Højere bøder for mobilsnak i biler
Fra : MKS - 74

Dato : 11-02-07 23:08

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/02/11/225210.htm?nyheder

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : Hekto

Dato : 12-02-07 00:16

MKS - 74 wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/02/11/225210.htm?nyheder
På sin vis kan man kun sympatisere med formålet - men! Jeg synes at det er
ved at blive problematisk at bøder hele tiden skal skrues i vejret for at
få befolkningen til at namrceher i geled. En utiltalende tendens!

Iøvrigt muntert at afgifterne/extraskatten på parkering er højere. Formålet
helliger midlet ... eller er det omvendt?
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-02-07 00:22

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxrot-13> skrev
> [...]
> ved at blive problematisk at bøder hele tiden skal skrues i vejret for at
> få befolkningen til at namrceher i geled. En utiltalende tendens!

Ja, det lyder da ubehageligt det der namrceheren, er det smertefuldt?

Jeg mener at man i stedet skulle give folk bøder for at klodse bremserne,
blot fordi mobilen ringer.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-02-07 00:39

On Mon, 12 Feb 2007 00:15:43 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxrot-13>
wrote:

Hej.

> På sin vis kan man kun sympatisere med formålet - men! Jeg synes at det er
>ved at blive problematisk at bøder hele tiden skal skrues i vejret for at
>få befolkningen til at namrceher i geled. En utiltalende tendens!

Tjeh, det kan være tankevækkende.
Det er nu min opfattelse at love og forordninger der ikke lader sig
kontrollere i fornødent omfang er af for ringe kvalitet.
Hvis et forbud skal manifesteres skal der ved et hvert trafikuheld
undersøges om de impliceredes mobiltelefon har været aktiv, og ikke
engang det vil være tilstrækkeligt.
Fastmonterede biltelefoner er det tilladt at benytte.
Vi kan så diskutere om det er brugen af telefonen - samtalen - der
distraherer eller at den ene hånd er oppe ved øret.
Tilbage i slutningen af 60'erne var det forbudt at anvende nogen form
for håndholdte mikrofoner under kørslen.
Selv i ordensmagtens køretøjer var der et skilt der kundgjorde at
føren ikke måtte betjene den håndholdte mikrofon under kørslen.
Det opgav man - Af praktiske grunde.
Radioamatører er heller ikke omfattet af "mobiltelefonloven"
De må stadig benytte den håndholdte mikrofon.
Hvis man skal efter brugen af mobil kommunikation i køretøjer skal man
også på nakken af taxi.
Tidligere kværnede de konstant i radioen - Dog med fast mikrofon, det
var til at bære.
Nu trykker de på knapper på "computeren".
Jeg har betragtet det cirkus, og det gør mig simpelthen utryg ved at
køre med en taxi - Stafuttens øjne er mere på display'et og knapperne
end på vejen.
At man har fokus på håndholdte mobiltelefoner gør kun at man har fat i
under halvdelen af problemet.
Den lov er simpelthen ikke det papir værd den er skrevet på - Der er
ikke en sjæl der overholder den.
Lovene vedtages, efter min mening, af individer der er milevidt fra
virkeligheden, og derfor ikke har det overblik der er nødvendigt for
at lave en lov der er bredt dækkende og som befolkningen vil
acceptere.
Jeg tror det kaldes "lovsjusk".

>Iøvrigt muntert at afgifterne/extraskatten på parkering er højere. Formålet
>helliger midlet ... eller er det omvendt?

Tjaeh, efter at man omlagde praksis fra at en parkeringsforseelse gav
en bøde og dermed var straf for en ulovlighed, til at det var en
forseelse der kunne udløse en afgift er det gået helt amok.
Jeg vælger at betragte en parkeringsafgift som en "dummebøde".
Der er man helt retsløs

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bongo

Dato : 12-02-07 01:11

> Der er man helt retsløs

Jeg fik på 4 mdr. 4 parkerings bøder forskellige steder i Svendborg og
klagede over dem alle og fik faktisk medhold i de 2.

Den ene var helt ude i hampen, der havde jeg med et blødende barn, smidt
bilen uden at trække en parkeringsbillet foran skadestuen (du læste
rigtigt). :| . Det blev senere laver om, nu er der vist noget med 4
fripladser for akut parkering. Det er det rene galimatias....

