|
| Halløj - Eftermontering af turbo i Mazda 6~ Fra : Christian Juel 8900 |
Dato : 13-02-07 22:37 |
|
Halløjsa i gruppen!
Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering i
en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
ligne storebror MPS???)
Venlig hilsen
Christian
| |
FJ (13-02-2007)
| Kommentar Fra : FJ |
Dato : 13-02-07 22:48 |
|
"Christian Juel 8900" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45d22f8d$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Halløjsa i gruppen!
>
> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering
> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
> ligne storebror MPS???)
>
>
> Venlig hilsen
>
> Christian
> Hej
Spørg i forum på: www.mazda-style.dk
Der er masser af kloge folk.
Mvh
Frank
Mazda 626
>
| |
Karsten Feddersen (14-02-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 14-02-07 07:49 |
|
Hej
FJ wrote:
> Spørg i forum på: www.mazda-style.dk
>
> Der er masser af kloge folk.
Det er meget muligt, at der er kloge folk, men jeg har oprettet mig som
bruger med begge mine Mazda'er og jeg må stadigvæk ikke skrive derinde.
> Mazda 626
Mazda 6 + 626
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
FJ (14-02-2007)
| Kommentar Fra : FJ |
Dato : 14-02-07 10:00 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45d2b0d0$0$873$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> FJ wrote:
>> Spørg i forum på: www.mazda-style.dk
>>
>> Der er masser af kloge folk.
>
> Det er meget muligt, at der er kloge folk, men jeg har oprettet mig som
> bruger med begge mine Mazda'er og jeg må stadigvæk ikke skrive derinde.
>
>> Mazda 626
>
> Mazda 6 + 626
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Lyder mystisk. Klag til formanden !!!
Mvh
Frank
>
| |
BJ (13-02-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 13-02-07 22:50 |
|
"Christian Juel 8900" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45d22f8d$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering
> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
> ligne storebror MPS???)
En søgning på nettet "Mazda 6 turbo kit" giver en del hits...
eks.: http://www.hiboost.com/KITMAZDA6.htm
Du kunne også tage en snak med dem her: http://www.vae.dk/
Husk nu at tage rigelig med sparepenge med..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Karsten Feddersen (14-02-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 14-02-07 07:53 |
|
Hej
Christian Juel 8900 wrote:
> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering i
> en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
> ligne storebror MPS???)
Ja, som der skrives, så søg på Turbo Kit på nettet og du finder en
række. De ender typisk omkring de 230hk bagefter.
Husk, at du skal til syn bagefter og muligvis betale lidt afgift da din
tuning langt overstiger de 20%.
Du skal heller ikke regne med, at det er nok med en turbo. Du skal nok
også kigge på din undervogn, bremser og drivlinie. Det er ikke sikkert
at alle dele er ok til de mange kræfter.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Hr. Jensen (14-02-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 14-02-07 08:10 |
|
On Wed, 14 Feb 2007 07:52:45 +0100 Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> sent the following smoke signals:
>Hej
>
>Christian Juel 8900 wrote:
>> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering i
>> en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
>> ligne storebror MPS???)
>
>Ja, som der skrives, så søg på Turbo Kit på nettet og du finder en
>række. De ender typisk omkring de 230hk bagefter.
>
>Husk, at du skal til syn bagefter og muligvis betale lidt afgift da din
>tuning langt overstiger de 20%.
Er det fordi at MPS'en findes i forvejen?
For selve tuningen koster ikke afgifter, når det er originalmotoren der
tunes op over 20%.
Men hvis den derved kan betegnes som en MPS, så har du nok ret.
--
Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.
Så undlad at hente en gratis SPAMfighter her.
| |
Karsten Feddersen (14-02-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 14-02-07 08:33 |
|
Hej
Hr. Jensen wrote:
> Er det fordi at MPS'en findes i forvejen?
> For selve tuningen koster ikke afgifter, når det er originalmotoren der
> tunes op over 20%.
>
> Men hvis den derved kan betegnes som en MPS, så har du nok ret.
Spørgsmålet er hvad den bagefter ligner mest og det er desværre noget
Skat bestemmer. Det var også derfor jeg skrev muligvis. En ændring af
bremser kan nemlig medføre en ny gang afgift.
Min søster havde en gammel Boble, hvor hun ville skifte tromlebremserne
foran ud med skivebremser. Det var nok til at den så ændrede så meget
karakter at hun skulle betale ny afgift hvis hun gjorde det.
