R6/GSX-R600/CBR600RR/ZX6R
Fra : Lund

Dato : 11-02-07 23:40

Hej,

Jeg har ikke haft motorcykel de sidste 6 år (hus, børn osv.), men er nu ved
at være klar igen. Den sidste motorcykel jeg havde var en GSX-R600, som jeg
købte ny i 1998. Jeg vil nu gerne have noget lign., så her er mine valg (som
jeg ser det):

R6 (2005 model, som er på tilbud som ny til 140.000)
GSX-R600 '07 model, ny til 145.000
CBR-600RR (skal være brugt, da smertegrænsen går ved de 145-150.000)
ZX6R (skal være brugt, da smertegrænsen går ved de 145-150.000)

Jeg ved godt, at det lidt er et spørgsmål om religion, smag osv., men er der
nogle der har nogle nogle gode råd mht. til valg af en sportslig 600'er?

På forhånd tak,
-Jacob

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 00:09

On 11 Feb., 23:39, "Lund" <j.l...@cool.dk> wrote:
> [...]
> nogle der har nogle nogle gode råd mht. til valg af en sportslig 600'er?

Ja

Køb den du kan lide, du kan alligevel ikke udnytte de forskelle der er
på dem

--
Dun@nt

Fra : MKS - 74

Dato : 12-02-07 10:59

On Sun, 11 Feb 2007 23:39:37 +0100, "Lund" <j.lund@cool.dk> wrote:

>Jeg ved godt, at det lidt er et spørgsmål om religion, smag osv., men er der
>nogle der har nogle nogle gode råd mht. til valg af en sportslig 600'er?

Gør op med dig selv hvad du har tænkt dig at den skal bruges til, hver
især har de ting som de gør henholdsvis bedre og dårligere. Nogle af
de ting du kunne overveje er:

Hvordan sidder du på den?.Ikke kun statisk, men især dynamisk!
Kun dig eller kører du af og med passager?
Hvad betyder en stærk/peaky motor?
Momentkurve? Powerband?
Køreegenskaber gade/bane?
Bremser?
Udseende?
Kvalitet?
Reservedelssituationen?
"Pimp your ride" - muligheder?

Find selv på flere og vælg så (men ikke Sutte'sukien vel , eller
spørg igen til mere specifikke ting...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Jacob

Dato : 12-02-07 19:50

Hej,

Tak for dit svar - det er bestemt ting, som skal med i vurderingen. Jeg var
lige forbi Enghave i dag og se/sidde på GSX-R750'eren og bagefter forbi
Fisker og se/sidde på R6'eren. Umiddelbart virker siddestillingen på R6'eren
en smule mere oprejst (så godt som man nu kan bedømme det på 2 min.
prøvesid). Finishen på R6'eren virker også en smule bedre end på Sukuzien.
Udseendet er jo en smagssag, men der hælder jeg nok mest til R6'eren med de
dobbelte forlygter, en god gammeldags udstødning osv. Så lige nu hælder
jeg mest til R6'eren - jeg tror, at hvilken som helst af de fire vil kunne
opfylde mine behov, som der også var en anden der skrev. Min eneste
bekymring med R6'eren er, at det er er en 2005 model og hvilken betydning
det evt. vil kunne få, når man skal sælge den igen.

Jeg skal også lige se Honda'en og Kawa'en inden jeg bestemmer mig.

-J

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 14:00

On 12 Feb., 10:58, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:
> On Sun, 11 Feb 2007 23:39:37 +0100, "Lund" <j.l...@cool.dk> wrote:

> Find selv på flere og vælg så (men ikke Sutte'sukien vel , eller
> spørg igen til mere specifikke ting...

Det vil vi da gerne have uddybet, hvorfor netop ikke den?

Fra : MKS - 74

Dato : 12-02-07 14:43

On 12 Feb 2007 04:59:45 -0800, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Det vil vi da gerne have uddybet, hvorfor netop ikke den?

Fordi!

(De andre er bedre ud fra en helhedsbetragtning og Skrammelsukien
tudegrim IMO).

Fra : Emil

Dato : 12-02-07 16:56

On 11 Feb., 23:39, "Lund" <j.l...@cool.dk> wrote:
> R6 (2005 model, som er på tilbud som ny til 140.000)
> GSX-R600 '07 model, ny til 145.000

Her ville jeg vælge efter mit hjerte. Og hvis du ikke sidder perfekt
på den, så kan der købes udstyr der afhjælper det problem (nye
fodhvilere). Personligt ville jeg nok vælge zukien da den er en anelse
nyere teknologi. Og husk at få MC tøj med når du handler ny cykel hos
en forhandler, som rabat altså.

