret og installeret på ny hd.
> Alle mails har jeg kopieret over.
> Jeg mangler nu adressebøgerne for 2 profiler.

I selve profilmappen har du en eller flere filer med filtypen mab (den
ene hedder sikkert abook.mab). Jeg kan ikke lige huske, om der er andre
filer, du skal have med over, men prøv lige først med mab-filerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Morten Bowman

Dato : 15-02-07 18:04

On Thu, 15 Feb 2007 09:38:43 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

>I selve profilmappen har du en eller flere filer med filtypen mab (den
>ene hedder sikkert abook.mab). Jeg kan ikke lige huske, om der er andre
>filer, du skal have med over, men prøv lige først med mab-filerne.

Jep men jeg kan kun få den til at æde den ene adressebog for hver profil.
Jeg synes jeg læste om dette på et tidspunkt, men nu kan jeg ikke finde det
igen? Kender du løsningen?
De andre adressebøger hedder impab-1.mab osv.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-07 14:16

Den 15-02-07 18.03 skrev Morten Bowman følgende:

> Jep men jeg kan kun få den til at æde den ene adressebog for hver profil.
> Jeg synes jeg læste om dette på et tidspunkt, men nu kan jeg ikke finde det
> igen? Kender du løsningen?

Undskyld det sene svar...

> De andre adressebøger hedder impab-1.mab osv.

Det er kun de to standard-adressebøger (abbok.mab og history.mab), der
kan flyttes som nævnt ovenfor. Hvis man selv har oprettet adresse bøger,
skal de i stedet eksporteres fra den gamle profil og derefter importeres
i den nye profil, hvilket jo er lidt for sent i dit tilfælde. Men frygt
ej, der er en løsning:

Opret adressebøger med de samme navne i den nye profil, altså
impab-1.mab osv. Luk Thunderbird. Åbn profilen og erstat de nyoprettede
men tomme adressebøger med de gamle adressebøger. Genstart Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Morten Bowman

Dato : 18-02-07 21:56

On Sun, 18 Feb 2007 14:16:03 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>impab-1.mab osv. Luk Thunderbird. Åbn profilen og erstat de nyoprettede
>men tomme adressebøger med de gamle adressebøger. Genstart Thunderbird.

Jep det virker. Dog bruger 1.5.0.9 betegnelsen abook-1 osv. Så de skulle
lige omdøbes
Thnx