Er der nogen der ved hvem det her er?
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 13-02-07 11:30

Jeg har hørt en sang (country) og tænkte hvem det mon var der havde
indspillet den...

Titlen er: "That horse that you can't ride"
Den er fra før 1990.

/Kasper

Fra : Holst

Dato : 13-02-07 11:37

Kasper Katzmann wrote:

> Jeg har hørt en sang (country) og tænkte hvem det mon var der havde
> indspillet den...
>
> Titlen er: "That horse that you can't ride"
> Den er fra før 1990.

Et øjeblik på Google afslører, at det kan være Moe Bandy, hvem det så
end er. Jeg har aldrig hørt om ham, men nu er country måske heller ikke
lige den genre, jeg lytter allermest til.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 13-02-07 11:44

> Et øjeblik på Google afslører, at det kan være Moe Bandy, hvem det så end
> er. Jeg har aldrig hørt om ham, men nu er country måske heller ikke lige
> den genre, jeg lytter allermest til.

Det troede jeg også et øjeblik, men teksten passer ikke med den sang jeg
tænker på.
Men tak for budet

/Kasper

Fra : Holst

Dato : 13-02-07 12:10

Kasper Katzmann wrote:

> Det troede jeg også et øjeblik, men teksten passer ikke med den sang jeg
> tænker på.
> Men tak for budet

Ja, så kan jeg vist ikke være til bedre hjælp. På:

<http://www.amazon.fr/Plus-Grands-Moments-Country/dp/B00004UI1K>
<http://www.amazon.fr/Love-Country-Ballads-Artistes-Divers/dp/B00004UI0F>

Kan du høre klip af sangen. Er det noget, du kan genkende? Andre kan så
måske genkende stemmen, for umiddelbart står der ikke, hvem det er med.

Ellers giver sangtitlen jo kun ganske få hits på Google, og bortset fra
de to hits på amazon.fr, så gælder de alle Moe Bandy. Det gør dem på
amazon.fr måske også, men hvad ved jeg?

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-07 13:12

"Kasper Katzmann" <kasper@udenbilkatzmann.dk> skrev i en meddelelse

> Det troede jeg også et øjeblik, men teksten passer ikke med den sang jeg
> tænker på.
> Men tak for budet

Måske kan du afsløre lidt mere af teksten, så? Hvor sikker er du på, at
nævnte linie virkelig er titlen på sangen?

Martin

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 13-02-07 13:49

> Måske kan du afsløre lidt mere af teksten, så? Hvor sikker er du på, at
> nævnte linie virkelig er titlen på sangen?

Jeg er temmelig sikker på title (100%).

Den starter med:

His boots where all lead up
From the dust and the weather
His face and hands where taned
Like sun dryed leather

Senere...

He must have read my face
I didn't think that it was showing
Anyway that old cowboy had a way of knowing
He said: judging from the way youre broking up inside
My guess would be that you just found that horse that you can't ride

We all find, that horse that we can't ride
It kicks you in the heart
And leave you laying in yor pride
But every cowboy would be soft(?)
Knows it's worth the little hide(?)
To fall and get back up
On that horse that you can't ride

He said son now I have done an awfull lot of living
It's to late for me to ever be forgiven
The devil holds a mortgage(?) on my saddle and my soul
Course I left heaven crying on a ????? to New Paso

Sådan cirka.