Den anden jeg fik medhold i var samme steds. Der blev jeg dirigeret væk fra
skadestuen pga. vejarbejde og endte i en blindgyde. Jeg smed bilen ved en
tilfældig indgang og tog en blødende unge under armen og løb gennem
bygningerne. Da jeg returnerede sad girokortet pænt i forruden. Parkering
forbeholdt teknikere!

Hvis der står noget med Carpark og hvad de nu hedder de forskellige private
selskaber er jeg skredet igen, jeg gider ikke deres parkeringspis. Desværre
kan jeg ikke fravælge skadestuen og jeg kommer oftest dér i embeds medfør
som lærer på en af de kommunale.

Fra : Armand

Dato : 12-02-07 04:17

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Hvis der står noget med Carpark og hvad de nu hedder de forskellige
> private selskaber er jeg skredet igen, jeg gider ikke deres parkeringspis.

Samme hér!
Jeg forstår bl.a. ikke at Netto, efter reklamemængden indenfor brevsprækken,
nærmest tigger og beder én om at handle hos dem; men samtidig skræmmer folk
væk med pågældende selskaber - Jég har personligt ikke handlet ved min
nærmeste Netto efter at de begyndte med det parkerings-halløj, og jeg savner
ikke noget på den bekostning
:-|

I fortsættelse af skadestue-historierne kan jeg suplere med en en af
Vejle-sheriffens patruljevogne, der var kaldt ud til en opfarende butikstyv
i en Fakta/Netto - afdeling og derfor lynparkerede næsten i indgangen, kom
ud til en Car-park opkrævning efter sagens afslutning - Og pågældende klerk
fattede ikke engang det ulogiske i hans handling

--
Armand.

Fra : tp

Dato : 12-02-07 09:41

> [...]
> ikke handlet ved min nærmeste Netto efter at de begyndte med det
> parkerings-halløj, og jeg savner ikke noget på den bekostning

Har hørt at føtex/netto faktisk får procenter af gevinsterne fra deres
p-pladser.

Fra : Grunnet

Dato : 14-02-07 20:50

Armand skrev:
> [...]
> personligt ikke handlet ved min nærmeste Netto efter at de begyndte
> med det parkerings-halløj, og jeg savner ikke noget på den bekostning

Armand - det er efterhånden flere år siden de kom til fornuft og annullerede
aftalen med P-selskabet

--
Hilsen Steen
(der intet har med pågældende forretning at gøre, udover at handle der en

GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : Armand

Dato : 15-02-07 17:20

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse

> Armand - det er efterhånden flere år siden de kom til fornuft og
> annullerede
> aftalen med P-selskabet

Tjaeh - Det er jo den risiko der er ved at jage kunder væk: Når først de er
væk opdager de ikke nye tiltag der måtte influere på fravælgeres beslutning!
Jeg kører dog forbi dagligt, så jeg vil lige kigge efter de famøse gule
skilte en af de nærmeste dage!

--
Armand.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-02-07 07:08

"Bongo" <askfor@address.com> writes:

> Den ene var helt ude i hampen, der havde jeg med et blødende barn, smidt
> bilen uden at trække en parkeringsbillet foran skadestuen (du læste
> rigtigt).

Rigshospitalet kan konkurrere med den. Jeg var i ambulant behandling
derinde for nogle år siden, og parkerede på en af ca. 100 pladser
langs kanten af Fælledparken. Jeg fik en "afgift" for forkert sat
P-skive. Det viser sig, at pladserne var i den københavnske
2-timers-zone, som er markeret med et enkelt skilt, når man kører ind
i den. Og nej, skiltet står ikke i nærheden af Rigshospitalet.

Siden er området blevet overtaget af EuroPark e.lign. Det gør ikke
sagen bedre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-02-07 07:04

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Jeg vælger at betragte en parkeringsafgift som en "dummebøde".

Ja. Jeg har én gang fået underkendt en P-afgift efter indsendt klage,
men når jeg klager er det ikke længere, fordi jeg forventer at få
afgiften underkendt, men snarere en slags selvterapi.

I det mindste har jeg så krav på en grundig redegørelse for bødens
berettigelse.

Værst er det, når P-vagten når frem så hurtigt, at jeg umuligt kan
ryste den tanke af mig, at han stod og ventede på at nogen ville
parkere netop der... En oplagt parkeringsplads, der ikke generer
nogen, men som er ulovlige på en teknikalitet[1].

