Skat vurderer brugte for højt. Nu ris til ~
Fra : Jim Andersen

Dato : 14-02-07 08:51

Fra : flopper

Dato : 14-02-07 10:29

Jim Andersen tastede følgende:
> http://epn.dk/erhverv_samfund/article20857.ece
>
> hæ hæ hæ
>
> /jim

måske lidt ot, men jeg undrer mig altid når jeg hører/læser reaktioner
på skattesytemet som disse. Det er som om det er os mod dem, og
skattevæsnet er en underlig upersonlig tingest der ikke har noget med
os andre at gøre, men i virkelighedden er det jo Vores fælles
pengekasse. . ikke dermed sagt at opkrævningssystemer og lignende
altid er retfærdige , der er klart plads for forbedringer.

flopper

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-02-07 10:56

flopper wrote:
> Jim Andersen tastede følgende:

> måske lidt ot, men jeg undrer mig altid når jeg hører/læser reaktioner
> på skattesytemet som disse.

Hvis du ikke kan grine ad folk der én dag selvhøjtideligt står og siger "Der
er ikke noget at komme efter", og næste dag siger "vi må nedsætte en
kommision til at undersøge det her", så går du altså glip af en del.

Det eneste andet der er at gøre, er at sætte sig ned og tude over, at den
slags folk er de bedste vi kan finde. Og så bliver det sgu da for surt.

Som hende socialpædagogernes næstformand der udtaler "personalet skal løbe
hurtigere pga nedskæringer" når vi lige har set på kamera at de sidder og
drikker kaffe og ser fjernsyn i timevis. Jo... vel er det da lige til at
tude over.... men prøv dog også at trække på smilebåndet. Så lever du
længere.

/jim

Fra : flopper

Dato : 14-02-07 14:11

Jim Andersen udtrykte præcist:

> Hvis du ikke kan grine ad folk der én dag selvhøjtideligt står og siger "Der
> er ikke noget at komme efter", og næste dag siger "vi må nedsætte en
> kommision til at undersøge det her", så går du altså glip af en del.

ork jeg kan skam sagtens grine af den slags også, samtidig med at jeg
undrer mig
(det kaldes multitasking

flopper

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 14:25

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ork jeg kan skam sagtens grine af den slags også, samtidig med at jeg
> undrer mig
> (det kaldes multitasking

Kaldes det ikke også "at ville blæse/fløjte og have mel i munden samtidig"
altså det SKAT og gør.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : flopper

Dato : 14-02-07 14:36

Efter mange tanker skrev BJ:
> "flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kaldes det ikke også "at ville blæse/fløjte og have mel i munden samtidig"
> altså det SKAT og gør.?

som sagt tidliger: der er rum for forbedring

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 15:12

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> som sagt tidliger: der er rum for forbedring

Bestemt, når man betænker høj vurdering (inkl.. forhandleravance for
private) ved import og ønsket om lav vurdering (ekskl.. forhandleravance)
ved privat eksport.

SKAT ta?r og SKAT ta?r, SKAT er en tatar... sådan frit oversat efter et
kendt ordspil..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : 2

Dato : 14-02-07 11:16

On Wed, 14 Feb 2007 10:29:25 +0100, flopper <odalhan@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>pengekasse. . ikke dermed sagt at opkrævningssystemer og lignende
>altid er retfærdige , der er klart plads for forbedringer.

Bare helt drop registeringsafgiften der er ingen grund til at lille
bitte DK skal have Verdenrekord i skattetryk

Fra : MCSR

Dato : 14-02-07 12:43

On 14 Feb., 11:16, 2 <fuptils...@yahoo.dk> wrote:

> Bare helt drop registeringsafgiften der er ingen grund til at lille
> bitte DK skal have Verdenrekord i skattetryk

Jo, man kan godt trække på smilebåndet over denne historie. De brugte
importerede biler vurderes højt for at få endnu flere afgifter kradset
ind. Latterligt. Å jo, den tyske model har flere knapper en den
tilsvarende skrabede danske med utallige blindpropper i
instrumentbordet. Den må absolut være dyrere.
Se bare de krumspring der ellers laves, autocampere med et køkken på
20 cm2, gulpladebiler o.s.v.
Det er endnu værre med motorcykler. Det er mærkeligt at en mega
motorbåd med en 400 HK motor ikke beskattes, den er ellers sikkert ret
sjov at sejle i... skat på nydelse... En brugt Virago som skal bruges
til at tulle rundt på om sommeren belaster garanteret ikke miljøet ret
meget mere end naboens havetraktor.