Afgiftsspørgsmålet bør man dog kunne få afklaret ved at snakke med Skat
inden man gik igang.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Peter Frost (14-02-2007)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 14-02-07 12:45 |
|
Karsten Feddersen skrev:
> Min søster havde en gammel Boble, hvor hun ville skifte tromlebremserne
> foran ud med skivebremser. Det var nok til at den så ændrede så meget
> karakter at hun skulle betale ny afgift hvis hun gjorde det.
>
> Afgiftsspørgsmålet bør man dog kunne få afklaret ved at snakke med Skat
> inden man gik igang.
Og det er egentlig pudsigt... Jeg har en Volvo 850 '94 der ligger en 2.5 20v
i den, dvs det er en GLT. I sommers fik jeg et dokument fra SKAT's motor
ansvarlig Tom Jerwiarz, som giver mig lov til, uden at skulle betale afgift,
ligge en 2.5 lavtryks turbo motor i, dvs det bliver en 2.5T, der kostede
næsten 100.000 kr mere, fra ny. Jeg fik oven i købet lov til også at skifte
gearkasse så længde jeg holdte mig til 850 gearkasser.
Det er ikke alt der er lige til at forstå ved SKAT...
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
Benny (15-02-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 15-02-07 01:06 |
|
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:45d2f646$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Karsten Feddersen skrev:
>> Min søster havde en gammel Boble, hvor hun ville skifte tromlebremserne
>> foran ud med skivebremser. Det var nok til at den så ændrede så meget
>> karakter at hun skulle betale ny afgift hvis hun gjorde det.
>>
>> Afgiftsspørgsmålet bør man dog kunne få afklaret ved at snakke med Skat
>> inden man gik igang.
>
> Og det er egentlig pudsigt... Jeg har en Volvo 850 '94 der ligger en 2.5
> 20v i den, dvs det er en GLT. I sommers fik jeg et dokument fra SKAT's
> motor ansvarlig Tom Jerwiarz, som giver mig lov til, uden at skulle betale
> afgift, ligge en 2.5 lavtryks turbo motor i, dvs det bliver en 2.5T, der
> kostede næsten 100.000 kr mere, fra ny. Jeg fik oven i købet lov til også
> at skifte gearkasse så længde jeg holdte mig til 850 gearkasser.
Dette her ligger nogle år tilbage.
Min fætters kone krøllede deres gulpladede Volvo 245 i forenden. Han
monterede kofanger, grill, motorhjelm og begge forskærme fra en 264'er på
bilen. Næste gang den skulle til syn (gulplade) blev den kaldt ind til
omvurdering. Han arbejde kostede 35000 i afgift.
Benny
| |
KASO (14-02-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 14-02-07 17:24 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45d2b1b2$0$873$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Christian Juel 8900 wrote:
>> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering
>> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
>> ligne storebror MPS???)
>
> Ja, som der skrives, så søg på Turbo Kit på nettet og du finder en række.
> De ender typisk omkring de 230hk bagefter.
>
> Husk, at du skal til syn bagefter og muligvis betale lidt afgift da din
> tuning langt overstiger de 20%.
>
> Du skal heller ikke regne med, at det er nok med en turbo. Du skal nok
> også kigge på din undervogn, bremser og drivlinie. Det er ikke sikkert at
> alle dele er ok til de mange kræfter.
>
Til sidst skal du så til Tyskland eller Sverige for at få målt
brændstofforbrug og forurening (=dyrt) - så den kan godkendes med det nye
forureningsniveau - og grøn ejerafgift fastsættes efter det nye forbrug.
Alt i alt en dyr affære - og du kan forvente at den falder hurtigere i værdi
end en "ægte" MPS....
| |
Christian (14-02-2007)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 14-02-07 18:08 |
|
"Christian Juel 8900" <chr.juel@_remove_gmail.com> wrote in message
news:45d22f8d$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Halløjsa i gruppen!
>
> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering
> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
> ligne storebror MPS???)
>
>
> Venlig hilsen
>
> Christian
>
Tak for alle svar... Jeg vil undersøge det nærmere, men det er jo i sagens
natur en besværlig omgang :)
Venlig hilsen
Christian
| |
BJ (14-02-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 14-02-07 18:12 |
|
"Christian" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45d341e0$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
> Tak for alle svar... Jeg vil undersøge det nærmere, men det er jo i sagens
> natur en besværlig omgang :)
Derfor ikke og vi har jo selv valgt tingenes tilstand i Danmark.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
|
|