Underligt køleskab!
Fra : Robert

Dato : 11-02-07 16:41

Hej

Vi har et kombineret køl/frys. For et par dage siden var skabet pludselig
sat ud og hele gulver flød i vand. Men.. nu kører skabet igen! Det underlige
er at førhen kunne vi nøjes med at sætte køle-knappen på trin 3 for at holde
de 5 gr. som krævet. Nu skal vi sætte knappen på trin 7 for at opretholde
samme temperatur? Giver dette mening...
Termostaten må da virke, ellers kørte skabet jo konstant eller også kølede
det slet ikke. Har i nogle forslag til hvad det skyldes at vi nu skal sætte
knappen på 7?

/Robert

Fra : Kasper

Dato : 11-02-07 16:57

"Robert" <brug_ikke@mailen.dk> wrote in message
> [...]
> Termostaten må da virke, ellers kørte skabet jo konstant eller også kølede
> det slet ikke. Har i nogle forslag til hvad det skyldes at vi nu skal

Hej

Er gummilisten i fronten tæt ?
Elektronisk eller mekanisk termostat ?

Kasper

Fra : Robert

Dato : 11-02-07 18:11

> Hej
>
> Er gummilisten i fronten tæt ?
> Elektronisk eller mekanisk termostat ?

Hej Kasper

Gummilisten er helt ok.
Jeg ved ikke om den er mekanisk ell. elektronisk. Hvordan tjekker mand det?

/robert

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 11-02-07 18:08

"Robert" <brug_ikke@mailen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Termostaten må da virke, ellers kørte skabet jo konstant eller også kølede
> det slet ikke. Har i nogle forslag til hvad det skyldes at vi nu skal

Jeg tror at termostaten er ved at være færdig. Vores køleskab opførte sig på
samme måde lidt før termostaten svigtede totalt. Fortvivl ikke, den er nem
at skifte.

Steen.

Fra : Robert

Dato : 11-02-07 18:11

> [...]
> på
> samme måde lidt før termostaten svigtede totalt. Fortvivl ikke, den er nem

Hvor finder man sådan en termostat på et køleskab. Det ville da være rart
hvis jeg selv kunne skifte den

/robert

Fra : Kasper

Dato : 11-02-07 18:32

> Hvor finder man sådan en termostat på et køleskab. Det ville da være rart
> hvis jeg selv kunne skifte den

Nu har vi jo ikke den fjerneste ide om hvilket køleskab du har...

Men et godt bud kunne være under dreje knappen hvor du justere temperaturen

Kasper

Fra : Robert

Dato : 11-02-07 19:15

> Nu har vi jo ikke den fjerneste ide om hvilket køleskab du har...

Nææ... hvor skulle du også vide det fra ))

> Men et godt bud kunne være under dreje knappen hvor du justere
> temperaturen

Jeg vil undersøge nærmere. Tak Kasper

Fra : John V.

Dato : 14-02-07 01:57

> [...]
> Termostaten må da virke, ellers kørte skabet jo konstant eller også kølede
> det slet ikke. Har i nogle forslag til hvad det skyldes at vi nu skal

Hvis det er et meget gammelt skab, uden kompressor forstås, skal man sætte
det PÅ HOVEDET, i ½-1 time slukket, derefter vende det om og tænde, så
virker det igen.

Fra : Robert

Dato : 14-02-07 15:19

> Hvis det er et meget gammelt skab, uden kompressor forstås, skal man sætte
> det PÅ HOVEDET, i ½-1 time slukket, derefter vende det om og tænde, så
> virker det igen.

Hej John

det har jeg aldrig hørt før.
Næhh... det er ikke så gammelt, 5 år, det er vel ikke at betegne som gammelt
for et køleskab.

/Robert

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-02-07 16:30

> [...]

Trode bare man fyldte is i igen

-Leon

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-02-07 22:06

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er et meget gammelt skab, uden kompressor forstås, skal man sætte
> det PÅ HOVEDET, i ½-1 time slukket, derefter vende det om og tænde, så
> virker det igen.

Har du nogen sinde hørt om et kombineret køl/frys uden kompressor?

Steen.