Totalskadet MC
Fra : Preben Christensen

Dato : 13-02-07 16:42

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der ved hvad afgiften er på en mc fra 1980 som
er totalskadet men bygget op igen?
Evt et link

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 13-02-07 17:07

Preben Christensen skrev:
> Hej
>
> Jeg vil høre om der er nogen der ved hvad afgiften er på en mc fra 1980 som
> er totalskadet men bygget op igen?
> Evt et link

MZ 150, eller en Kawa 1000??
Det nemmeste er nok at spørge "Skvat", eller søge på siden www.skat.dk
under "motorkøretøjer"
Mvh
Niels

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-02-07 22:30

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i en meddelelse

> MZ 150, eller en Kawa 1000??
> Det nemmeste er nok at spørge "Skvat", eller søge på siden www.skat.dk
> under "motorkøretøjer"
> Mvh
> Niels

Hej

Jamen er afgiften den samme som hvis det er en nyimporteret da??
Det er en Kawasaki Z750 Twin

Hilsen
Preben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 14-02-07 10:49

Ja, afgiften er den samme uanset den er ny -emporteret, Har ændret
identitet, eller er genopbygget af en totalskadet MC.
Det er noget så uhyggeligt som : "AFGIFTEN" På en MC.

Michael Dahlberg
(BMW K75C)

Fra : Armand

Dato : 14-02-07 17:11

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, afgiften er den samme uanset den er ny -emporteret, Har ændret
> identitet, eller er genopbygget af en totalskadet MC.
> Det er noget så uhyggeligt som : "AFGIFTEN" På en MC.

Jeg kan ikke surfe mig til det, men jeg mener bestemt at genopbygning er
billigere i afgift end tilsvarende import. Måske er det noget med moms til
forskel :-/

--
Armand.

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 14-02-07 19:34

Armand formulerede onsdag:
> [...]
> billigere i afgift end tilsvarende import. Måske er det noget med moms til

Uden at kunne bevise det er jeg sikker på at det er det samme.
Jeg havde på et tidspunkt en folder fra SKVAT der omhandlede eksempler
på "mistet identitet".
Ved en totalskade forstås at der skal udføres arbejde for et beløb
større end en hvis procentdel at køretøjets værdi.
Hvis dette beløb investeres er registreringsafgiften "brugt op", da
køretøjet så anses for at have mistet sin "identitet"
Det skal så vurderes med hensyn til alder og stand (lyder det bekendt).
mvh
Niels

Fra : 2

Dato : 14-02-07 11:03

On Tue, 13 Feb 2007 16:41:45 +0100, "Preben Christensen" <dunder@c.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg vil høre om der er nogen der ved hvad afgiften er på en mc fra 1980 som
>er totalskadet men bygget op igen?

Mig bekendt er useende eller skadet MC ligemeget når du trækker den
ind over grænsen til DK. Det er hvordan den ser ud efter den er synet
og så vurderes af knoldogskvat.

Så skal du vel have en skadet MC som har været i DK og så importerer
en MC fra udlandet, hvor du så bytter dele om på den DK MC.

Jeg synes også dette ville mere reelt hvis man skulle betale afgift
efter hvordan MC ser ud når den kommer til DK, ellers kommer du jo
til at betale registeringsafgift af dit eget arbejde også!

Torben

Fra : EK

Dato : 14-02-07 23:58

Preben Christensen <dunder@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:45d1dc3b$0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg vil høre om der er nogen der ved hvad afgiften er på en mc fra 1980
som
> er totalskadet men bygget op igen?
> Evt et link

Hej Preben,
nedenstående er klippet fra registreringsafgiftsloven
"""
§ 4. 3) Afgiften beregnes for nye køretøjer og køretøjer, der har mistet
deres identitet, af køretøjets afgiftspligtige værdi med følgende satser:

1) Motorcykler: 105 pct. af 7.201-13.200 kr. og 180 pct. af resten.
"""
En totalskadet mc har i Skats forståelse altid mistet identiteten, så man
skal være sikker på omkostningerne, inden man kaster sig ud i en
genopbygning.
En tommelfingerregel er, at den afgift du skal af med ligger på 60-65% af
det en tilsvarende mc i god stand kan købes til hos en forhandler.

mvh
Erik

..