Inderpaneler - sådan noget findes ikke...
Fra : Dak

Dato : 12-02-07 22:06

Ihvertfald ikke lige til min bilmodel. :-/ Så er det jo ikke så godt at
synsmanden sagde at jeg jo havde en gennemtæring af inderpaneler. Var
over hos ford og spørge deres chefreservedels-fætter og han kunne kun komme
med et bud at det var en eller anden forstærkningsdims som fremgik af
mikrofilmen. Så nu hidkalder jeg alle ford guder herinde, hvad mente
synsmanden for en del når han peger på den del som sidder på indersiden af
en evt. skørt. er det en forstærknings et eller andet, et blandet
yderpanel/inderpanel eller noget helt andet?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : KASO

Dato : 13-02-07 10:05

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en evt. skørt. er det en forstærknings et eller andet, et blandet
> yderpanel/inderpanel eller noget helt andet?

Er det nemmeste ikke bare at hive bilen op på en lift og se, hvor der er
gennemtæring/hul fra synsmandens hammer? Så burde det være rimeligt nemt at
se, hvad han mente.....

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 10:16

> Er det nemmeste ikke bare at hive bilen op på en lift og se, hvor der er
> gennemtæring/hul fra synsmandens hammer? Så burde det være rimeligt nemt
> at se, hvad han mente.....

Nej fordi jeg ved jo ikke hvad de enkelte dele kaldes? har kigget med da han
kiggede på den, og hans hammer skulle slet ikke bruges da man sagtens kunne
se at den var gennemtæret og helt deformt.

Fra : mfn

Dato : 13-02-07 10:38

> [...]
kunne
> se at den var gennemtæret og helt deformt.

Bare se og få smidt den ned til den lokale perlegrus-plade smed.

Han skal nok finde huller og lappe den sammen igen til dig. Men det er ikke
sikkert du slipper med en 6-pack ;)

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 11:46

> Bare se og få smidt den ned til den lokale perlegrus-plade smed.

Okay, nu siger i perlegrus i flere sammenhænge men har ingen anelse om hvad
i mener!? Er det bare en alm. pladesmed?

> Han skal nok finde huller og lappe den sammen igen til dig. Men det er
> ikke
> sikkert du slipper med en 6-pack ;)

Nej og netop derfor disse spørgsmål. har ikke råd til at "bare" at smide den
ned til en ukendt mekker når jeg er på lærlingeløn.

Fra : mfn

Dato : 13-02-07 13:42

> Okay, nu siger i perlegrus i flere sammenhænge men har ingen anelse om
hvad
> i mener!? Er det bare en alm. pladesmed?

Det betyder at du spørger omkring i vennekredsen efter - ja sort arbejde.

I de fleste danske byer findes der folk som fx har weekend jobs, eller
arbejder i 3-hold eller lign, og derfor har masser af daglig fritid, og
interesserer sig for biler og derfor roder meget med dem, og en del af dem
vælger så at tjene penge på at lave naboens, din og min bil osvosvosv meget
billigere end det autoriserede værksted.

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 15:05

> [...]
> meget
> billigere end det autoriserede værksted.

Godtså. Så skal jeg jo lige have nogen venner som går i disse kredse.

Fra : mfn

Dato : 13-02-07 16:53

> Godtså. Så skal jeg jo lige have nogen venner som går i disse kredse.

Hvor i landet bor du?

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 18:30

> Hvor i landet bor du?

I kbh-området...

Fra : mfn

Dato : 14-02-07 10:21

> I kbh-området...

Der inde må der da værre masser... prøv at kigge rundt i forstæderne....
ikke gentofte og den slags men andre steder... eller snak med Jan stevns ;)

Fra : mfn

Dato : 13-02-07 13:43

Navnet kommer i øvrigt af at de tit har perlegrus i indkørslen og ligger i
det med en donkraft uden bukke ;) DOH

Fra : KASO

Dato : 13-02-07 12:20

> Nej fordi jeg ved jo ikke hvad de enkelte dele kaldes? har kigget med da
> han kiggede på den, og hans hammer skulle slet ikke bruges da man sagtens
> kunne se at den var gennemtæret og helt deformt.

Hvis du har kigget med, må du vel også have set, hvor gennemtæringerne
var?!?

Hvis der er gennemtæringer i bunden/paneler (udvendigt såvel som
indvendigt), skal det laves - så det er vel bare at få bilen op på en lift
og gå den grundigt igennem. Er der huller, eller kan du prikke hul med en
skruetrækker uden brug af overdreven vold - ja - så har du et problem, der
skal løses.

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 15:03

> Hvis du har kigget med, må du vel også have set, hvor gennemtæringerne
> var?!?

Ja?

> [...]
> skruetrækker uden brug af overdreven vold - ja - så har du et problem, der

Det er jeg hellere ikke i tvivl om men jeg ville jo gerne vide hvad det som
der er gennemtæret hedder og så kunne jeg jo indhente tilbud diverse steder
og jeg ikke behøvede at have hver mekaniker løftet den op. Og ja der er jo
prikket hul...