Bruger I pegefeltet til at klikke på?
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-02-07 00:29

Jeg har prøvet at aktivere funktionen, hvor jeg kan klikke direkte på
pegefeltet på min bærbare i stedet for at bruge knappen, som jeg har
gjort i årevis. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er lettere. Det
er selvfølgelig lettere, men jeg kommer ikke helt sjældent til at
klikke på noget ved en fejl. Det kan godt være lidt uheldigt. Der skal
nemlig ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som
et klik. Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,
eller er det dumt?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-02-07 00:50

> [...]
> nemlig ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som
> et klik. Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,

Sart, men det er ikek altid jeg husker at bruge det. :)

Det slider mindre på knapen. :)

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-02-07 10:34

> Jeg har prøvet at aktivere funktionen, hvor jeg kan klikke direkte på
> pegefeltet på min bærbare i stedet for at bruge knappen, som jeg har
> gjort i årevis.

Jeg hader at bruge "tab-klik" på pegefeltet og slår det altid fra nå jeg
bruger en bærbar Mac eller PC. Til gengæld nyder jeg at man kan scrolle
via feltet.

--
Mvh Martin

Fra : Kent

Dato : 14-02-07 17:27

Henrik Münster skrev:
> [...]
> ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som et klik.
> Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet, eller er
Jeg bruger det hele tiden. Men det er rigtigt, at når jeg skriver på
maskinen, rammer jeg tit pegefeltet og pludselig skriver jeg et helt
andet sted. Og jeg brugte det også, da jeg havde en bærbar Pc.

--

Kent

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 14-02-07 23:36

> [...]
> nemlig ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som
> et klik. Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,

Jeg bruger det hele tiden på min iBook. Jeg bruger næsten aldrig
knappen; kun nogle få gange hvis jeg skal markere en længere tekst
præcist. Min gamle iBook kan ikke rulle med pegefeltet, så det bruger
jeg ikke.

Til gengæld irriterer det mig hver gang jeg prøver drag and drop med
pegefeltet på en PC-bærbar. Jeg har endnu ikke fundet ud af, om det er
en fejl i opsætningen på PC'erne, eller de bare virker dårligere...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-07 20:37

> [...]
> nemlig ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som
> et klik. Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,

Jeg kan ikke hitte ud af det, og holder mig til gammeldags peg og klick.

Fra : Steen

Dato : 16-02-07 11:00

> Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,
> eller er det dumt?

Jeg har prøvet det en uges tid.
Feltet var alt for følsomt til mig, så jeg endte med at deaktivere
funktionen igen.
Det er sikkert smart, for dem der kan styre det - men for mig er det
ikke en god løsning
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-02-07 23:38

On 2007-02-16 11:00:20 +0100, isteen@gmail.com (Steen) said:

> Jeg har prøvet det en uges tid. Feltet var alt for følsomt til mig, så
> jeg endte med at deaktivere
> funktionen igen. Det er sikkert smart, for dem der kan styre det - men
> for mig er det ikke en god løsning

Det er rigtigt, at det er meget følsomt. Man får hurtigt flyttet rundt
på sine dokumenter, mapper og e-mail, hvis man ikke passer på. Det kan
være meget spændende at prøve at finde det igen. Særligt når man ikke
nåede at se, hvad det var, der forsvandt ind i en anden mappe. Men det
er jo også en let og elegant måde at betjene computeren. Det kan godt
være lidt hårdt for tommelfingeren at skulle klikke på knappen, da det
nærmest skal gøres med siden af fingeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Esben

Dato : 19-02-07 23:00

> [...]
> være meget spændende at prøve at finde det igen. Særligt når man ikke
> nåede at se, hvad det var, der forsvandt ind i en anden mappe.

Æble-Z i Finder var nu en rar opfindelse...

Venlig hilsen

esben

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-07 23:48

On 2007-02-19 22:59:49 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Æble-Z i Finder var nu en rar opfindelse...

