/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
T-Hansen alufælge?
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 09:37

Inden jeg investerer i et sæt sommerdæk til 6'eren, vil jeg lige høre om der
herinde findes nogen med personlige erfaringer med fælge/dæk fra T-Hansen?

Jeg synes det forekommer næsten urimelig billigt, at man kan erhverve sig et
komplet sæt Continental Premium Contact 2 inklusive alubasser for den næsten
latterlige sum af 4100. Med møtrikker!!! (Ja jeg ved godt at Conti Premium
Contact 2 er en generation gammel, men alligevel).

Er det 2. eller 3. sorteringsdæk der er mere trekantede end runde, eller er
det bare billigere?

Hvad med fælgene (Raze 5-star) - ok eller ej?

Mvh
Michael



 
 
tp (12-02-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 12-02-07 09:44


"Michael > Inden jeg investerer i et sæt sommerdæk til 6'eren, vil jeg lige
høre om der
> herinde findes nogen med personlige erfaringer med fælge/dæk fra T-Hansen?
>

Der har lige været en tråd om det.

Det jeg tænker på, er når de sælger produkter der kan købes andre steder, så
har de oftest en dårligere pris. Dermed er det sandsynligt at de har en
højere avance. Sammenholdt med at der skyder t-hansen'er op på snart hvert
gadehjørne bekræfter dette.

Dvs deres fælge er både billige og de tjener noget på dem. Altså KAN der
ikke været meget tilbage til fælgen :-/

reifen-versand mv i de sælger også alu sutter+dæk til de priser. Om de er
bedre ved jeg ikke, men det er et alternativ til de priser, og her kan du
frit vælge dæk.


Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 10:21

[snip]
> Der har lige været en tråd om det.

Ah ja - det overså jeg. Men det var jo mest om mærkevare-dæk kontra
discount Roadcrap dæk... Og mht. dæk er jeg ikke i tvivl om at jeg skal ha'
mærkevare (_har_ prøvet skod-billige lortedæk)!

> Det jeg tænker på, er når de sælger produkter der kan købes andre steder,
> så har de oftest en dårligere pris. Dermed er det sandsynligt at de har
> en højere avance. Sammenholdt med at der skyder t-hansen'er op på snart
> hvert gadehjørne bekræfter dette.
>
> Dvs deres fælge er både billige og de tjener noget på dem. Altså KAN der
> ikke været meget tilbage til fælgen :-/

Næ - men er en fælg til 12.000 bedre end en til 1.200, eller er den bare
mere "trendy"? Priser sættes som regel efter hvad man kan få folk til at
betale, ikke efter kvalitet/cost.

>
> reifen-versand mv i de sælger også alu sutter+dæk til de priser. Om de er
> bedre ved jeg ikke, men det er et alternativ til de priser, og her kan du
> frit vælge dæk.

Hmm...

4x1021,00 + 20*10,00 + centerringe + forsendelse er dog en anelse dyrere end
de ca. 3600 alt inklusive jeg (som FDM-medlem) kan købe et sæt til i
T-Hansen...

Det er selvfølgelig positivt at jeg kan vælge dæk helt frit, men negativt at
1) Jeg ikke kan køre hen i forretningen, hvis noget ikke er som det skal
være (= meget mere besværligt)
2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)

Mvh
Michael



John N. H. (12-02-2007)
Kommentar
Fra : John N. H.


Dato : 12-02-07 10:49

"Michael Jørgensen" skrev:


> 4x1021,00 + 20*10,00 + centerringe + forsendelse er dog en anelse
> dyrere end de ca. 3600 alt inklusive jeg (som FDM-medlem) kan købe et
> sæt til i T-Hansen...

FDM-rabatten gælder ikke alu-fælge.

--
Med venlig hilsen
John N. H.
Chevrolet Nubira 1,6 SX STC



tp (12-02-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 12-02-07 13:39

>> 4x1021,00 + 20*10,00 + centerringe + forsendelse er dog en anelse dyrere
>> end de ca. 3600 alt inklusive jeg (som FDM-medlem) kan købe et sæt til i
>> T-Hansen...
>
> FDM-rabatten gælder ikke alu-fælge.


ifølge århus n afd. idag gælder fdm rabatten slet ikke mere ved thansen :-/


Morten Fruergaard (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-07 21:39

Michael Jørgensen wrote:
>> Næ - men er en fælg til 12.000 bedre end en til 1.200, eller er den
> bare mere "trendy"? Priser sættes som regel efter hvad man kan få
> folk til at betale, ikke efter kvalitet/cost.

Er en Lada bedre end en Audi?

> 2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)


Det sker der nu ikke noget ved....

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ejvind Kruse (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 12-02-07 23:48

Morten Fruergaard wrote:
> Michael Jørgensen wrote:
>>> Næ - men er en fælg til 12.000 bedre end en til 1.200, eller er den
>> bare mere "trendy"? Priser sættes som regel efter hvad man kan få
>> folk til at betale, ikke efter kvalitet/cost.
>
> Er en Lada bedre end en Audi?