> CBR-600RR (skal være brugt, da smertegrænsen går ved de 145-150.000)
> ZX6R (skal være brugt, da smertegrænsen går ved de 145-150.000)

Der er kommet ny model i år for begge mærker, så du skal have stor
rabat på en 2006-2005 model. Måske du ligefrem kan få presset en
forhandler i nærheden af dit max?

Du burde kunne få nogle ganske gode handler på brugte cykler, når du
nu kan få en ny for 140-145 kkr.

En anden ting du bør overveje inden du køber en helt ny maskine, er at
der skal laves (helst autoriserede) service check lidt oftere de
(typisk) første 16.000 km, og dette giver en ekstra udgift der er værd
at tage med.

Mvh.

Emil S. Hansen, der ikke (igen) ville vælge en racer som sin
gadecykel

Fra : MKS - 74

Dato : 12-02-07 17:11

On 12 Feb 2007 07:55:56 -0800, "Emil" <sofushansen@gmail.com> wrote:

>Der er kommet ny model i år for begge mærker, så du skal have stor
>rabat på en 2006-2005 model.

Jeps - Det er højst tænkeligt at i den udstrækning at der er 2006'ere
tilbage vil de ryge på officielt importør-tilbud senere på året. Og da
de nye modeller adskiller sig markant fra de "gamle" kan
prisreduktionen godt blive betragtelig.

Fra : Jacob

Dato : 12-02-07 20:22

Hej,

Tak for tippet - det med tøjet gælder det mon også selvom man køber en MC,
som allerede er nedsat? Jeg har egentlig tøj fra tidligere, som jeg regner
med at bruge igen, men jeg vil have en ny hjelm og skal selvfølgelig også
bruge lås, mc-garage osv.

Jeg har checket de brugte mc'ere på nettet, men det virker ikke helt som om
brugtpriserne er blevet 'justeret' til i forhold til nyprisen på Suzukien og
Yamaha'en.

Mvh.,
-Jacob

Fra : MKS - 74

Dato : 12-02-07 20:36

On Mon, 12 Feb 2007 20:22:24 +0100, "Jacob" <j.lund@cool.dk> wrote:

>Tak for tippet - det med tøjet gælder det mon også selvom man køber en MC,
>som allerede er nedsat?

Da det er importøren der står for nedsættelsen på R6-S og Gixxeren så
ja, det skal prøves som udgangspunkt.

>Jeg har checket de brugte mc'ere på nettet, men det virker ikke helt som om
>brugtpriserne er blevet 'justeret' til i forhold til nyprisen på Suzukien og
>Yamaha'en.

Flere forhold spiller ind, men dels er der en vis tøven i systemet
(det tager folk noget tid før de er klar til at sluge en væsentlig
værdireduktion på deres dyrt indkøbte isenkram) og dels vil det for
Honda'ens og Kawa'ens vedkommende også afhænge lidt af om importørerne
sætter restmodellerne af gamle årgange på tilbud - Det kan hurtigt
blive et spørgsmål om hvor længe man vil/gider vente....

Fra : Jacob

Dato : 12-02-07 21:09

Ja, det går ganske rigtigt nok lidt inden det slår igennem, men når først
det begynder at blive lidt varmere i vejret har man jo lidt svært ved at
vente Desuden har jeg ikke lyst til at ende i en situation hvor
Honda'en/Kawa'en alligevel ikke bliver nedsat og alle R6'erne så er solgt...

Mvh.,
-Jacob

Fra : MKS - 74

Dato : 13-02-07 17:47

On Mon, 12 Feb 2007 21:08:55 +0100, "Jacob" <j.lund@cool.dk> wrote:

>Desuden har jeg ikke lyst til at ende i en situation hvor
>Honda'en/Kawa'en alligevel ikke bliver nedsat og alle R6'erne så er solgt...

Jeg tror der er rigeligt af R6-S'erne (men tag en snak med f.eks
Fisker) - Men fuldt forståeligt ellers....at købe i den klasse, hvor
hvert år bringer "new and improved" er altid lidt chancebetonet....