Dykning på Kreta? (Hersonissos)
Fra : Seerup

Dato : 12-02-07 19:14

Vi skal til Kreta (Hersonissos) i Maj.

Er der nogle, der kender til centre i det område? Hvordan er forholdene dernede?
Er der noget at se?

Seerup *glæder sig*

Fra : Morten Saabye

Dato : 13-02-07 10:03

"Seerup" <jp_seerup@this_out_hotmail.com> wrote in message

> Vi skal til Kreta (Hersonissos) i Maj.
>
> Er der nogle, der kender til centre i det område? Hvordan er forholdene dernede?
> Er der noget at se?
>
> Seerup *glæder sig*

Søg evt. efter "Dykning på Kreta".. Denne tråd har være oppe tidligere..

/Morten

Fra : Happy Diver

Dato : 13-02-07 10:56

Seerup <jp_seerup@this_out_hotmail.com> skrev:
>Vi skal til Kreta (Hersonissos) i Maj.
>
>Er der nogle, der kender til centre i
>det område? Hvordan er forholdene dernede?
>Er der noget at se?
>
>Seerup *glæder sig*

Har dykket ved Chania for ca. 10 år siden. Der
ligger blue adventures. Generelt er der efter
sigende lidt dødt i forhold til f.eks. rødehavet,
hvis du er blomsterdykker. Vi dykkede et flyvrag.
Og så er der sites med masser af gamle amfora
krukker etc.

Fra : Seerup

Dato : 11-05-07 18:47

Vi er lige kommet hjem fra Kreta.

Inden jeg tog derned, havde jeg søgt efter centre i nærheden af Hersonissos,
hvor vi skulle bo, og havde fundet "Coral Diving Center" (www.coraldiving.gr) og
havde mailet lidt med dem. Desværre var jeg ikke i stand til at finde dem
fysisk, da jeg stod på Kreta - noget med en omgang talen forbi hinanden!!
Desuden var jeg på øen i ugen op til de skulle åbne for sæsonen......
såeøøøø......

Via receptionen på mit hotel kom jeg i kontakt med et center på et af de andre
hoteller: "Kreta maris". Hotellet ligger i den dyre ende af skalaen. Så det, at
dykke med deres center, gjorde prisen tilsvarende højere. En dags dykning (2
dyk) med "Coral" ville have kostet omkring 70 Eur. og det samme kostede 88 Eur.
med "Kreta maris". Det skal måske lige siges, at jeg havde ALT med hjemmefra,
jeg skulle kun have bly og flaske fra dem, og det er altid med i prisen for et
dyk (de steder jeg har set). Så de nævnte priser er for de "rene dyk"!

Begge dyk var ok. Der er masser af liv, lige fra muræner til skorpionfisk,
nøgensnegle og søpølser - masser af liv og farver.

Centret er helt ok, hvilket det bør være til den pris, og personalet er både
imødekommende og kompetent.

Skulle min vej komme forbi Kreta igen, slæber jeg udstyret med en gang til! Men
i så fald vil jeg pointere, at jeg helst vil dykke på de historiske sites. Og
jeg vil nok gøre lidt mere for at finde et af de mindre centre. I øvrigt skilter
man ikke ret meget med dykkercentre på Kreta, så lidt forarbejde hejmmefra
skader ikke, og det skader heller ikke at være i god tid, med sin kontakt - der
kan nemt gå et par dage inden man får svar på en mail.

Alt i alt en okay oplevelse.

Seerup.