Er brugsens sukker til Kr. 16,95 bedre end Nettos til Kr.13,95 ?

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.


Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 06:25

Ejvind Kruse wrote:
>> Er en Lada bedre end en Audi?
>
> Er brugsens sukker til Kr. 16,95 bedre end Nettos til Kr.13,95 ?

Aner det ikke...

Men der er jo ikke tale om sukker...

Der er tale om et produkt, som er støbt, behandler og til sidst malet. Dette
kan gøres i rigtig mange forskellige kvaliteter.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ejvind Kruse (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 13-02-07 09:19

Morten Fruergaard wrote:
> Ejvind Kruse wrote:
>>> Er en Lada bedre end en Audi?
>>
>> Er brugsens sukker til Kr. 16,95 bedre end Nettos til Kr.13,95 ?
>
> Aner det ikke...

Og derfor insisterer du på, at give mere for produktet i Brugsen,
alene ud fra den tro, at du får et bedre produkt i Brugsen ?

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.


Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 16:36

Ejvind Kruse wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>> Ejvind Kruse wrote:
>>>> Er en Lada bedre end en Audi?
>>>
>>> Er brugsens sukker til Kr. 16,95 bedre end Nettos til Kr.13,95 ?
>>
>> Aner det ikke...
>
> Og derfor insisterer du på, at give mere for produktet i Brugsen,
> alene ud fra den tro, at du får et bedre produkt i Brugsen ?

Nej.

Og du kan stadig ikke lave denne sammenligning...

Tro nu på en, som handler med 540 forskellige desings i alufælge - der er
forskel i kvalitet...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 22:25

[snip]
> Tro nu på en, som handler med 540 forskellige desings i alufælge - der er
> forskel i kvalitet...

Hey, Morten!

Kan du forresten ikke lige gi' et bud på et sæt alubasser med sommerdæk til
en '05 Mazda 6 DE (136 HK) stc? Farven er "sparkling silver" (nærmest
champagne-metalic).

Det skal være 195/65-15 eller deromkring - ingen tivoli eller 20" med 5 mm
gummi vulkaniseret direkte på fælgen, tak!

Desuden skal det være det billigste du vil anbefale, og du må gerne mail'e
prisen til mig

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-02-07 07:05

Michael Jørgensen wrote:
> Kan du forresten ikke lige gi' et bud på et sæt alubasser med
> sommerdæk til en '05 Mazda 6 DE (136 HK) stc? Farven er "sparkling
> silver" (nærmest champagne-metalic).
>
> Det skal være 195/65-15 eller deromkring - ingen tivoli eller 20" med
> 5 mm gummi vulkaniseret direkte på fælgen, tak!

15" fælge:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=1488-15

Dæk:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=1-10-A-195-65-15

Fx:
Fælg: http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=66604
Dæk: http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=246475

Samlet pris 4.329,25. inkl. montering ekskl. forsendelse.




> Desuden skal det være det billigste du vil anbefale, og du må gerne
> mail'e prisen til mig

Jeg kan ikke få din mail til at virke...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-07 09:27

> Fælg: http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=66604

Ser ok ud.

> Dæk: http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=246475

Aaaarh - det mener du da vist ikke... Jeg vil gerne overleve denne sommer
også

> Samlet pris 4.329,25. inkl. montering ekskl. forsendelse.

Jeg vil da kigge nærmere på den biks, for set ser ud til at det også kan
lade sig gøre med nogle ordentlige dæk indenfor et rimeligt beløb

[snip]
> Jeg kan ikke få din mail til at virke...

Hmm - forstår jeg ikke. Har lige prøvesendt en mail til mig selv. Har du
modificeret adressen passende (erstattet "_snabela_" med "@")?

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (17-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-02-07 10:00

Michael Jørgensen wrote:
>> Fælg:
>> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=66604
>
> Ser ok ud.
>
>> Dæk:
>> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=246475
>
> Aaaarh - det mener du da vist ikke...

Du skrev "dæk". Kan godt se nu, at jeg overså "billigste du vil anbefale"

> Jeg vil gerne overleve denne sommer også

Det er en fordel...

> Jeg vil da kigge nærmere på den biks, for set ser ud til at det også
> kan lade sig gøre med nogle ordentlige dæk indenfor et rimeligt beløb
>

Jep. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er noget, som skal sendes, så
gå efter de dæk, hvor der står lagerantal på - der er forsendelsen normalt
billigst ved komplet sæt.

> Hmm - forstår jeg ikke. Har lige prøvesendt en mail til mig selv. Har
> du modificeret adressen passende (erstattet "_snabela_" med "@")?

Nej, men den lignede noget, som ikke var en rigtig mail adr. selv efter
denne udskiftning, men jeg har sikkert taget fejl...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 09:22

[snip]
> Tro nu på en, som handler med 540 forskellige desings i alufælge - der er
> forskel i kvalitet...

Tør du gi' et bud, eller har det ikke din interesse?

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 15-02-07 16:21

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]
>> Tro nu på en, som handler med 540 forskellige desings i alufælge -
>> der er forskel i kvalitet...
>
> Tør du gi' et bud, eller har det ikke din interesse?