[1]Case in point: Teglgårdsstræde 1 i Kbh. Lige ved Fantask. vejen er
ensrettet og eneste videre mulighed er at dreje til venstre. Hele
højre side af vejen er fyldt med biler. Der er dog stadig
midterstriber fra før vejen blev ensrettet, og det er åbenbart et godt
sted at fange folk.
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Hekto

Dato : 12-02-07 16:34

Steen Gruby pretended :
> [...]
> Jeg har betragtet det cirkus, og det gør mig simpelthen utryg ved at
> køre med en taxi - Stafuttens øjne er mere på display'et og knapperne

Og, man kan så ved samme lejlighed gøre noget ved
alle de GPS'er som billisterne sidder og stirer
på, istedet for at holde øje med trafikken.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-02-07 07:41

Hekto wrote:

> Og, man kan så ved samme lejlighed gøre noget ved
> alle de GPS'er som billisterne sidder og stirer
> på, istedet for at holde øje med trafikken.

Nah - det er dog mere sikkert end et A2 format kort på rattet, eller at
skændes med konen der holder kortet. Fysisk betjening kunne med fordel
forbydes under kørsel IMHO.

--
vh
Torben - der har fundet sikkert vej gennem Amsterdam med GPS - dén var

Fra : Hekto

Dato : 13-02-07 09:22

Torben Scheel used his keyboard to write :
> Nah - det er dog mere sikkert end et A2 format kort på rattet, eller at
> skændes med konen der holder kortet. Fysisk betjening kunne med fordel
> forbydes under kørsel IMHO.

Før kørte kvinder bare forkert ... nu sidder de
og stirrer på GPS'en; mens de bremser og drejer
uden at flytte blikket op på den øvrige trafik.

Glem det med betjeningen - det har de ikke sat
sig ind i!

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-07 09:33

On 12 Feb., 01:11, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:

> [...]
> kan jeg ikke fravælge skadestuen og jeg kommer oftest dér i embeds medfør

jup det er en uforskammethed at det offentlige udliciterer til private
på den måde.

Fred være med at carpark eller hvad de nu hedder bygger et P-hus, hvad
ved jeg, men at de har til opgave at kontrollere sygehusenes parkering
er noget svineri.

Her i Aalborg har de også retten til at kontrollere ved sygehusene og
de er satme nidkære, man er jo som patient hjælpeløs! Nærmeste
parkering (Sygehus N) er en mindre dagsmarch fra indgangen, hvilket er
lidet befordrende al den stund men kommer der som syg!

Det har kostet et par bøder at skide på skiltningen og tage en af de P-
pladser der faktisk er (men er forbeholdt VIP'er der har P-kort) De
ved det godt :-/ der går et split-sekund så har men en seddel i
vinduet at betale - føj!
De kunne sgu da i det mindste sende en P-billet sammen med en evt
indkaldelse til undersøgelse/indlæggelse hvj

--
Dun@nt
Der bare skulle harmes lidt - så bare glem det nu har jeg fået luft :-/

Fra : Hekto

Dato : 12-02-07 16:38

J.C.Kløve pretended :
> [...]
> De kunne sgu da i det mindste sende en P-billet sammen med en evt
> indkaldelse til undersøgelse/indlæggelse hvj

Mere henvendt til alle, end nogen betsemt:

Hva' vil i gøre ved det?

Det er da tåbeligt, men gør nogen noget?
Som indikeret af flere, kan man jo lade være med
at handle steder hvor der er lavet en
ekstrafortjeneste via Carpark m.m.

Det stopper dog ikke tyraniet.

Mon man bliver betragtet som en frihedskæmper
hvis man kvæler en parkeringsvagt????

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-07 09:23

Hekto wrote:
> Hva' vil i gøre ved det?

Intet. Det et ikke en folkeret at kunne kaste sin bil lige ved indgangen.
Tag en chauffør med. Eller en taxi. Eller bus (undersøgelse/indlæggelse).

/jim

Fra : Hekto

Dato : 13-02-07 12:31

Jim Andersen explained :
> Intet. Det et ikke en folkeret at kunne kaste sin bil lige ved indgangen.
> Tag en chauffør med. Eller en taxi. Eller bus (undersøgelse/indlæggelse).

Det var ikke så meget hvad du vil gøre ved din
egen magelighed, der var spørgsmålet.

