Alternativer til Easynews?
Fra : Mads

Dato : 14-02-07 14:26

Hejsa

Er der nogen gode og billige alternativer til Easynews? Jeg har
såmænd været rigtig godt tilfreds med Easynews som jeg har brugt
de sidste 6 - 7 år, men nu har jeg fået en CC Solo opkopling hvor
der jo ikke er nogen forbrugsgrænse og så løber forbruget jo nemt
lidt løbsk og det bliver dyrt hos Easynews med $10 pr 20 GB.

Er der nogen gode servere som ikke er helt så dyre?

Og er der andre der har HTTP access ligesom Easynews?
Altså hvor man kan bruge sin browser istedet for en newsreader
som f.eks. Agent

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : Henning

Dato : 14-02-07 16:06

On Wed, 14 Feb 2007 14:25:58 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>
>Og er der andre der har HTTP access ligesom Easynews?
>Altså hvor man kan bruge sin browser istedet for en newsreader

www.newshosting.com og www.usenetserver.com Begge steder 14.95$/md for
ubegrænset dl. Førstnævnte har webadgang.

Fra : Mads

Dato : 15-02-07 00:12

On Wed, 14 Feb 2007 16:06:20 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>www.newshosting.com og www.usenetserver.com Begge steder 14.95$/md for
>ubegrænset dl. Førstnævnte har webadgang.

OK, tak, jeg kigger på dem.

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 15-02-07 18:49

wrote:

>www.newshosting.com og www.usenetserver.com Begge steder 14.95$/md for
>ubegrænset dl. Førstnævnte har webadgang.

Sad lige og kigged på Newshosting og ville egentlig prøve den,
men ser så at når man vil oprette en konto, så står der bl.a.
på siden at "Unlimited accounts do not include webnews access."

Jeg tager måske fejl, men jeg læser det sådan at kun de konti
med forbrugsgrænse har webadgang og det var jo netop den
forbrugsgrænse som jeg ville slippe for.

mvh Mads

Fra : Per Hansen

Dato : 15-02-07 20:35

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> mentioned this

> [...]
> med forbrugsgrænse har webadgang og det var jo netop den
> forbrugsgrænse som jeg ville slippe for.

Det er såmen rigtig nok som du har forstået det.
Det er fordi man skal bruge 2 bestemte servere for at kan bruge
unlimited news hos dem og det virker kun ved NNTP:
nhxl.newshosting.com og unlimited.newshosting.com

Er selv gammel Newshosting kunde, ikke tilfreds kunde skal jeg
lige tilføje.

--
Per Hansen

Fra : Per Hansen

Dato : 14-02-07 23:32

> [...]

> Og er der andre der har HTTP access ligesom Easynews?
> Altså hvor man kan bruge sin browser istedet for en newsreader

Usenetserver, de har lige smidt deres retention op på 90 dage
og 1 Marts smider de den yderligere op på over 100 dage.
Der har jeg en 3 måneders unlimited konto for 40 dollars.
https://www.usenetserver.com/

Dog har de ikke HTTP adgang.

--
Per Hansen

Fra : Mads

Dato : 15-02-07 00:11

On Wed, 14 Feb 2007 22:31:31 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

>Dog har de ikke HTTP adgang.

OK, men kan du så anbefale en god og nem newsreader
som er egnet til download af større filer i mange dele?

mvh Mads

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 13:02

On Thu, 15 Feb 2007 00:11:11 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>OK, men kan du så anbefale en god og nem newsreader
>som er egnet til download af større filer i mange dele?

www.newsleecher.com - betal yderligere 5$ om året (svjh?) og få
søgemaskinen med Genialt...

Fra : Per Hansen

Dato : 15-02-07 13:54

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> mentioned this

> OK, men kan du så anbefale en god og nem newsreader
> som er egnet til download af større filer i mange dele?
>
> mvh Mads

Jow, til alm. browsing i tekst grupperne, der kan en som Xnews
godt bruges, også til eks. MP3 grupperne.
Den er meget behagelig at bruge til det.
http://xnews.newsguy.com/

Men taler man om de store tunge drenge af grupperne, som film
grupperne der både har film og TV serier, så bruger jeg den
meget mere stabile GrabIt, der desuden understytter NZB downloading.
http://www.shemes.com/

Forresten, den nyeste version af Agent undertytter også NZB downloading,
så lige at du bruger Agent 4.2, som er den der understytter det.

En NZB fil er en download fil til noget bestemt man gerne vil hente
i en nyhedsgruppe. De filer ladder jeg Binsearch lave til mig.
http://www.binsearch.info/
Hos dem kan du både søge efter noget bestemt og browse de binære grupper
igennem uden at skulle hente en eneste header ned på din computer.

--
Per Hansen

Fra : Mads

Dato : 15-02-07 16:07

On Thu, 15 Feb 2007 12:53:37 GMT, Per Hansen
> [...]

>Hos dem kan du både søge efter noget bestemt og browse de binære grupper
>igennem uden at skulle hente en eneste header ned på din computer.

Det var sgu smart det der. Jeg prøvede lige med et afsnit af en
TV serie, fik lavet en NZB fil ( har set de filer tit, men aldrig anet
hvad de var til ) og da jeg klikkede på NZB filen klarede Agent
resten. Virkeligt smart. Også rart at man så kan blive ved med at
bruge Agent, bare uden at skulle hente millioner af headers for
at følge med.
Tak for tippet

mvh Mads

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-02-07 22:10

Mads wrote:
> Hejsa
>
> Er der nogen gode og billige alternativer til Easynews?

yuep giganews er den bedste binaere nttp løsning der findes de er suveren
med både derres vare og derres support

Fra : mayhem

Dato : 12-03-07 22:39

In article <45d8c13c$0$24075$c3e8da3@news.astraweb.com>, Bo M. Mogensen says...

>yuep giganews er den bedste binaere nttp løsning der findes de er suveren
>med både derres vare og derres support

You may also consider nntpjunkie.com as an option, they have a free trial...

nntpjunkie
cost - $9.95/month
download capacity - 30 gigs
nntp & web access - yes
newsgroup search engine - yes
secure ssl connections - yes
email - yes

giganews
cost - $12.99/month
download capacity - 25 gigs
nntp & web access - no
newsgroup search engine - no
secure ssl connection - $5/month
email - no

- mayhem

Fra : Mads

Dato : 13-03-07 00:41

On 12 Mar 2007 14:39:10 -0700, mayhem <mayhem@nospam.com> wrote:

>You may also consider nntpjunkie.com as an option, they have a free trial...
>
>nntpjunkie
>cost - $9.95/month
>download capacity - 30 gigs
>nntp & web access - yes
>newsgroup search engine - yes
>secure ssl connections - yes
>email - yes

And unlimited download for $14.95 too.

That looks very promising. I just might give it a go.

Thanks for the tip

Mads