Forhandlere ser frem mod rekordsalg af mot~
Fra : MKS - 74

Dato : 12-02-07 10:01

http://politiken.dk/indland/article243734.ece

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : Charlie

Dato : 12-02-07 10:51

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://politiken.dk/indland/article243734.ece

....og JP http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4239774/

Charlie

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 15:54

On 12 Feb., 10:01, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:
> http://politiken.dk/indland/article243734.ece
>
> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:http://cbr600.dyndns.dk/

Det er jo forrygende, men hvad jeg forstår, giver det ikke frygtelig
mange ekstra kilometer, idet mange af maskineren bliver "garage"
maskiner.

På en ene side sørgeligt, på den anden side så kommer der måske nogle
interessante lav-kilometer brugte maskiner på markedet om nogle år,
når lånene i villaerne skal betales tilbage

--
Dun@nt

Fra : Bongo

Dato : 12-02-07 17:10

>Det er jo forrygende, men hvad jeg forstår, giver det ikke frygtelig
>mange ekstra kilometer, idet mange af maskineren bliver "garage"
>maskiner.

Kan du ikke uddybe det, jeg er ikke rigtig med?

Fra : bent

Dato : 12-02-07 17:07

>interessante lav-kilometer brugte maskiner på markedet om nogle år,
>når lånene i villaerne skal betales tilbage

....med dem jeg efterhånden støder på, så er lånene i huset betalt tilbage.
Det er de "fede" pensionisters tid - tror jeg.
Alt er betalt og farmand får opfyldt drømmen oven i - dejligt (...for den
generation).

Charlie

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 17:30

On 12 Feb., 17:10, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:

> Kan du ikke uddybe det, jeg er ikke rigtig med?

Jo da
Jeg smider f.eks. små 7.000 -14.000 km på mine maskiner hvert år (et
år undtaget (4.500 km), af de faste skribenter ved jeg der er flere
der kører betydeligt længere end det.

Således tolker jeg det jeg læser i avisernes erhvervs/økonomisektioner
(primært jp & nordjyske til tider børsen) samt det jeg hører på P1:

Mange af de nye motorcyklister, er "genfødte", der lige kan tage et
lille ekstra afdragsfrit lån i deres mursten, og på denne måde få råd
til at få opfyldt en drengedrøm.
Dette afstedkommer af en eller anden årsag ikke en million-milliard
ekstra kilometer på landevejene, en søndagstur til det lokale ishus,
o.l., alt måske optil et par tusinde km. pr. år, men mangegange mindre
og kun når vejret smiler. resten af tiden står maskinen i en opvarmet
garage.

Dette er en generalisering jo-vist, men det vil være tilfældet for en
del af disse MC'er,....
Bare det såmend

--
Dun@nt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-07 23:47

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Det er jo forrygende, men hvad jeg forstår, giver det ikke frygtelig
> mange ekstra kilometer, idet mange af maskineren bliver "garage"
> maskiner.
>
> På en ene side sørgeligt

Hvorfor? Skal man køre et vist antal kilometer årligt for at være med
i kliken?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-02-07 00:27

On 12 Feb., 23:47, Jes Vestervang <jes.vesterv...@gmail.com> wrote:

> Hvorfor? Skal man køre et vist antal kilometer årligt for at være med
> i kliken?

JA! (så må du være glad ikk´)

Sørgeligt, fordi der i givet fald står nogle fine velpolerede men også
ubrugte motorcykler, der fortjener at blive kørt på, ikke at stå til
pynt i udestuen.

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 14-02-07 16:35

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

...... fordi der i givet fald står nogle fine velpolerede men også ubrugte
motorcykler,
der fortjener at blive kørt på, ikke at stå til pynt i udestuen.

Så er det da heller ikke værre - De fleste er velsagtens noget
Virago-skrammel som hverken du eller jeg gad motionere om vi så blev betalt
for det!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-02-07 00:36

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> JA! (så må du være glad ikk´)

Det var jeg allerede Mit indlæg skyldes bare at jeg undres lidt
over at det sommetider ser ud som om at der ses ned på dem, der bare
har en mc til nogle få sommerture.

> Sørgeligt, fordi der i givet fald står nogle fine velpolerede men
> også ubrugte motorcykler, der fortjener at blive kørt på, ikke at
> stå til pynt i udestuen.

Fair nok, men til gengæld er den nok heller ikke slidt ned om 20 år
som det ellers kunne være tilfældet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-02-07 00:55

On 13 Feb., 00:35, Jes Vestervang <jes.vesterv...@gmail.com> wrote:

> Det var jeg allerede Mit indlæg skyldes bare at jeg undres lidt
> over at det sommetider ser ud som om at der ses ned på dem, der bare
> har en mc til nogle få sommerture.

Man skal i almindelighed ikke se ned på andre, det ville jeg ikke
drømme om.
(nogen mener sgu nok jeg gør det alligevel.......)

> Fair nok, men til gengæld er den nok heller ikke slidt ned om 20 år
> som det ellers kunne være tilfældet.

..... som jeg så kan købe og skamride
nej...
Det er tekniske anordninger, hvis hele formål er at blive brugt.
Jeg nyder da ofte at sidde bare og glo på min MC, men den skal sgu
køres -
Det er den skabt til,
Det ville være en hån mod den ikke at opfylde selve det formål den er
sat i verden for!

--
Dun@nt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-07 16:38

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> Så selv om bilen kun kører 10 km/l ved 170, så er benzinforbruget
> lavere da der sidder 4 personer i bilen.

Biler med mere end 1-2 personer synes jeg er et temmeligt sjældent syn
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R