Hvor meget kan Geforce 7600 GT trække
Fra : Jakob Harder

Dato : 13-02-07 21:00

Jeg er ved at skulle investere i en ny skærm til min PC og overvejer i den
forbindelse en widescreen med oplæsgningen 1680x1050. Men da jeg nødig
samtidig vil skifte grafikkort vil jeg spørge jer, om et Gforce 7600 GT
generelt vil kunne trække nyere spil i denne opløsning (i den udstrækning
spillene i øvrigt understøtter den). Som jeg forstår det, skal fladskærme jo
helst køre i "native" opløsning for bedste kvalitet.

Hvis ikke grafikortet kan trække nyere FPS spil i denne opløsning, så vil
jeg hellere købe en 1280X1024 skærm.

Håber mine spm. giver mening.

vh
Jakob

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 13-02-07 21:11

"Jakob Harder" <jharder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo helst køre i "native" opløsning for bedste kvalitet.
>
> Hvis ikke grafikortet kan trække nyere FPS spil i denne opløsning, så vil

Jeg ville vælge en 'normal' 4:3 skræm.

16:9 er kun til flimz.

Men gfx kortet skulle nok kunne følge med.

Fra : Dorph

Dato : 14-02-07 00:05

> 16:9 er kun til flimz.

Sikke da noget sludder - de fleste nye spil
hvis ikke alle kan køre 16:9 eller 16:10 format
og ganske lige som det er fedt at de en film
i bredformat er det også kanon at spille et
spil i bredformat. Jeg spiller i 1680x1050
fsx-css-arma ja stort set alt hvad jeg spiller
kan køres i denne opløsning og jeg vil meget
nødigt tilbage til en 4:3 skærm.

Dorph

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-02-07 23:15

"Dorph" <xxxxxxx@xx.xx> crashed Echelon writing

> Sikke da noget sludder - de fleste nye spil
> hvis ikke alle kan køre 16:9 eller 16:10 format
> og ganske lige som det er fedt at de en film
> i bredformat

Lidt hip som hap. Men ja, der er en del ældre og nyere spil som kan klare
en 16:10 opløsning, men der er dælme osse en del nye, hvor programmørerne
ikke har skænket det en tanke (BF2, BF2142, R6:Las Vegas o.m.a.)

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob Harder

Dato : 15-02-07 21:35

Mange tak for jeres kommentarer - selv omd et gør det svært at blive klog
på, hvad det rigtige er at gøre.
Har nogle konkrete erfaringer med et grafikkort som mit og så spil som
BF2142, FIFA, FEAR og lignende i 1680x1050 - det kan jeg jo ikke lige
indstille til med min nuværende skærm.
vh
Jakob

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 17:33

> [...]
> Har nogle konkrete erfaringer med et grafikkort som mit og så spil som
> BF2142, FIFA, FEAR og lignende i 1680x1050 - det kan jeg jo ikke lige

Det kommer om noget an på hvor mange farver og alle de andre
indstillinger du sætter.

Hvad kører du med nu?

- - -

Jeg er modstander af andet end 16:9 til flimz.

Fx. hvis du har en normal a4 side i word, kan du kun se den ene halvdel i
højden,
såfremt den skal fylde hele bredden.

Sådan vil det også være med websider.

Men igen er en god skræm det vigtigste ved en computer.

Jeg ville tage i en af de stor-butikker (Computer City, Electirc City etc)
og så se på hvordan det føles med en 16:9 til normalt brug.

Husk også på, at det snyder i vildskab med de tommer de opgiver på
bredskærme. Den måler måske 32" (for et TV) men højden er det
samme som et 28" (for TV fx).

Dvs at en 20" widescreen giver den samme højde som en 17" normal (Så'en
ca)...

Ville du være tilfreds med en 17" til alt andet en flimz samt spil der
understøtter
wideformat?

Du ser det også på bærbare. Det med tommerne er et rent salgsgimmick.

Da man normalt har A4 format man læser, kommer det an på højden på siden,
ikke bredden.

- - -

Til sidst, hvis du bestiller over nettet, har du jo 14 dages returret, så
hvis du
gider bøvlet, så kan du returnere. (Betal dog med kreditkort, for at undgå
evt vrøvl med refusion af penge i så tilfælde).

Fra : Jakob Harder

Dato : 19-02-07 20:23

Tak - jeg tror jeg holder mig til 4:3 format - ser aldrig film på
computeren.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-02-07 23:12

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> crashed