Alle brokker sig over den hæmningsløse brug af
f.eks. Carpak, for at få en smule ekstra
indtjening i et butikscenter eller på et sygehus.
Det groteske tager jo nye højder nå det drejer
sig om parkeringspladsen foran skadestuen ...
eller på kirkegården og hvor det ellers ses.

Brok hjælper bare ikke - der må aktive
handlinger, som f.eks. boycot af sådanne
P-pladser. Personligt handler jeg mindst muligt
lokalt af samme årsag. Til gengæl bidrager jeg så
til den globale opvarmning ved at køre 15 km væk,
istedet.
Umiddelbart tåbeligt; men hvor meget skal man
egentlig finde sig i???

Spør' bar'??

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-07 13:31

Hekto wrote:
> Det var ikke så meget hvad du vil gøre ved din
> egen magelighed, der var spørgsmålet.
>
> Alle brokker sig

Nej det gør "alle" nu ikke.

> over den hæmningsløse brug af
> f.eks. Carpak, for at få en smule ekstra
> indtjening i et butikscenter

Hvis man føler sig meget irriteret bør man sende dem et brev og sige hvordan
man føler, og at man derfor vil handle andre steder.
Eller møde personligt op, bede om at snakke med chefen, og så sige det til
ham.

> Det groteske tager jo nye højder nå det drejer
> sig om parkeringspladsen foran skadestuen ...
> eller på kirkegården og hvor det ellers ses.

Hvordan vil du ellers sørge for at Gud og hvermand ikke tager bilen derind
for at få kigget på deres bulne tå?
Hvad skal der så blive af dem der vitterligt trænger til en parkeringsplads?
Og havde du tænkt dig de skulle rive en boligblok (eller et ungdomshus) ned
for at få flere (gratis) parkeringspladser? Hvem af os to havde du tænkt dig
skulle betale for dét?

> Spør' bar'??

Svar' bar' !!

/jim

Fra : Bongo

Dato : 13-02-07 14:21

Jeg brokkede mig faktisk til Teknisk forvaltning og handelstandsforeningen.
Forvaltningen tog sig tid til et seriøst svar. Jeg havde i 2 tilfælde
forbrudt mig mod færdselsloven. Så dem åd jeg selvfølgelig. Argumentationen
for P afgift ved skadestuen var at man havde konstateret at andre end
brugerene af sygehuset brugte P-pladserne. Det forsøgte man så at imødegå
ved at opkræve afgift på lige fod med resten af byen.

Ud af det konkluderer jeg, at hvis man opkræver afgift et sted, flytte folk
hen hvor der ingen afgift er, til der er afgift allesteder. Og der er
åbentbart folk der ingen moralske skrubler har over at misbruge skadestuens
P-pladser, hvorefter de som sidste led i kæde påføres afgift. Eller handicap
parkeringen for den sags skyld. Jeg har en invalidebil til min datter og vi
oplever ofte at pladserne er uretmæssigt optaget. Det imødegik Svendb.
kommune så med at erklære alle P-pladser i byen som handicappladser og
afgiftsfritaget. Det får de så lige 5 point for. Nu høre jeg så i
dagspressen at det er et stigende problem med falske invalide skilte. :-|

Men jeg gør som Armand, passerer Carpark i stilhed, i protest selv om jeg er
afgifts-fritaget. Simpelthen fordi vores samfund i den grad afhængigt af
bilisme, og at der er grænser for hvor mange afgifter man kan presse ned
over hovedet på folk, vi har immervæk stadig knaldet 180% afgift af på
dytten + vægtafgift. Så byg flere parkerings huse, lav pladser på tagene af
Netto. Forkort tiden det tager at gennemføre et indkøb. Gør noget andet end
at gribe ned i folks lommer, de har stadigvæk et behov for at kunne
parkerer.

Ungdomshuse versus P-pladser er ikke umiddelbart et valg. De er begge reelle
behov. :)

Fra : Hekto

Dato : 13-02-07 15:27

Jim Andersen wrote on 13-02-2007 :
> [...]
> for at få flere (gratis) parkeringspladser? Hvem af os to havde du tænkt dig

Jamen, jeg har skam brokket mig - samt mange
andre - over parkeringsforholdene i det lokale
center (centre - faktisk!). Mange, men ikke nok,
boycot'er det.