Ja, eller i livet i almindelighed. Nogle gange kunne det være rart med
en tilbagespolingsknap - og en volumenkontrol. Men sådan er livet jo
ikke.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Esben

Dato : 20-02-07 12:49

> Ja, eller i livet i almindelighed. Nogle gange kunne det være rart med
> en tilbagespolingsknap - og en volumenkontrol. Men sådan er livet jo
> ikke.

Det var nu bare svar på når du havde "tabt" filerne et sted der ikke var
hensigten - Æble-Z - og de ligger hvor du flyttede dem fra.

Så Æble-Z i Finder ER en god ting...

Venlig hilsen

esben

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-07 19:27

On 2007-02-20 12:48:58 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Det var nu bare svar på når du havde "tabt" filerne et sted der ikke var
> hensigten - Æble-Z - og de ligger hvor du flyttede dem fra.
>
> Så Æble-Z i Finder ER en god ting...

Nåh, jeg anede ikke, at er er æble-z i Finder. Du skrev i datid, og jeg
troede derfor, du mente det hypotetisk, at det ville være rart, hvis
der var æble-z i Finder. Det danske sprog har ikke så mange tider som
nogle andre sprog. Tak for tippet. Derfor ville en fortrydeknap ude i
livet nu heller ikke være af vejen
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Esben

Dato : 22-02-07 09:05

> [...]
> troede derfor, du mente det hypotetisk, at det ville være rart, hvis
> der var æble-z i Finder. Det danske sprog har ikke så mange tider som

Korrekt, det er mere nuanceret på tysk og latin skulle have været det
endnu mere

>Tak for tippet. Derfor ville en fortrydeknap ude i livet nu heller ikke
>være af vejen

Har du prøvet med roser?

Venlig hilsen

esben

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 19-02-07 14:30

> [...]
> nemlig ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som
> et klik. Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,

Jeg har i alle mine år uden bærbar aldrig kunnet vænne mig til at bruge
funktionen, altså når jeg så endeligt har siddet med en bærbar. Da jeg
købte min Macbook var jeg heller ikke sen til at slå funktionen fra
(hvis den ikke var det fra start, kan dårligt huske det), da det virkede
forstyrrende for mig.
For en måneds tid siden besluttede jeg mig dog for at prøve det, man ved
jo aldrig om man kan finde ud af det.

Nu bruger jeg det hele tiden, fandt overraskende hurtigt balancen mellem
almindelig manøvrering med musen og et klik. Derudover synes jeg, det er
super smart, at man når man "klikker" to gange og holder fingeren nede,
så kan bevæge objekten (fil, tekst, billede osv.) frit rundt, indtil man
med endnu et klik placerer det. Med en normal, fysisk mus, kan man tit
(med alt det rod, jeg har på mit bord) ende med at støde på ting, som
gør, at man ikke kan bevæge musen yderligere. Det samme sker, idet
trackpaden jo er begrænset af størrelse. Med denne drag-and-drop
funktion, hvor den først slipper, når jeg klikker igen, er dette problem
elimineret.

Jeg har dog stadig den lejlighedsvise frustration over, at jeg
uheldigvis har ramt paden, hvorfor jeg pludselig begynder at skrive
tekst et mærkeligt sted. Men det vænner man sig forhåbentlig af med.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Esben

Dato : 19-02-07 23:00

> [...]
> nemlig ikke noget særligt hårdt tryk til, før det bliver opfattet som
> et klik. Hvad gør I andre? Er det smart at kunne klikke på pegefeltet,

Kan ikke vende mig til at bruge det, men knappen på min 1,67 GHz er godt
nok tung i forhold til de tidlige modeller, så maybe one day...

Venlig hilsen

esben

Fra : Allan

Dato : 20-02-07 10:41

On 19 Feb., 23:47, Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:

> Ja, eller i livet i almindelighed. Nogle gange kunne det være rart med
> en tilbagespolingsknap - og en volumenkontrol. Men sådan er livet jo
> [...]

Benytter aldrig knappen, der da også har en tendens til at blive lidt
sløv med alderen. Så det er ren "tapping" herfra. Scroller dog ikke m
to fingre da min pb er for gammel...