Jo, da...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ejvind Kruse (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 14-02-07 12:25

Morten Fruergaard wrote:
> Ejvind Kruse wrote:
>>
>> Og derfor insisterer du på, at give mere for produktet i Brugsen,
>> alene ud fra den tro, at du får et bedre produkt i Brugsen ?
>
> Nej.
>
> Og du kan stadig ikke lave denne sammenligning...
>
> Tro nu på en, som handler med 540 forskellige desings i alufælge - der er
> forskel i kvalitet...

Jamen det gør jeg såmænd også, men når jeg får en afmålt pose
penge, så vil jeg gerne alt i alt have så meget bil som muligt, og
ikke så dyre en fælge som muligt.

Så det blev så en billig fælg og et par lidt bedre dæk, og hvis jeg
sammenligner med f.eks. Superdæks tilbud på billigste alufælge
og samme dæk, så har jeg evt. sommerfælge gratis.

Måske ikke de bedste tilbud jeg kunne opdrive, men når man står
i en presset situation, så må man sommetider skære igennem, og
tage det tilbud der ligger mest ligefor.

Og dertil knytter der sig en sjov historie, jeg tjekkede på thansens
hjemmeside hvad der var af muligheder, både dæk og fælge var
på lager, men når man kombinerede de to, så var der to måneders
leveringstid.

Jeg ringede og spurgte hvorfor, men fik ikke rigtigt noget svar.
Og aftalte heller intet videre forløb.
Næste dag ringede de af egen drift og sagde, at nu lå der 20 sæt,
hvor mange jeg ville have ?

Se det er sgu en service der vil noget.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.


Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 10:09

[snip]
> Men der er jo ikke tale om sukker...

Næ - men der er heller ikke tale om biler. Der er tale om fælge, nix
anderes.

> Der er tale om et produkt, som er støbt, behandler og til sidst malet.
> Dette kan gøres i rigtig mange forskellige kvaliteter.

Klart nok. Jeg er nu godt nok tilfreds hvis de fælge jeg får
1) er runde og centrerede
2) ikke bryder sammen / bliver skæve ved den last som en 6'er må (inkl.
påhæng)
3) Ikke korroderer nævneværdigt i løbet af de næste 5 år.
4) har et ok design (dvs. minus tivoli-look, ingen blå neon, ingen roterende
center, blinklys eller nøgne damer)
5) passer på bilen

Jeg vil _ikke_ betale ekstra for fælge som f.eks.
a) kan tåle mindst 2 ton last pr. hjul,
b) holder de næste 217 år
c) kan tåle koncentreret svovlsyre
d) ligner noget der er pillet af en gummiged eller en gangster-flyder fra
Hollywood.

Get the point?

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 16:39

Michael Jørgensen wrote:
> Næ - men der er heller ikke tale om biler. Der er tale om fælge, nix
> anderes.

Men biler er nu bedre sammenlignligt med fælge end fælge er med sukker...


>> Der er tale om et produkt, som er støbt, behandler og til sidst
>> malet. Dette kan gøres i rigtig mange forskellige kvaliteter.
>
> Klart nok. Jeg er nu godt nok tilfreds hvis de fælge jeg får
> 1) er runde og centrerede

Det er de fleste.

> 2) ikke bryder sammen / bliver skæve ved den last som en 6'er må
> (inkl. påhæng)

Det gør de fleste ikke.

> 3) Ikke korroderer nævneværdigt i løbet af de næste 5 år.

Der er så stor forskel fra fælg kvalitet og fælg kvalitet.

> 4) har et ok design (dvs. minus tivoli-look, ingen blå neon, ingen
> roterende center, blinklys eller nøgne damer)

Det er jo så en smagssag, som ikke har noget med kvaliteten at gøre.

> 5) passer på bilen

Det er en fordel.

>
> Jeg vil _ikke_ betale ekstra for fælge som f.eks.
> a) kan tåle mindst 2 ton last pr. hjul,
> b) holder de næste 217 år
> c) kan tåle koncentreret svovlsyre
> d) ligner noget der er pillet af en gummiged eller en gangster-flyder
> fra Hollywood.
>
> Get the point?

Hvad med overfladekvalitet?

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 22:16

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:45d1db7b$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Jørgensen wrote:
>> Næ - men der er heller ikke tale om biler. Der er tale om fælge, nix
>> anderes.
>
> Men biler er nu bedre sammenlignligt med fælge end fælge er med sukker...

Hmm.... Kun i kraft af at både biler og fælge er lavet af metal da...

[snip]
>> Klart nok. Jeg er nu godt nok tilfreds hvis de fælge jeg får
>> 1) er runde og centrerede
>
> Det er de fleste.

Nemlig!

>> 2) ikke bryder sammen / bliver skæve ved den last som en 6'er må
>> (inkl. påhæng)
>
> Det gør de fleste ikke.

Nemlig!

>> 3) Ikke korroderer nævneværdigt i løbet af de næste 5 år.
>
> Der er så stor forskel fra fælg kvalitet og fælg kvalitet.