Hvis ikke lige det var for at bruge den, hvorfor
skulle man så købe en bil???
Oprindeligt var vægtafgiften m.m. jo øremærket
til trafikal anvendelse ... det er vist et
overstået kapitel. Nu er det bare endnu en
afgift. Med den afgift man betaler for bilen,
skal den da udnyttes maksimalt, ellers føler man
sig da snydt endnu mere!

Min ellers så økonomiske Punto er lige blevet
udskiftet med en BMW 316 fra 1992, med 33kkm på
klokken. 100KKr for hele herligheden, står 110%
som ny. Prisen er den samme som for en Skruzuki
Alto. Ikke sidste model, ikke mindst mulig
forurening ... men når nu skattesystemet tigger
og bér mig om at købe en forældet udgave istedet
for den nye? Jeg har jo i mange år betalt
afgifter til anlæg af veje og perkeringspladser,
uden at få noget for dem.

Fra : Jakob

Dato : 13-02-07 16:57

Hekto wrote:
> Jeg har jo i mange år betalt
> afgifter til anlæg af veje og perkeringspladser,
> uden at få noget for dem.

Bullshit - man skal ikke nødvendigvis køre på en vej for at bruge den.

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Hekto

Dato : 13-02-07 23:10

Jakob wrote:

> Bullshit - man skal ikke nødvendigvis køre på en vej for at bruge den.
Narj; men jeg gider ikke og svine bilen til på den måde ... det har jeg jo
'pølle' til!

Efter den danske bilpark at dømme, er vi jo snart allesammen skovfogeder!!

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-02-07 08:08

Hekto wrote:
> Hvis ikke lige det var for at bruge den, hvorfor
> skulle man så købe en bil???

Du kan da køre dig alle de søndagsture du vil. Ingen brok herfra.

> Oprindeligt var vægtafgiften m.m. jo øremærket
> til trafikal anvendelse ... det er vist et
> overstået kapitel.

Ja.

> Nu er det bare endnu en
> afgift.

Ja.

> Med den afgift man betaler for bilen,

Lad nu være med at blande den irrelevante afgift ind i diskussionen.
Du betaler afgift for at få lov til at have en bil. Ikke for at bruge den.

> men når nu skattesystemet tigger
> og bér mig

Ingen tigger og ber dig om noget som helst. "It's all in Your mind".
Du lyder som de der narkomaner der siger "Samfundet tvinger mig til at lave
20 bræk om dagen, fordi strisserne ikke lader mig pushe junk i fred og ro og
tjene penge på dén måde."

> Jeg har jo i mange år betalt
> afgifter til anlæg af veje og perkeringspladser,
> uden at få noget for dem.

Så du har aldrig kørt på asfalt her i DK? Og dét at en brandsprøjte eller en
ambulance eller et postbud kan komme hen til dit hus, det er ikke noget værd
for dig? At pædagogerne kan køre hen til børnehaven og passe dine børn? Og
lad være med at blande perkere ind i diskussionen

/jim

Fra : Hekto

Dato : 14-02-07 17:16

Jim Andersen presented the following explanation
:

> Lad nu være med at blande den irrelevante afgift ind i diskussionen.
> Du betaler afgift for at få lov til at have en bil. Ikke for at bruge den.

Jeg kan ikke se afgiften er irrelevant. Jo større
'investeringen' er, jo større udbytte forventer
jeg.
Derudover er der moms på det hele - afgiften,
benzinen, o.s.v. Afgift på forsikringen,
benzinen, spildolien o.s.v.

> [...]
> 20 bræk om dagen, fordi strisserne ikke lader mig pushe junk i fred og ro og

Nej tvinger er måske lige i overkanten; men som
minimum får skattesystemet mig så til at udføre
'skattetænkning' med det formål at opnå egen
vinding ... er det bedre???

> [...]
> for dig? At pædagogerne kan køre hen til børnehaven og passe dine børn?

Jo, da - men anlægsudgifterne er ikke i nærheden
af de indtægter der kommer p.gr.a. afgiften.
Vedligeholdelsen sparer de også på, så de kan
bruge pengene på andet.

Fri mig både for børn og pædagoger. Det er
riiigeligt med de forældre der hver morgen
absolut skal køre deres unger til skolens dør.
Har ingen børn, ønsker ingen børn - helt af egen
fri vilje ... de vile jo sikkert også blive
beskattet en dag? ,o)

>Og lad være med at blande perkere ind i diskussionen

Hvorfor? ... er du racist??? ,o)

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-02-07 08:57

Hekto wrote:

> Jeg kan ikke se afgiften er irrelevant. Jo større
> 'investeringen' er, jo større udbytte forventer jeg.

