KTM - En motorcykel på 4 hjul.
Fra : BJ

Dato : 12-02-07 17:02

Så er der hjælp af hente for de MC´ister, der ikke kan holde balancen.

KTM vil lave en motorcykel med 4 hjul:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article270554.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Futte & Co.

Dato : 12-02-07 19:55

BJ wrote:
> Så er der hjælp af hente for de MC´ister, der ikke kan holde balancen.
>
> KTM vil lave en motorcykel med 4 hjul:
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article270554.ece

3 hjul er da nok

http://sfbay.craigslist.org/pen/mcy/277163324.html

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 12-02-07 20:21

BJ wrote:

> Så er der hjælp af hente for de MC´ister, der ikke kan holde balancen.
>
> KTM vil lave en motorcykel med 4 hjul:

Hvad er det lige, sådan teknisk set, der gør den til en motorcykel og ikke
en bil?

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : BJ

Dato : 12-02-07 21:26

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er det lige, sådan teknisk set, der gør den til en motorcykel og ikke
> en bil?

Støttehjulene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Grunnet

Dato : 13-02-07 18:23

Thomas Gulholm wrote:

> Hvad er det lige, sådan teknisk set, der gør den til en motorcykel og
> ikke en bil?

Selvom Ekstrabladet skriver det er en MC, behøver det jo ikke være rigtigt
.
Der er en kort artikel om køretøjet (bilen) i Touring Nyt.
Iflg. denne artikel er KTM's tanke med X-Bow at føreren - uden at have
kørekort til MC - skal have følelsen af at køre MC.???
Men at den er hurtig i både acc. og tophast som en MC giver vel ikke
følelsen af at køre MC. Den bliver svær at lægge ned i svingene.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Neser

Dato : 14-02-07 17:18

> Hvad er det lige, sådan teknisk set, der gør den til en motorcykel og ikke
> en bil?

Ifg. færdselsstyrelsen så er en MC et motorkøretøj med to hjul, med eller
uden sidevogn, eller tre hjul og en vægt som ikke overstiger 400kg. (pkt.
1.01.020)

En bil er et motorkøretøj med fire hjul, bælter, valser, meder eller lign.
eller et trehjulet køretøj som vejer mere end 400kg. (pkt. 1.01.030)

Så det betyder vel at det er en bil. Ligemeget om den hælder ind i sving,
eller hvad den gør, siden de kalder det en MC. Det er og bliver _ikke_ en
MC!

- Neser
- Neser

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 17:21

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> eller hvad den gør, siden de kalder det en MC. Det er og bliver _ikke_ en

... og hermed skulle vitsen og evt. alt andet morsomt i indlægget være totalt
ødelagt og manet i jorden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Stephan G

Dato : 14-02-07 15:31

> Iflg. denne artikel er KTM's tanke med X-Bow at føreren - uden at have
> kørekort til MC - skal have følelsen af at køre MC.???

Det ville da være noget billigere at se at få taget det mc-kort, haha.
Tror altså, at KTM har lidt mere i ærmet end det...

Stephan

Fra : Stephan G

Dato : 14-02-07 17:32

> .. og hermed skulle vitsen og evt. alt andet morsomt i indlægget være totalt
> ødelagt og manet i jorden.

Måske, men vi blev klogere udi forskellen mellem mc og bil...

Og så synes jeg nu, at din slutkommentar er ret humoristisk.

Stephan

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 17:34

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Måske, men vi blev klogere udi forskellen mellem mc og bil...

Den kendte vi vel i forvejen..

> Og så synes jeg nu, at din slutkommentar er ret humoristisk.

Af hjertet tak og Godt kinesisk Nytår samt Valentines Day..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~