Fair nok.

>> 4) har et ok design (dvs. minus tivoli-look, ingen blå neon, ingen
>> roterende center, blinklys eller nøgne damer)
>
> Det er jo så en smagssag, som ikke har noget med kvaliteten at gøre.

Præcis! Men tivoli-look øger typisk prisen betydeligt har jeg bemærket.

>> 5) passer på bilen
>
> Det er en fordel.



>> Jeg vil _ikke_ betale ekstra for fælge som f.eks.
>> a) kan tåle mindst 2 ton last pr. hjul,
>> b) holder de næste 217 år
>> c) kan tåle koncentreret svovlsyre
>> d) ligner noget der er pillet af en gummiged eller en gangster-flyder
>> fra Hollywood.
>>
>> Get the point?
>
> Hvad med overfladekvalitet?

Mener du hvor glat og blank fælgen er? Don't care much...

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 22:39

Michael Jørgensen wrote:
> Mener du hvor glat og blank fælgen er? Don't care much...

Jeg tænker på bl.a. støbefejl o. lign.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 23:15

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:45d22fd6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Jørgensen wrote:
>> Mener du hvor glat og blank fælgen er? Don't care much...
>
> Jeg tænker på bl.a. støbefejl o. lign.

Altså grater? Don't care (much) - det er for hulen bare en fælg!

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-02-07 05:52

Michael Jørgensen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:45d22fd6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Michael Jørgensen wrote:
>>> Mener du hvor glat og blank fælgen er? Don't care much...
>>
>> Jeg tænker på bl.a. støbefejl o. lign.
>
> Altså grater? Don't care (much) - det er for hulen bare en fælg!

Det er der så mange der ikke er ligeglade med...
(ikke fordi, at der er noget der er mere rigtigt end andet).

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 09:57

[snip]
> Er en Lada bedre end en Audi?

På visse punkter, ja

>
>> 2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)
>
>
> Det sker der nu ikke noget ved....

Det er der så delte meninger om.

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 16:39

Michael Jørgensen wrote:
> Det er der så delte meninger om.

Ja, der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget om...

Sådan er det med alt...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 22:17

>> Det er der så delte meninger om.
>
> Ja, der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget om...
>
> Sådan er det med alt...

Så alle der har en anden opfattelse/mening end dig, ved ikke hvad de snakker
om. Er det sådan det skal forstås, eller?

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 22:39

Michael Jørgensen wrote:
>>> Det er der så delte meninger om.
>>
>> Ja, der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget
>> om... Sådan er det med alt...
>
> Så alle der har en anden opfattelse/mening end dig, ved ikke hvad de
> snakker om. Er det sådan det skal forstås, eller?

Næ.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 23:12

[snip]
>>>> Det er der så delte meninger om.
>>>
>>> Ja, der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget
>>> om... Sådan er det med alt...
>>
>> Så alle der har en anden opfattelse/mening end dig, ved ikke hvad de
>> snakker om. Er det sådan det skal forstås, eller?
>
> Næ.

Hmm - hvordan skal det så forstås?

Er det bare en udtalelse som "himlen er nogle gange blå" (dvs. uden pointe)
eller hvad mente du?

Mvh
Michael



Morten Fruergaard (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-02-07 05:54

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]
>>>>> Det er der så delte meninger om.
>>>>
>>>> Ja, der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget
>>>> om... Sådan er det med alt...
>>>
>>> Så alle der har en anden opfattelse/mening end dig, ved ikke hvad de
>>> snakker om. Er det sådan det skal forstås, eller?
>>
>> Næ.
>
> Hmm - hvordan skal det så forstås?
>
> Er det bare en udtalelse som "himlen er nogle gange blå" (dvs. uden
> pointe) eller hvad mente du?

Det skal forstås, som det blev skrevet.

At, der der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget om...

Dermed ikke sagt, at jeg ved alt, eller at dem, som har anden mening ved
forkert, blot at der er mange, som tror, at de ved...




--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 09:20

[snip]
> Det skal forstås, som det blev skrevet.
>
> At, der der er mange, som har meninger om noget, som de ikke ved noget
> om...
>
> Dermed ikke sagt, at jeg ved alt, eller at dem, som har anden mening ved
> forkert, blot at der er mange, som tror, at de ved...

Ok - det lød bare som om det netop var det du mente...

Så himlen er blå, og nogle gange er viden ikke eksakt. Meninger/viden - hvad
trumfer hvad?

Mvh
Michael



Autocadster (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 12-02-07 10:03

Efter mange tanker skrev Michael Jørgensen:
> Hvad med fælgene (Raze 5-star) - ok eller ej?

Har for noget siden købt dem som vinterfælge til min Carisma, jeg
valgte dog Michelin A3 dæk, men prisen var stadigvæk under 4000kr. for
4stk. 6x15 inkl. møtrikker og låsebolte.

Har intet at klage over, jeg kiggede dem grundigt efter for fejl uden
at finde nogle... det er gode vinterfælge da de er lette at rengøre.