Og det er dér du går forkert i byen. Den der køber en Ferrari og lægger en
stooor pose penge i statskassen har ikke krav på 2 parkeringspladser,
istedet for den ene p-plads som ham med Punto'en har "krav" på.

> Nej tvinger er måske lige i overkanten; men som
> minimum får skattesystemet mig så til at udføre
> 'skattetænkning' med det formål at opnå egen
> vinding ... er det bedre???

Nej, ikke meget Selv om du prøver at gradbøje det en smule, er
princippet det samme. Systemet får dig ikke til noget som helst. Det er det
samme som at sige at den høje skatteprocent "får dig til at" arbejde sort.
Eller at den danske formueskat kombineret med den schweiziske bakhemmelighed
"får dig til" at smugle dine penge til en udenlandsk bank.

> Jo, da - men anlægsudgifterne er ikke i nærheden
Irrelevant af samme grund som registreringsafgiften.

> Hvorfor? ... er du racist??? ,o)

Godt at se du fangede joken, selv om den var godt skjult

/jim

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 12:40

Jim Andersen brought next idea :

> Og det er dér du går forkert i byen. Den der køber en Ferrari og lægger en
> stooor pose penge i statskassen har ikke krav på 2 parkeringspladser,
> istedet for den ene p-plads som ham med Punto'en har "krav" på.

Nej den misforstår du - eller jeg forklarer den
dårligt. Jo dyrere investering, jo merer
forventer jeg da at udnytte investeringen. Køre
mere - køre længere - lade cyklen stå noget mere
- gå mindre - aldrig tage 'de offentlige'.

> [...]
> Eller at den danske formueskat kombineret med den schweiziske bakhemmelighed
> "får dig til" at smugle dine penge til en udenlandsk bank.

Jeg ved jo ikke hvordan du har det ... men sådan
fungerer der her! Mine penge har det bedre i MIN
lomme - end i DIN ... og de andres!

> Godt at se du fangede joken, selv om den var godt skjult

Jo, da!

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-02-07 14:10

Hekto wrote:
> [...]
> forventer jeg da at udnytte investeringen. Køre
> mere - køre længere - lade cyklen stå noget mere
> - gå mindre - aldrig tage 'de offentlige'.

Enten bliver jeg ved med at misforstå eller også er du ikke blevet bedre til
at forklare, for jeg kan ikke se noget andet end det du skrev tidligere.
Jeg synes stadig dine ord kan omskrives til: "når jeg har købt en hurtig (og
dyr) bil, har jeg også lov til at køre hurtigere end de andre."
Kør bare så tit du vil, og så lange ture du vil, og så hurtigt du må. Men du
kan ikke med rette forvente at der står en parkeringsplads klar til dig
ligegyldigt hvor du kommer hen. For hvis du gør dét, så er det dine
forventninger der er noget galt med. Og jeg mener ikke at Staten har stillet
dig i udsigt at "jo dyrere bil, jo mere kan du udnytte den".

> Jeg ved jo ikke hvordan du har det ... men sådan
> fungerer der her! Mine penge har det bedre i MIN
> lomme - end i DIN ... og de andres!

Det er osse helt okay. Hvis du toner rent flag som "2" og siger ligeud "jeg
vil skide på alle de andre, jeg synes jeg har ret til at skrabe så meget til
mig som jeg kan, og så må de andre klare sig selv så godt som de nu kan, og
fanden tage de sidste.", og ikke prøver at dække dig bag et "systemet
tvinger mig" figenblad.

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-02-07 15:17

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> [...]
> mig som jeg kan, og så må de andre klare sig selv så godt som de nu kan, og
> fanden tage de sidste.", og ikke prøver at dække dig bag et "systemet

Ved du hvad: Jeg bor i København. Jeg betaler skat i København. Jeg
betaler tilmed et årligt parkeringsgebyr i København, som formelt
eksisterer for at løse et problem, der ikke eksisterer i mit kvarter
(pendlere, der tager deres biler med ind til byen). Dertil kommer, at
jeg betaler vægtafgift, stempelafgift, synsafgift og i sin tid også
registreringsafgift. At jeg så oven i købet betaler nogle tusind
kroner hvert år i P-"afgifter", fordi jeg åbenbart parkerer ulovligt,
er kun en bonus for byen.