Fra : Stephan G

Dato : 14-02-07 12:46

> Bare helt drop registeringsafgiften der er ingen grund til at lille
> bitte DK skal have Verdenrekord i skattetryk

og der er ingen grund til, at lille bitte DK skal være et
velfærdssamfund, hvor alle kan få en gratis (endda med SU!)
videregående uddannelse og en MASSE andre fantastiske tilbud. Det kan
klart gøres bedre visse steder, men din (2) holdning udhuler altså
velfærdssamfundet.

Mvh
Stephan

Fra : 2

Dato : 15-02-07 09:30

On 14 Feb 2007 03:45:59 -0800, "Stephan G" <stephangam@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>videregående uddannelse og en MASSE andre fantastiske tilbud. Det kan
>klart gøres bedre visse steder, men din (2) holdning udhuler altså

Hellere 0kr i skat og så jeg selv kan vælge hvad jeg vil betale for!
Synes ikke velfærdssamfundet administerer og handler godt nok!

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 12:45

2 wrote on 15-02-2007 :
> Hellere 0kr i skat og så jeg selv kan vælge hvad jeg vil betale for!
> Synes ikke velfærdssamfundet administerer og handler godt nok!

Idden er god nok.

Desværre går en stor del tabt i alt for
omfattende administration og tåbelig politik,
istedet for at gøre gavn hvor det er nødvendigt.

Mon ikke det er omkring 20% der bliver kørt op i
den slags, inden pangene fordeles til værdigt
trængende?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hekto

Dato : 14-02-07 17:08

Jim Andersen brought next idea :
> http://epn.dk/erhverv_samfund/article20857.ece
>
> hæ hæ hæ
>
> /jim

Ja, det er jo skrækkeligt at statskassen må punge
ud fordi Skattebassen vurderer for højt.

Det har jo ikke været nogen hemmelighed for os
andre i mange år, men da vendte pengestrømmen jo
den rigtige vej!

Metoden kan også bruges overfor
forsikringsselskaber!
Ved totalskade får de godtgjort den resterende
del af afgiften, og man kan så via Skattebassens
vurderinger, dokumentere overfor
forsikringsselskabet hvad 'vraget' er værd.

Jeg skal hilse og sige, at den er meget, meget,
meget sværd at forklare sig ud af for
forsikringsselskabet. Så også på dette område er
de høje vurderinger et tveægget sværd!

Fra : Neser

Dato : 14-02-07 17:06

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message
> http://epn.dk/erhverv_samfund/article20857.ece
>
> hæ hæ hæ
>
> /jim
Syntes nærmere min MC var sat alt for lavt, men det kom jo også kun mig til
gode i sidste ende. :D

- Neser

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-02-07 20:05

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> http://epn.dk/erhverv_samfund/article20857.ece
>
> hæ hæ hæ

Grin bare, men det er jo dem som importerer køretøjer, der betaler
gildet :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 20:57

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Grin bare, men det er jo dem som importerer køretøjer, der betaler
> gildet :-/

Tjaee .. gad vide, hvad staten tjener på eksport af alt "miljøaffaldet"..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-02-07 21:07

On Wed, 14 Feb 2007 20:05:25 +0100, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

Hej Jes.

>Grin bare, men det er jo dem som importerer køretøjer, der betaler
>gildet :-/

Det er et tveægget sværd.
SKAT beregner en urimelig høj afgift af importerede brugte køretøjer.
De er desværre, for dem, også nød til at bruge den samme værdisætning
ved eksport
Det glæder mig virkelig at det kan vække harme i politiske kredse at
vurderingen er så høj som den er.
De der hyler har vist glemt noget meget væsentligt.
Da man jo ikke kan skille værdisætningen, hvad enten det drejer sig om
import eller export, er man naturligvis tvunget til at kigge på begge
dele samlet.....
Så hvis der er basis for at nedsætte eksportværdien må importværdien
naturligvis følge med ned - Køretøjet skifter ikke værdi afhængigt af
i hvilken retning det kører
Men lur mig - Overdanmark, med SKAT som trækdyr, finder en
hovsaløsning på "problemet" der sikrer at malkekoen ikke løber tør.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 14-02-07 21:41

Steen Gruby wrote:

> Men lur mig - Overdanmark, med SKAT som trækdyr, finder en
> hovsaløsning på "problemet" der sikrer at malkekoen ikke løber tør
Som f.eks. et gebyr, en exportafgift eller noget lignende.
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-02-07 09:00

Hekto wrote:

> Som f.eks. et gebyr, en exportafgift eller noget lignende.

