antenne på skorsten
Fra : tp

Dato : 13-02-07 19:19

Hejsa

Skal have monteret en antenne udenfor, da den under taget af en eller anden
grund ikke vil tage signalet mere

Man kan købe sådan nogle specielle nogle til at spænde omkring skorsten med
wire og sån, men kan man da ikke bare bore huller i den og sætte den normalt
fast (muret skorsten af nyere dato 60x60)

nogen der ved hvor man finder beslag? de lokale byggemarkeder har ikke
noget :-/

sidst : til digital tv, er det ikke den der ligner en pil med en masse
"arme" på man bruger?

Fra : Max

Dato : 13-02-07 21:04

Hej

> nogen der ved hvor man finder beslag? de lokale byggemarkeder har
> ikke noget :-/

Et skorstensbeslag kan du købe sammen med antennen hos

http://www.antennelageret.dk/

--
Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-02-07 21:27

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget :-/
>

> sidst : til digital tv, er det ikke den der ligner en pil med en masse
Du kan sagtens sætte en 3 og 2 fod op på skorstenen. Det har jeg og
den holder 4 store antenner + en 1 meter parabol.
Du kan købe disse hos enhver antenne pusher med respekt for sig selv.
Der kan du også få svar på dit digital-signal spørgsmål.

Fra : Sten Larsen

Dato : 13-02-07 21:43

> [...]
> Du kan købe disse hos enhver antenne pusher med respekt for sig selv.
> Der kan du også få svar på dit digital-signal spørgsmål.

-Og spørg samtidig antennepusheren om det er en god ide at bore en 2- og 3-fod fast i en skorsten. Det er det ikke. Af en masse
forskellige årsager. Både af hensyn til skorstenen og af hensyn til antennerne ( holdbarhed i begge tilfælde ).
/StenL

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-07 15:48

"Sten Larsen" <sla@sat-op.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3-fod fast i en skorsten. Det er det ikke. Af en masse forskellige
> årsager. Både af hensyn til skorstenen og af hensyn til antennerne (

Bare du ikke kommer og fortæller min skorsten, parabol og antenner
at det er en dårlig ide, for det ved de nemlig ikke, og har derfor
virket upåklageligt i mange år. En kammi som er antennemontør
hjalp i tidernes morgen, og han havde heller ingen indvendinger.

Fra : Sten Larsen

Dato : 14-02-07 22:16

> [...]
> virket upåklageligt i mange år. En kammi som er antennemontør
> hjalp i tidernes morgen, og han havde heller ingen indvendinger.

Nu er der jo forskel på skorstene, ved jeg godt. Og din kan selvfølgelig godt være egnet til at få påsat 2 mastbeslag. Men det er
der ikke mange der er, vil jeg påstå. Og jeg satte antenne op i næsten 40 år, så jeg har set lidt af hver .
/StenL

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 17-02-07 19:19

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan købe disse hos enhver antenne pusher med respekt for sig selv.
> Der kan du også få svar på dit digital-signal spørgsmål.

Pas på med for mange antenner på en skorsten.
Jeg har set en skorsten med antenner ligge på/inde i en bil efter en vinter
storm
Spørg også hos forsikringen om de vil betale hvis uheldet er ude.
MVH
Niels Peter

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ole C

Dato : 13-02-07 21:34

tp skrev blandt andet:

> men kan man da ikke bare bore huller i den
> og sætte den normalt fast (muret skorsten af nyere dato 60x60)

Det er ikke sikkert at skorstensfejeren vil accepterede det.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Søren Kring

Dato : 18-02-07 19:20

> sidst : til digital tv, er det ikke den der ligner en pil med en masse
> "arme" på man bruger?

Lyder rigtigt,
/______
\
det er den du før havde til TV2, da båpde TV2 og Digital sendes på UHF bånd
4-5
Det er ikke nødvendig at investere i en ny antenne. Skal du have udenlandske
digitalke kanaler sætter du bare en ekstra antenne op og peger den mod den
anden sender. de to antenner skal bare klemmes sammen uden et delefilter.

/Søren