Er det virkelig så urimeligt, at jeg forventer, at jeg faktisk kan
parkere min bil i nærheden af min bopæl? Jeg betaler for det. Mange
gange.

Jeg kører på arbejde, fordi HUR i deres visdom har besluttet at lave
elendig offentlig transport mellem København og Danmarks Tekniske
Universitet. Den var egentlig OK, da jeg startede herude for 9 år
siden, men den er blevet værre og værre siden. Ca. en gang om året må
jeg klare mig uden bilen i nogle dage, og det sker typisk om vinteren.
Der bliver jeg mindet om, hvorfor jeg accepterer at betale, hvad jeg
betaler for at have den bil.

Og den offentlige transport på DEN strækning er endda topgod i forhold
til mange andre strækninger i Kbh-området.

Hvis man er en familie med børn, så skal ungerne endda hentes fra
institutionen så kort tid efter fyraften, at man slet ikke kan SLIPPE
for bilen.

Synes du virkelig, at det er så bundurimeligt, at man forlanger af HUR
og dermed af regionens politikere, at hvis man ikke kan lave en
tidssvarende offentlig transport, så må man i det mindste sørge for,
at vi har et sted at stille de biler, som vi ikke kan få lov til at
klare os uden?

Motorcyklen er for de fleste en luksus. Bilen er ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 15:57

Jim Andersen laid this down on his screen :
> [...]
> forventninger der er noget galt med. Og jeg mener ikke at Staten har stillet
> dig i udsigt at "jo dyrere bil, jo mere kan du udnytte den".

Hvis du køber et sommerhus, vil du vel gerne
udnytte det hver week-end, istedet for bare een
week-end om året. Du betaler jo samme
ejendomsskat.

Det har intet at gøre med hurtigere, højere
længst o.s.v.

Hvis jeg kommer til en offentlig institution -
hospital, rådhus m.m. så forventer jeg faktisk
der er en parkeringsplads. Det synes jeg at jeg
betaler for.
Hvis Irma vil have at jeg handler i Irma, så
forventer jeg de stiller en parkeringsplads til
rådighed.
Kører jeg ind til København, er der ingen
parkeringspldser/eller man skal betale for at
parkere ... så det gør jeg faktisk ikke!

> [...]
> fanden tage de sidste.", og ikke prøver at dække dig bag et "systemet tvinger

Der er forskel på 'tvinges' og 'nødes'.

Jeg betaler gerne, men vil ikke være til grin for
mine penge.

Fra : Jakob

Dato : 15-02-07 17:26

Hekto wrote:

> Hvis Irma vil have at jeg handler i Irma, så
> forventer jeg de stiller en parkeringsplads til
> rådighed.
Hvem forventer du, skal betale? Os der ikke kører i bil?

> Kører jeg ind til København, er der ingen
> parkeringspldser/eller man skal betale for at
> parkere ... så det gør jeg faktisk ikke!
Fint! Det er lige præcist det vi gerne vil have

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 18:28

Jakob pretended :

> Hvem forventer du, skal betale? Os der ikke kører i bil?

> Fint! Det er lige præcist det vi gerne vil have

Roooolig nu Jakob .... i B I L !

Bare sørg for en velskænket Christophel til næste
gang!

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 13-02-07 21:21

On Tue, 13 Feb 2007 12:30:43 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Brok hjælper bare ikke - der må aktive
>handlinger, som f.eks. boycot af sådanne
>P-pladser.

Med frygt for at sige noget som kunne opfattes som on-topic:
Kunne man ikke forestille sig at man tog sin motorcykel?

Fra : Hekto

Dato : 13-02-07 23:11

Per K. Nielsen wrote:

> Med frygt for at sige noget som kunne opfattes som on-topic:
> Kunne man ikke forestille sig at man tog sin motorcykel?

Nej, ikke for at køre på skadestuen eller at købe ind hos bageren. Generelt
parkerer jeg ikke mine motorcykler ret meget uden for eget grundstykke.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-02-07 17:03

> [...]