SSSSSHHHHH!!!!!!! Ikke give dem gode ideer !

/jim

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 12:43

Jim Andersen explained on 15-02-2007 :
> SSSSSHHHHH!!!!!!! Ikke give dem gode ideer !

Bare rolig! ... de har så snæver en tankegang, at
den idé har de fået ... de har bare ike fået lov
at gennemføre den endnu!

Nogle gange tiltager de sig dog 'en administrativ
praksis' som ikke heeeelt er i lovens ånd og
bogstav. De er meget nidkære med at passe deres
arbejde, og kan ikke altid nøjes med det de har
fået lov til i lovgivning og cirkulærer.

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-02-07 01:04

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> Da man jo ikke kan skille værdisætningen, hvad enten det drejer sig om
> import eller export, er man naturligvis tvunget til at kigge på begge

Skulle man mene... meeennn

> Så hvis der er basis for at nedsætte eksportværdien må importværdien
> naturligvis følge med ned - Køretøjet skifter ikke værdi afhængigt af
> i hvilken retning det kører

Nå??

Da min V220 CDI blev hentet til landet, fik den en afgiftspligtig værdi på
eks. index 100, men skulle den på hvide plader var afgiftspligtigt værdi på
index 130?

Deres argument, ellers passede det ikke med prisen på de andre hvidplade
V-klasser.

Nøjagtigt det samme gjorde sig gældende for min makkers Ford Galaxy TDI..
den lavede vi lige begge forespørgsler på, bare for at se om mit eks. var en
enlig svale.. men nej, igen 30% højere afg. værdi.

Så retfærdighed indenfor det offentlige er godt begravet oppe i røven på en
skrankepave, undskyld mente selvfølgelig en kontorfunktionær :)

--

Morten Dahl

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-07 09:04

Morten Dahl wrote:

> Så retfærdighed indenfor det offentlige er godt begravet oppe i røven på en
> skrankepave, undskyld mente selvfølgelig en kontorfunktionær :)

Altså begravet oppe i kontorfunktionæren på en skrankepave?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 15-02-07 18:22

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nøjagtigt det samme gjorde sig gældende for min makkers Ford Galaxy TDI..
> Så retfærdighed indenfor det offentlige er godt begravet ......

Det er let at føle sig forurettiget i hænderne på det offentlige; men som
jeg ser det stemmer din situation da meget godt med at man skal svare
mer-afgift af f.eks. en stationcar hvis den omregistreres til hvide plader!
Hvorfor skulle dén afgiftsforskel dog ikke kunne spores ved import???

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-02-07 23:23

Hekto <urxgb@urxgb.qxrot-13> writes:

> Som f.eks. et gebyr, en exportafgift eller noget lignende.

Det findes allerede da der kun refunderes 85% af afgiften.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 00:04

Jes Vestervang wrote:

> Det findes allerede da der kun refunderes 85% af afgiften.
Ja, men det kan da hurtigt sænkes! Intet er umuligt!

Fra : J.C.Kløve

Dato : 15-02-07 19:31

On 15 Feb., 12:45, Hekto <u...@urxgb.qxROT13> wrote:

> [...]
> istedet for at gøre gavn hvor det er nødvendigt.
>
> Mon ikke det er omkring 20% der bliver kørt op i
> den slags, inden pangene fordeles til værdigt

ja så kan jeg godt se at det var noget bedre at betale en avance på
40% til et privat firma. . . . . øhhh .. .. ehm :-/

--
Dun@nt

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:35

On 15 Feb 2007 10:31:13 -0800, J.C.Kløve wrote:

> ja så kan jeg godt se at det var noget bedre at betale en avance på
> 40% til et privat firma. . . . . øhhh .. .. ehm :-/

GRILL ;-D

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Hekto

Dato : 16-02-07 15:43

J.C.Kløve has brought this to us :
> ja så kan jeg godt se at det var noget bedre at betale en avance på
> 40% til et privat firma. . . . . øhhh .. .. ehm :-/

Det er jo ike helt det samme som at sige, at når
det 'kun' koster 20%, så bliver pengene anvendt
fornuftigt.