Buh-råb af ny Bille August-film
Fra : Jesper

Dato : 11-02-07 19:33

om Mandela på Berlin-festivalen?

Det fortalte TV2-nyhederne.

Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

Jesper

Fra : PerX ...

Dato : 11-02-07 20:29

In article <45cf616d$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
jesniel@yahoo.com says...
> om Mandela på Berlin-festivalen?
>
> Det fortalte TV2-nyhederne.
>
> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

Det er ligesom med modeshows, det er en lille indspist gruppe af
fanatiske film freaks som nemt lade sige rive med. Så vidt jeg forstår
er det næsten hver film hvor der er applaus/buhråb :)

Fra : Jesper

Dato : 18-02-07 10:55

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fanatiske film freaks som nemt lade sige rive med. Så vidt jeg forstår
> er det næsten hver film hvor der er applaus/buhråb :)

Måske skulle de (freaks) finde andet at lave:
http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/film/article272274.ece

Jesper

Fra : Peter Heide

Dato : 11-02-07 21:12

> Det fortalte TV2-nyhederne.
>
> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

Måske fordi den er pisse sentimental ? August har det med at hælde
godt med sirup ud over sin film ind imellem. Sér ud som en
en rigtig feel-good film.

Fængselbetjent og fange der bliver perle-venner. Urgh !

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-02-07 22:51

Jesper skrev:

> om Mandela på Berlin-festivalen?
>
> Det fortalte TV2-nyhederne.
>
> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

De sagde nu altså klapsalver, men også enkelte buh-råb. Det ser ud til
at komme fra et Ritzau-telegram. Egentlige anmeldelser kan jeg ikke
lige finde.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-02-07 23:09

Peter Brandt Nielsen skrev:

> De sagde nu altså klapsalver, men også enkelte buh-råb. Det ser ud
> til at komme fra et Ritzau-telegram. Egentlige anmeldelser kan jeg
> ikke lige finde.

Og dog. Informations Christian Monggaard skriver, at det er Augusts
bedste engelsksprogede film.

http://www.information.dk/Indgang.php?pShow=TryktAvis/TAvVis.php&pTAvVis=210807

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian P

Dato : 11-02-07 23:55

On 11 Feb., 23:08, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtniel...@gmail.com> wrote:

> Og dog. Informations Christian Monggaard skriver, at det er Augusts
> bedste engelsksprogede film.
>
> http://www.information.dk/Indgang.php?pShow=TryktAvis/TAvVis.php&pTAv...

Tja, her er det så, vi tvinges til at erindre, hvad SoveBillen hidtil
har bedrevet af engelsksprogede film: Åndernes hus (1993), Smillas
fornemmelse for sne (1997), Les Misérables (1998) og Return to sender
(2004). GAAB.

Fra : Peter Heide

Dato : 12-02-07 03:52

> [...]

har bedrevet af engelsksprogede film: Åndernes hus (1993), Smillas
fornemmelse for sne (1997), Les Misérables (1998) og Return to sender

Enig. Det er en slem omgang. Ikke svær at overgå. Men lortet
må jo sælge. Gad vide hvilke projekt August skal igang med
næste gang ? Sikkert et eller andet dybt og seriøst. Hvad med
Knud Romers bog : "Den den som blinker er bange for døden" ?

Den kunne sgu da blive en rigtig Bille August film. Og så han behøver
endda ikke at være bange for at træde nogen nulevende personer
over tæerne.

Fra : David T. Metz

Dato : 12-02-07 10:51

Peter Heide skrev:

> [...]
>
> Den kunne sgu da blive en rigtig Bille August film. Og så han behøver
> endda ikke at være bange for at træde nogen nulevende personer

Du er som regel sjov, men jeg blev i tvivl om du faktisk var ironisk her
eller om du har overset brokkeriet over bogen?

David

Fra : Peter Heide

Dato : 13-02-07 01:38

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er som regel sjov, men jeg blev i tvivl om du faktisk var ironisk her
> eller om du har overset brokkeriet over bogen?

Nej. Jeg har ikke overset den debat der har været omkring
Romers lidt for kulørte udgave af sin barn- og ungdom iflg
hans gamle klassekammerater mfl.

Fra : Brian P

Dato : 12-02-07 00:12

On 11 Feb., 19:33, "Jesper" <jesn...@yahoo.com> wrote:
> om Mandela på Berlin-festivalen?
>
> Det fortalte TV2-nyhederne.
>
> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

Det er ganske almindelig at pressefolk buher, eller det modsatte til
en filmfestival. Lige så almindeligt som at mobiltelefoner ringer og
opkald besvares midt under filmen (især på italiensk og svensk).
Pressefolk har, for nu at sige det lige ud, ikke ret meget forstand på
film, er ikke spor objektive og en stor del af tiden har de
tømmermænd. De er værre end det 'almindelige' publikum.

Jeg vil tro, at der blev buhet af August, fordi hans film blev fundet
for 'amerikansk', et bandeord blandt mange europæiske
filmjournalister. De fleste tilstedeværende journalister er slaver af
den dobbeltmoral, at de på den ene side giver udtryk for at hade
Hollywood og på den anden side først for alvor går amok, når George
Clooney eller DiCaprio viser sig i presserummet. Det er meget
tåkrummende at være vidne til.

Fra : Peter T.

Dato : 12-02-07 10:52

Jesper udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

Sådan er det ofte på bla. Cannes-festivallen. De inviterede lægger ikke
fingre imellem og buhråb er bestemt ikke noget særsyn. Von Trier oplevede
det jo også på et par af hans film og han scorede vist en pris eller to
uanset hvad. :)

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-02-07 15:04

> Det fortalte TV2-nyhederne.
>
> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

I det mindste var publikum vågne!

Billes talent (siden Pelle Erobreren) ligger i at tage nogle fantastiske
historier og gøre dem kedelige.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : gb

Dato : 14-02-07 02:36

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in news:45cf616d$0$183$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> om Mandela på Berlin-festivalen?
> Er det mon så ringe en film? Eller var der racister i salen?

Er man racist, hvis man ikke kan lide Bille Agusts nye film, da?

--
GB

Fra : Jesper

Dato : 17-02-07 10:46

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in news:45cf616d$0$183$157c6196
> @dreader1.cybercity.dk:

> Er man racist, hvis man ikke kan lide Bille Agusts nye film, da?

Filmens tema.

Fra : gb

Dato : 18-02-07 15:54

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in news:45d6cec7$0$184$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Filmens tema.

Aha - så hvis man er kritisk overfor kommunisten Mandela, er man
racist?

--
GB

Fra : Jesper

Dato : 18-02-07 19:55

> [...]
> @dreader1.cybercity.dk:

> Aha - så hvis man er kritisk overfor kommunisten Mandela, er man

Det må du selv vurdere.

Jesper

Fra : gb

Dato : 20-02-07 07:11

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in news:45d8a110$0$183$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Det må du selv vurdere.

Og hvis man er kritisk overfor kulturradikalisten Bille August, er man
så racist?

--
GB