/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hjælp men MB C220CDI W203, er gearkassen m~
Fra : Henry


Dato : 11-02-07 21:16

Hej

Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at der
ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den ligesom
gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at bilen trak
fremad.

Jeg kunne kun lige humpe den ind på en tankstation hvor jeg måtte efterlade
den til Falck og tage toget videre, nedtur.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt i sådan en bil når den gør
sådan - og eventuelt hvor mange jetjagere jeg skal ned i banken og låne til?
:(

Familie og jeg skulle på kørselv skiferie på fredag... hvad er oddsne mon
for det :(

Hulk, send en kleenex.
Henry




 
 
Mogens... (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-07 21:20

"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45cf796f$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er der nogen der ved hvad der kan være galt i sådan en bil når den gør
> sådan

Hvad sagde oliestanden i gearkassen?
Manglende olie giver det symptom, du omtaler



Henry (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 11-02-07 21:30

>
>> Er der nogen der ved hvad der kan være galt i sådan en bil når den gør
>> sådan
>
> Hvad sagde oliestanden i gearkassen?
> Manglende olie giver det symptom, du omtaler
Oliestand, på gearkassen? øh, hvor ser man det?

mvh
Henry



Mogens... (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-07 21:34

"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45cf7cc5$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Hvad sagde oliestanden i gearkassen?
>> Manglende olie giver det symptom, du omtaler

> Oliestand, på gearkassen? øh, hvor ser man det?

Hvis alt glipper, har man lov at se i manualen.
Din gearboks virker vha. olie, og den måler du på en separat oliepind



Ulrich (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 11-02-07 21:53


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:P4Lzh.32839$E02.12609@newsb.telia.net...
> "Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
> news:45cf7cc5$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Hvad sagde oliestanden i gearkassen?
>>> Manglende olie giver det symptom, du omtaler
>
>> Oliestand, på gearkassen? øh, hvor ser man det?
>
> Hvis alt glipper, har man lov at se i manualen.
> Din gearboks virker vha. olie, og den måler du på en separat oliepind

Som ikke er leveret med bilen.
Olien skal være 80 gr når man måler, der skal derfor tester på.
Værkstedet har begge dele

Så kan man også lige få læst fejl ud


--
Hygge Ulrich



Ib Jakobsen (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-02-07 22:27

Mogens... skrev:

>
> Hvis alt glipper, har man lov at se i manualen.
> Din gearboks virker vha. olie, og den måler du på en separat oliepind

Ha, du tror det er løgn. Men målepind ikke standard, men kan købes som
originalt specialværktøj. Den koster til gengæld ikke så meget.





--
MVH

Ib Jakobsen

Morten Fruergaard (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-07 05:43

Ib Jakobsen wrote:
> Mogens... skrev:
>
>>
>> Hvis alt glipper, har man lov at se i manualen.
>> Din gearboks virker vha. olie, og den måler du på en separat oliepind
>
> Ha, du tror det er løgn. Men målepind ikke standard, men kan købes som
> originalt specialværktøj. Den koster til gengæld ikke så meget.

Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er temp.
afhængig.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Mogens... (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-07 06:01

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45cff04a$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er temp.
> afhængig.

Ikke mindre er det beskrevet i manualen til alle de biler
jeg har haft med automatic



Morten Fruergaard (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-07 21:29

Mogens... wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45cff04a$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er
>> temp. afhængig.
>
> Ikke mindre er det beskrevet i manualen til alle de biler
> jeg har haft med automatic

Jep, men derfor er det ikke lige til alligevel - det er en del mere
besværligt end fx oliestand på en motor.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



BJ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-02-07 21:33


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d0ce0f$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>>> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er
>>> temp. afhængig.
>>
>> Ikke mindre er det beskrevet i manualen til alle de biler
>> jeg har haft med automatic
>
> Jep, men derfor er det ikke lige til alligevel - det er en del mere
> besværligt end fx oliestand på en motor.

Hmm .. på min potte sidder der i motorrummet en oliepind med _gult_ håndtag.

Den er lige til at gå til og umulig at overse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 21:40


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45d0cf38$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45d0ce0f$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>>> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er
>>>> temp. afhængig.
>>>
>>> Ikke mindre er det beskrevet i manualen til alle de biler
>>> jeg har haft med automatic
>>
>> Jep, men derfor er det ikke lige til alligevel - det er en del mere
>> besværligt end fx oliestand på en motor.
>
> Hmm .. på min potte sidder der i motorrummet en oliepind med _gult_
> håndtag.
>
> Den er lige til at gå til og umulig at overse.

I Sierra'en var der nu også temmelig ligetil. Bare lade bilen stå i tomgang
og så skifte mellem D og R et par gange. Derefter hive pinden ud og måle
niveauet og så tilbage med den igen (og hælde 1L på for hver 1000 Km)) :)

--
Tom



BJ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-02-07 21:44


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45d0d0b0$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> I Sierra'en var der nu også temmelig ligetil. Bare lade bilen stå i
> tomgang og så skifte mellem D og R et par gange. