Dumpet til syn ;o(
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 22:15

Det er ikke kun DAK som har det
svært med sin Sierra disse tider..

Jeg dumpede med et brag idag.

Dvs. alt var iorden, og bilen blev
rost 3 gange for sin stand.
Første gang da han åbnede motorrummet
og sagde "jamen det ser jo ret pænt ud.."

Anden gang var da han kikkede ind i 'stuen' og
checkede stelnummeret
som åbenbart gemte sig under et lille plastcover
ved passagersiden...var jeg ikke engang klar over.,o)

Tredie gang var da han nedefra lyste op omkring motor
og styrtøj og begejsret sagde, at den ku' sagtens
gå gennem syn også om 4 år.:
"Den er i rigtig god stand..." som han sagde,
da han nævnte, den da havde fået et godt slidlag
af SUVO i bunden. Jeg måtte gi' ham ret.

Men han kunne alligevel lave hul med hammeren !
OUCH....den lyd...
Dvs lyden var blot den, da han bankede gennem
alt skidtet, som havde lukket for drænhullet
til højre baghjuls bærearm...vidste ikke der
var drænhuller dêr...den var stoppet og da
han fik skidtet væk, løb der 0.25 ltr. vand ud...
Han sagde ellers, der ingen grund var til bekymring dêr
men det var en klassiker, de stoppede til.

Forureningen måtte være 3.5 min var på 1.4.

MEN...den blev jo kasseret og det fordi,
fjedren i venstre for var knækket forneden...
Det er anden gang den er knækket i venstre side.
En typisk Ford og Opelting, som han sagde...

Nu skal den skiftes og det koster vel 300,- + løn.
Omsynet må værkstedet betale, da mekanikeren burde
ha' set det, da han skiftede skiver og klodser..

Så alt i alt en go' dag hvor jeg lærte lidt om drænhuller
i bærearmen og hvor stelnummeret sidder..

Der var en 40 punkt lang tilstandsrapport som åbenbart
er en ny service de tilbyder i de 450,- et syn koster.
Fint nok, han målte både olie og kølerstand.
Eneste 'fejl' var for lav kølervædskestand..ellers OK.

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-07 22:31

"Egue" <-> skrev i en meddelelse
> Fint nok, han målte både olie og kølerstand.

What???

> Eneste 'fejl' var for lav kølervædskestand..ellers OK.

Tillykke ;-.)

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 23:42

> "Egue" <-> skrev i en meddelelse
>
> What???

Ja der var sku en komplet liste over rigtig mange punkter
hvor han ku' krydse af for fejl JA/NEJ...alt lige
fra bremserør som er 'næsten tærrede men tætte'
til airbaglamper og barnesæder osv...)
En ekstra service som han sagde...

> Tillykke ;-.)

Tak da

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 23:39

> Det er ikke kun DAK som har det
> svært med sin Sierra disse tider..

Hvordan kan det være man ikke kan hedde Dak uden at alle tror det er en
forkortelse? :-/

> Dvs. alt var iorden, og bilen blev
> rost 3 gange for sin stand.
> Første gang da han åbnede motorrummet
> og sagde "jamen det ser jo ret pænt ud.."

Sjovt, det sagde de andre mekanikere også til mig.

> [...]
> Han sagde ellers, der ingen grund var til bekymring dêr
> men det var en klassiker, de stoppede til.

Jeg tror desværre jeg kom til at sprøjte lidt(Læs: en halv flaske) PU-skum
ind i det hul da jeg troede det var en gennemtæring og ville ikke have
yderligerevand til at komme ind i hullet. Var lidt newbie da jeg gjorde
det...

> MEN...den blev jo kasseret og det fordi,
> fjedren i venstre for var knækket forneden...
> Det er anden gang den er knækket i venstre side.
> En typisk Ford og Opelting, som han sagde...

Æv, har kun skiftet min højre for. nåede jo aldrig min venstre...

> Der var en 40 punkt lang tilstandsrapport som åbenbart
> er en ny service de tilbyder i de 450,- et syn koster.

Ja jeg kunne ikke få den officielle rapport da info bliver sendt direkte til
myndighederne når de taster den ind. Men lagde godt nok mærke til den
punkt-liste med tilhørende rullegardiner. De har forresten tilbud hos applus
visse steder til 350kr for at bilssyn.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Martin Bak

Dato : 14-02-07 00:40

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det være man ikke kan hedde Dak uden at alle tror det er en
> forkortelse? :-/

Vi er jo nogen, der kalder os ved navn, og dermed tilkendegiver hvem vi er
;)
Du har valgt, at være inkognito, -så lev med de morsomheder der kan laves af
dit navn.