Og overvejer helt sikkert om mine nye 17/18" sommerhjul skal komme
derfra...

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 10:23

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> wrote in message
news:mn.625a7d72aaa4a47d.66211@gmail.com...
> Efter mange tanker skrev Michael Jørgensen:
>> Hvad med fælgene (Raze 5-star) - ok eller ej?
>
> Har for noget siden købt dem som vinterfælge til min Carisma, jeg valgte
> dog Michelin A3 dæk, men prisen var stadigvæk under 4000kr. for 4stk. 6x15
> inkl. møtrikker og låsebolte.

Ja det er ret vildt!

>
> Har intet at klage over, jeg kiggede dem grundigt efter for fejl uden at
> finde nogle... det er gode vinterfælge da de er lette at rengøre.

Og dækkene er runde, og fælgene i balance?

>
> Og overvejer helt sikkert om mine nye 17/18" sommerhjul skal komme
> derfra...

Forståeligt!

Var der forøvrigt centerringe med, eller passede fælgene i sig selv over
navet?

Mvh
Michael



Autocadster (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 12-02-07 11:31

Michael Jørgensen formulerede mandag:
>> Har intet at klage over, jeg kiggede dem grundigt efter for fejl uden at
>> finde nogle... det er gode vinterfælge da de er lette at rengøre.

> Og dækkene er runde, og fælgene i balance?

Ja det er de... alt er som det skal være, og så er de A3 dæk dejligt
støjsvage

>> Og overvejer helt sikkert om mine nye 17/18" sommerhjul skal komme
>> derfra...

> Forståeligt!

> Var der forøvrigt centerringe med, eller passede fælgene i sig selv over
> navet?

Passede perfekt...

Alt i alt en god oplevelse for små penge

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



STS (12-02-2007)
Kommentar
Fra : STS


Dato : 12-02-07 12:58

Davs

Det er stadig billiger at købe i tyskland, + at du skal tage hensyn til
belastning code.

eks. jeg har en WV sharan, TDI 1.9, den skal over 97 i belastningskode, det
kan T-Hansen ikke tilbyde, oven i hatten var de vinterdæk jeg købte i
tyskland billiger en hos T-Hansen selv om de ikke kunne tilbyde en
belastningskode over 97 !

http://www.reifendirekt.de ps. bestil den gennem tyskland og ikke Sverige
! du spare og de er fremme i dk. inden 3 dage !


ps. flere og flere bil i dk kan ikke synes med den lave belastningskode ! og
bliver man stoppe i tyskland med en for lav, ja så kommer du ikke til at
køre videre, det samme gælder fælg !
--



Med Venlig Hilsen
Sts




"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.62b27d728f2484ef.66211@gmail.com...
> Michael Jørgensen formulerede mandag:
> >> Har intet at klage over, jeg kiggede dem grundigt efter for fejl uden
at
> >> finde nogle... det er gode vinterfælge da de er lette at rengøre.
>
> > Og dækkene er runde, og fælgene i balance?
>
> Ja det er de... alt er som det skal være, og så er de A3 dæk dejligt
> støjsvage
>
> >> Og overvejer helt sikkert om mine nye 17/18" sommerhjul skal komme
> >> derfra...
>
> > Forståeligt!
>
> > Var der forøvrigt centerringe med, eller passede fælgene i sig selv over
> > navet?
>
> Passede perfekt...
>
> Alt i alt en god oplevelse for små penge
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620
>
>

----------------------------------------------------------------------------
----
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1528 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 14:10

> Det er stadig billiger at købe i tyskland, + at du skal tage hensyn til
> belastning code.

Det gælder så ikke i dette tilfælde.

[snip]
> http://www.reifendirekt.de ps. bestil den gennem tyskland og ikke
> Sverige
> ! du spare og de er fremme i dk. inden 3 dage !

Det er meget godt. Men billigste fælg med Conti PC2 hedder altså ?150,- hos
reifendirekt. Pr hjul!

Det giver ca. 4500. Plus møtrikker og evt centreringsringe. Plus forsendelse
retur, hvis/når de hverken er runde eller i balance...

> ps. flere og flere bil i dk kan ikke synes med den lave belastningskode !
> og
> bliver man stoppe i tyskland med en for lav, ja så kommer du ikke til at
> køre videre, det samme gælder fælg !

Det handler jo altså om at bestille de rigtige dæk/fælge, dvs at læse hvad
der er man køber, _før_ man køber. Det er jo ikke noget man behøver at
opdage bagefter.

Mvh
Michael



MikLarsen@gmail.com (12-02-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 12-02-07 11:44

On 12 Feb., 10:20, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
> [snip]

> 2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)

Er du sikker på det?

Jeg har ladet mig fortælle at du ikke kan købe alufælge uoriginalt til
Mazda uden at der skal bruges centerringsringe. Det var vist nok hos
Superdæk jeg fik det af vide.

Jeg var på udkig efter nogle aluhjul vinterhjul til min Mazda 5 og det
kunne ikke lade sig gøre, med mindre jeg købte hos Mazda. Jeg vil ikke
have centreringsringe på min bil.