>De kunne sgu da i det mindste sende en P-billet sammen med en evt
>indkaldelse til undersøgelse/indlæggelse hvj

Jeg har prøvet at have mine børn indlagt der i 3½ måned. Det er rent ud sagt
noget lort, at der ikke er parkeringspladser omkring et sygehus, det kan
ikke undgå at give fast indtægt til parkeringstyranniet.
Nærmeste gratis-parkering er ovre på den anden side af banen, ved gymnasiet,
og ved Handelsskolen.

Men man skal jo råbe nogle politikere op, før der kan komme en bedring i
situationen.

Rittig

Fra : jan

Dato : 12-02-07 13:13

nej der skal ikke højer bøder til men et klip i kortet så kan det være det
hjælper for folk skider på de reler

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-02-07 10:29

On 13 Feb., 09:23, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:

> Intet. Det et ikke en folkeret at kunne kaste sin bil lige ved indgangen.
> Tag en chauffør med. Eller en taxi. Eller bus (undersøgelse/indlæggelse).

ok vi er nok ved at være noget OT :-/
meeennnn
Vås er jeg lige nød til at sige.....

Jeg vil under ingen omstændigheder sidde i en bus på vej til
sygehuset!
Hverken med en syg unge
eller (som min gamle studie kammerat) med afføringspiller i røven
tilsendt pr post, så han ikke skulle ulejlige det offentlige med at
sidde på et sygehus og skide sig ihjel - det kunne han så henlægge til
en bus..... usselt!

2½ times bustransport er ikke usædvanligt for at komme fram til
storbyen.

Når man insisterer på at (i hvertfald i Nordjylland) sygehusene skal
ligge midt i områdets største by, (ikke i udkanten, eller andet
tilgængeligt sted, men durk midt i centrum, og lige i udkanten af
samme) og man samtidigt flytter flere og flere funktioner ind på disse
mastodonter, må man som minimum forvente at brugerne og betalerne kan
komme frem uden at tyvagtige parkeringsfirmaer skal leve fedt af det,
og /eller at polisen lister ud og sikrer månedens budgetoverholdelse
ved at udstede mulkt på mulkt!

--
Dun@nt

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-07 13:25

J.C.Kløve wrote:
> Jeg vil under ingen omstændigheder sidde i en bus på vej til
> sygehuset!

> 2½ times bustransport er ikke usædvanligt for at komme fram til
> storbyen.

Så kør dog i bil til storbyen, og så en taxi ind til bymidten/hospitalet.

> Når man insisterer på at (i hvertfald i Nordjylland) sygehusene skal
> ligge midt i områdets største by, (ikke i udkanten, eller andet
> tilgængeligt sted

Tilgængeligt for hvem? Togpassagererne eller bilisterne?

/jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-02-07 13:47

> Tilgængeligt for hvem? Togpassagererne eller bilisterne?

Havde sygehuset lagt ude i Skalborg ville der være god plads og
lynhurtig adgang både fra motorvejen og Skalborg station.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : J.C.Kløve

Dato : 14-02-07 18:14

On 14 Feb., 17:16, Hekto <u...@urxgb.qxROT13> wrote:
> [...]

> Jo, da - men anlægsudgifterne er ikke i nærheden
> af de indtægter der kommer p.gr.a. afgiften.
> Vedligeholdelsen sparer de også på, så de kan

Enig!

> [...]
> absolut skal køre deres unger til skolens dør.
> Har ingen børn, ønsker ingen børn - helt af egen
> fri vilje ... de vile jo sikkert også blive

Næ hov nu -
skal alle mine børn så betale til din forsørgelse og pleje når
(hvis ) du bliver gammel?

> Hvorfor? ... er du racist??? ,o)

øhhh læs lige dit eget tidliere indlæg

--
Dun@nt

Fra : Bongo

Dato : 14-02-07 19:27

>øhhh læs lige dit eget tidliere indlæg

ROFL OK jeg måtte lige igennem indlæggene et par gange før oliedollaren
faldt. Havde godt nok undret mig over hvor perkeren lige pludseligt kom fra.

Fra : Hekto

Dato : 14-02-07 21:45

J.C.Kløve wrote:

> Næ hov nu -
> skal alle mine børn så betale til din forsørgelse og pleje når
> (hvis ) du bliver gammel?

Jep - jeg lægger stor vægt på 'egen vinding'. Så jeg har valgt ikke at
sprede min arvemasse. Menneskeheden kan sikkert køre det hele i afgrunden
uden min medvirken.

> øhhh læs lige dit eget tidliere indlæg

I Know ... det var en joke.