Martin

Fra : Dak

Dato : 14-02-07 12:33

> [...]
> ;)
> Du har valgt, at være inkognito, -så lev med de morsomheder der kan laves

Øhh.. ja og Dak kan ikke være et navn? :-/ Bare fordi man ikke lige hedder
et ærkedansk fornavn som martin? Jeg kunne jo godt skrive mit efternavn hvis
det ville hjælpe?

Og tro mig, har oplevet alle de morsomheder der kan laves med mit navn da
jeg var i teenage årerne....

Dak Nielsen
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Martin Bak

Dato : 14-02-07 15:39

> Øhh.. ja og Dak kan ikke være et navn? :-/ Bare fordi man ikke lige hedder
> et ærkedansk fornavn som martin? Jeg kunne jo godt skrive mit efternavn
> hvis det ville hjælpe?

Ok, så undskylder jeg. Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke havde fået
den tanke, at Dak virkelig var dit rigtige navn. Jeg har såvidt jeg ved
aldrig tidligere stødt på nogen med det navn. Faktisk vidste jeg slet ikke
at det kunne være et navn.

> Og tro mig, har oplevet alle de morsomheder der kan laves med mit navn da
> jeg var i teenage årerne....

Det kan jeg forestille mig, og det har jeg såmænd også selv. Jeg er endda
stadig jævnligt ude for det, men det generer mig ikke længere.

Martin

Fra : Dak

Dato : 14-02-07 16:12

> [...]
> aldrig tidligere stødt på nogen med det navn. Faktisk vidste jeg slet ikke

nej men hvor mange fyre fra Thailand støder du også lige på til hverdag?
Mit navn var nu tiltænkt at blive skrevet med thailandske bogstaver men da
det er de færreste som kender dem her i DK så har det været meget praktisk
at omdanne det til danske bogstaver....

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"PS: så er der til sammenligning et firma ved navn Dak som laver medicin,
deriblandt afføringsmidler, så når du er fuld af lort så tænk på mig! "

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-02-07 18:07

> [...]
> men da det er de færreste som kender dem her i DK så har det været meget
> praktisk at omdanne det til danske bogstaver....

Jeg spille volley med Dang, også thai, så I har noget med de navne :). Og du
har ret, uden oversættelse, er det rimeligt effektivt krypteret :))).

Fra : Brian

Dato : 14-02-07 17:41

Martin Bak wrote:

> [...]
> jeg ved aldrig tidligere stødt på nogen med det navn. Faktisk vidste
> jeg slet ikke at det kunne være et navn.

Håber ikke du er blevet så inspireret, at du vil kalde en fremtidig søn for
Dak Bak - det er sgu næsten synd

/Brian

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 17:43

KLIP

> Håber ikke du er blevet så inspireret, at du vil kalde en fremtidig søn
> for Dak Bak - det er sgu næsten synd

Ja dak Bak, bak..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ERLO

Dato : 14-02-07 09:53

Dak wrote:

> [...]
> ind i det hul da jeg troede det var en gennemtæring og ville ikke have
> yderligerevand til at komme ind i hullet. Var lidt newbie da jeg

Hej
Pas lige på med det skum.
Denne metode er før prøvet i stor stil. Teorien skulle være at når der ikke
kunne komme luft ind i hulrummene så kom der heller ingen kondensvand -
desværre angreb syre i skummet jernet og levetiden reduceredes kraftigt.
Alfa Romeo fyldte alle vanger og hulrum op på deres biler omkring 1972 og
frem - VW brugte metoden fra omkring 1969.
Når man fik en Alfa ind på værkstedet så det ud som om bilen var helt OK,
men karossen var blevet til "folie".
Folkevognene var et helvede at svejse på på grund af den giftige gas. Nej
fri os fra det skum.
Mvh. ERLO
--
www.støddæmpere.dk
til alle biler haves

Fra : Dak

Dato : 14-02-07 12:35

> [...]
> men karossen var blevet til "folie".
> Folkevognene var et helvede at svejse på på grund af den giftige gas. Nej

Okay, ja så må jeg jo nok igang med en skruetrækker til sommer...

Fra : ERLO

Dato : 14-02-07 09:44

"Egue" <-> wrote:

> [...]
> Fint nok, han målte både olie og kølerstand.
> Eneste 'fejl' var for lav kølervædskestand..ellers OK.

Det du her beskriver er resultatet af en typisk støddæmperfejl : "Det er
anden gang den er knækket i venstre side".
Derfor : Nye fjedre = nye støddæmpere.
Mvh ERLO
--
www.støddæmpere.dk
til alle biler haves

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 09:34

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det du her beskriver er resultatet af en typisk støddæmperfejl : "Det er
> anden gang den er knækket i venstre side".

Nej.
Fjederen var fra en anden gammel Sierra.
Støddæmperen som sådan fungerer til UG.
Herken utæt mv.
Ford + Opel var iflg. manden klassiske
mht. knækkede fjedre.