Jeg endte op med originale stålfælge og hjulkapsler fra en Suzuki SX4
da Mazda ikke laver hjulkapsler i 16 tommer. Det ser faktisk okay ud.
Men jeg glæder mig dog til sommer når mine originale 17 tommer skal
på.

Mikael




Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 13:57

<MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:1171277013.551382.60450@a34g2000cwb.googlegroups.com...
On 12 Feb., 10:20, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
> [snip]

> 2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)

> Er du sikker på det?

Nu er jeg Se indlæg fra Autocadster.

>Jeg har ladet mig fortælle at du ikke kan købe alufælge uoriginalt til
>Mazda uden at der skal bruges centerringsringe. Det var vist nok hos
>Superdæk jeg fik det af vide.

De har sikkert ikke selv nogle, og binder så bare kunderne en historie på
ærmet så du ikke går andre steder hen...

>Jeg var på udkig efter nogle aluhjul vinterhjul til min Mazda 5 og det
>kunne ikke lade sig gøre, med mindre jeg købte hos Mazda. Jeg vil ikke
>have centreringsringe på min bil.

Spurgte du hos T-Hansen?

>Jeg endte op med originale stålfælge og hjulkapsler fra en Suzuki SX4
>da Mazda ikke laver hjulkapsler i 16 tommer. Det ser faktisk okay ud.
>Men jeg glæder mig dog til sommer når mine originale 17 tommer skal
>på.

Forståeligt!

Mvh
Michael



Autocadster (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 12-02-07 14:03

Michael Jørgensen formulerede spørgsmålet:
> <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
> news:1171277013.551382.60450@a34g2000cwb.googlegroups.com...
> On 12 Feb., 10:20, "Michael Jørgensen"
> <spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
>> [snip]

>> 2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)

>> Er du sikker på det?

> Nu er jeg Se indlæg fra Autocadster.

Det er ikke alle typer fælge og til alle bilmærker de kan levere uden
centerringe...

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 14:28

[snip]
> Det er ikke alle typer fælge og til alle bilmærker de kan levere uden
> centerringe...

Jeg mente i dette specifikke tilfælde: Carisma med Raze 5-star, og dermed
også Mazda 6 med samme fælg. De to biler har nemlig samme nav-diameter (67,1
mm), som iøvrigt stemmer overens med fælgens specs på T-Hansens hjemmeside.

Mvh
Michael



Autocadster (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 12-02-07 18:46

Michael Jørgensen:
> [snip]
>> Det er ikke alle typer fælge og til alle bilmærker de kan levere uden
>> centerringe...

> Jeg mente i dette specifikke tilfælde: Carisma med Raze 5-star, og dermed
> også Mazda 6 med samme fælg. De to biler har nemlig samme nav-diameter (67,1
> mm), som iøvrigt stemmer overens med fælgens specs på T-Hansens hjemmeside.

Hedder den også 4x114.3

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 09:56


"Autocadster" <autocadster@gmail.com> wrote in message
news:mn.64667d72d87c64e4.66211@gmail.com...
> Michael Jørgensen:
>> [snip]
>>> Det er ikke alle typer fælge og til alle bilmærker de kan levere uden
>>> centerringe...
>
>> Jeg mente i dette specifikke tilfælde: Carisma med Raze 5-star, og dermed
>> også Mazda 6 med samme fælg. De to biler har nemlig samme nav-diameter
>> (67,1 mm), som iøvrigt stemmer overens med fælgens specs på T-Hansens
>> hjemmeside.
>
> Hedder den også 4x114.3

Mazda 6 har 5x114,3. Men både 4x114,3 og 5x114,3 findes med 67,1 mm navhul.
Iflg. T-Hansens hjemmeside.

Mvh
Michael



Autocadster (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 12-02-07 14:04

MikLarsen@gmail.com formulerede mandag:
> Jeg vil ikke have centreringsringe på min bil.

Hvorfor ikke det ?

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



Karsten Feddersen (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 12-02-07 14:10

Hej

MikLarsen@gmail.com wrote:
> Jeg har ladet mig fortælle at du ikke kan købe alufælge uoriginalt til
> Mazda uden at der skal bruges centerringsringe. Det var vist nok hos
> Superdæk jeg fik det af vide.

Hmm, Mazda i Kolding sælger fælge fra www.eurowheels.dk og det er med
garanti uoriginale, så smut forbi dem og kig.


--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

MikLarsen@gmail.com (12-02-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 12-02-07 14:03

On 12 Feb., 13:57, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
> <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> news:1171277013.551382.60450@a34g2000cwb.googlegroups.com...
> On 12 Feb., 10:20, "Michael Jørgensen"
>
> <spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
> > [snip]
> > 2) Der skal bruges centerringe (T-Hansens passer direkte)
> > Er du sikker på det?
>
> Nu er jeg Se indlæg fra Autocadster.
>
> >Jeg har ladet mig fortælle at du ikke kan købe alufælge uoriginalt til
> >Mazda uden at der skal bruges centerringsringe. Det var vist nok hos
> >Superdæk jeg fik det af vide.
>
> De har sikkert ikke selv nogle, og binder så bare kunderne en historie på
> ærmet så du ikke går andre steder hen...

Det ville jeg ellers ikke tro om ham der betjente mig, det er en jeg
kendte i forvejen, men det kan da sagtens ske.

> >Jeg var på udkig efter nogle aluhjul vinterhjul til min Mazda 5 og det
> >kunne ikke lade sig gøre, med mindre jeg købte hos Mazda. Jeg vil ikke
> >have centreringsringe på min bil.
>
> Spurgte du hos T-Hansen?


Nej det gjorde jeg godt nok ikke. Jeg nægter at købe noget hos
THansen, som kan have det mindste indflydelse på min sikkerhed, jeg
vil egentlig slet ikke købe noget. Har været i deres biks en gang og
jeg er ikke imponeret, men jeg er heller ikke i den alder hvor det er
fedt med lysdioder i sprinklerdyserne og neonrør under bilen.

Mikael


Autocadster (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 12-02-07 14:09

MikLarsen@gmail.com formulerede mandag:
> Nej det gjorde jeg godt nok ikke. Jeg nægter at købe noget hos
> THansen, som kan have det mindste indflydelse på min sikkerhed, jeg
> vil egentlig slet ikke købe noget.

Øh du tror at de produkter som sælges hos TH er produkter der kun
bliver produceret til TH og i en eller anden kinesisk baggård... tror
du ville blive overasket hvis du fik at vide hvor dine "originale"
Mazda fælge bliver produceret, for det er da IKKE hos Mazda.

> Har været i deres biks en gang og
> jeg er ikke imponeret, men jeg er heller ikke i den alder hvor det er
> fedt med lysdioder i sprinklerdyserne og neonrør under bilen.

Man kan ikke blive imponeret i en butik som TH, men man kan spare penge
på diverse mærkevarer...

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 14:18

[snip]
>> De har sikkert ikke selv nogle, og binder så bare kunderne en historie på
>> ærmet så du ikke går andre steder hen...

>Det ville jeg ellers ikke tro om ham der betjente mig, det er en jeg
>kendte i forvejen, men det kan da sagtens ske.

Det kan selvfølgelig også være at det var sådan, da du købte. Eller at
sælger bare ikke vidste bedre.

>> >Jeg var på udkig efter nogle aluhjul vinterhjul til min Mazda 5 og det
>> >kunne ikke lade sig gøre, med mindre jeg købte hos Mazda. Jeg vil ikke
> >>have centreringsringe på min bil.
>>
>> Spurgte du hos T-Hansen?

>Nej det gjorde jeg godt nok ikke. Jeg nægter at købe noget hos
>THansen, som kan have det mindste indflydelse på min sikkerhed, jeg
>vil egentlig slet ikke købe noget. Har været i deres biks en gang og
>jeg er ikke imponeret, men jeg er heller ikke i den alder hvor det er
>fedt med lysdioder i sprinklerdyserne og neonrør under bilen.

Næ, men man behøver jo heller ikke lade sig imponere af alt det skrammel de
har (og de har en del!). Men det betyder ikke nødvendigvis at det hele er
noget skrammel.

Af de reservedele jeg har købt der (og det gælder lidt af hvert gennem nogle
år) har kun et stykke udstødning været noget skrammel (passede ikke). Ellers
har det været på højde med originale dele, i alle de tilfælde hvor jeg har
prøvet begge slags, bare meeeget billigere.

Men sådan er vi så forskellige, specielt når det kommer til fordomme

Mvh
Michael



Kasper Hansen [8270] (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 12-02-07 18:22

> Hvad med fælgene (Raze 5-star) - ok eller ej?

Fælgene er fine -jeg har dem selv på min Fiesta ST.
Finishen er nydelig (de opfordrer endda én til at gennemgå dem grundigt
inden de forlader butikken), og de er runde og det hele. Der var heller
ingen problemer da de skulle monteres (de har trods alt også
"Pasningsgaranti").
Nu har jeg godt nok købt mine med de billige dæk, og nej, de er ikke noget
at prale af. Men monteringen fejler ikke noget - afbalanceringen er fin.
Du kan roligt købe dine fælge der, hvis bare du synes de ser fine ud.

/Kasper Hansen



Ejvind Kruse (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 13-02-07 12:00

Michael Jørgensen wrote:
> Inden jeg investerer i et sæt sommerdæk til 6'eren, vil jeg lige høre om der
> herinde findes nogen med personlige erfaringer med fælge/dæk fra T-Hansen?
>
> Jeg synes det forekommer næsten urimelig billigt, at man kan erhverve sig et
> komplet sæt Continental Premium Contact 2 inklusive alubasser for den næsten
> latterlige sum af 4100. Med møtrikker!!! (Ja jeg ved godt at Conti Premium
> Contact 2 er en generation gammel, men alligevel).
>
> Er det 2. eller 3. sorteringsdæk der er mere trekantede end runde, eller er
> det bare billigere?

Jeg har (endnu) kun erfaring med deres Michelin A3 vinterdæk.
Jeg var ligesom I andre noget skeptisk inden købet, så jeg kontrollerede
både oprindelsesland og produktions måned inden købet.
De er made in Germany i sommeren 2006, så de er åbenbart læsset direkte
i containeren fra produktionslinjen.

Hvad fælgene angår, i dette tilfælde Raze 5-star, kunne jeg få dem til samme
pris, som Superdæk ville have for en stålfælg i sort, og jeg kan ikke fordrage
sorte fælge, og gad ikke have bøvlet med at lakere, når jeg kunne få en alufælg
til de samme penge.

5.star fælgen er ikke den kønneste fælg, men jeg sidder ikke ude i regnen/sneen
og beundrer dyret om vinteren, så for mig er den fin nok.

Finish og holdbarhed er tilsyneladende Ok, de ser ud som da jeg satte dem på i
efteråret. Det eneste jeg gjorde ekstra ved dem var, at sprøjte noget Dinitrol i
navkapselhullet, da det ellers er rå alu der hurtigt vil irre, det gør det sikkert alligevel,
men så har jeg da gjort hvad jeg kunne.

Efter at have kørt godt 5000 Km på dem, har jeg kun godt at sige.

Så mit sommerdæk-setup kommer helt sikkert samme sted fra, jeg har lidt
kig på RS-GT fælgen, hvad angår dæk har jeg ikke bestemt mig endnu,
men der er jo også et par måneder endnu at løbe på.

Alt dette blev kun aktuelt fordi, der var nogle 16 - 23 årige knægte af anden
etnisk herkomst end dansk, der stal den gamle i Odense, kørte til Svendborg
og brugte den til, at køre ræs på nogle skovveje dernede.

De havde bla. moret sig med at køre over en gravhøj i en lysning, hvilket nok
var det der slog tanken i stykker, så de til sidst "var nødt til" at parkere den
sidelæns op ad et velvoksent plankeværk, lavet af "telefonpæle".

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.


Ukendt (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-07 16:25

[snip]
>> Er det 2. eller 3. sorteringsdæk der er mere trekantede end runde, eller
>> er
>> det bare billigere?
>
> Jeg har (endnu) kun erfaring med deres Michelin A3 vinterdæk.
> Jeg var ligesom I andre noget skeptisk inden købet, så jeg kontrollerede
> både oprindelsesland og produktions måned inden købet.
> De er made in Germany i sommeren 2006, så de er åbenbart læsset direkte
> i containeren fra produktionslinjen.

Det lyder meget sandsynligt.

> Hvad fælgene angår, i dette tilfælde Raze 5-star, kunne jeg få dem til
> samme
> pris, som Superdæk ville have for en stålfælg i sort, og jeg kan ikke
> fordrage
> sorte fælge, og gad ikke have bøvlet med at lakere, når jeg kunne få en
> alufælg
> til de samme penge.

Ganske forståeligt

[snip]
> Efter at have kørt godt 5000 Km på dem, har jeg kun godt at sige.

Lyder godt.

>
> Så mit sommerdæk-setup kommer helt sikkert samme sted fra, jeg har lidt
> kig på RS-GT fælgen, hvad angår dæk har jeg ikke bestemt mig endnu,
> men der er jo også et par måneder endnu at løbe på.

Jae - de har nu lidt leveringstid. Ca. 2-3 uger så vidt jeg kan se.

>
> Alt dette blev kun aktuelt fordi, der var nogle 16 - 23 årige knægte af
> anden
> etnisk herkomst end dansk, der stal den gamle i Odense, kørte til
> Svendborg
> og brugte den til, at køre ræs på nogle skovveje dernede.

Aaargh!!!

>
> De havde bla. moret sig med at køre over en gravhøj i en lysning, hvilket
> nok
> var det der slog tanken i stykker, så de til sidst "var nødt til" at
> parkere den
> sidelæns op ad et velvoksent plankeværk, lavet af "telefonpæle".

Måtte de have ondt i hele deres ynkelige legemer, og deres underbukser være
fyldt med bremsespor!!!

Mvh
Michael



Ejvind Kruse (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 14-02-07 11:54

Michael Jørgensen wrote:
>
>>
>> De havde bla. moret sig med at køre over en gravhøj i en lysning, hvilket
>> nok
>> var det der slog tanken i stykker, så de til sidst "var nødt til" at
>> parkere den
>> sidelæns op ad et velvoksent plankeværk, lavet af "telefonpæle".
>
> Måtte de have ondt i hele deres ynkelige legemer, og deres underbukser være
> fyldt med bremsespor!!!

Den ene fik sin dom i sidste uge, 23 biler stjålet og smadret, hærværk
på lige så mange, brandstiftelse, et utal af almindelig hærværk, salg af
mobiltelefoner, salg er så meget sagt, for han kom altid tilbage, og liiiige
havde glemt at få et nummer ud af den, og væk var han med mobiltelefonen,
diverse småtyverier, + en hel bunke uspecificerede forhold.

Thi dømtes for ret, 1½ år i skyggen, ubetinget.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408862
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste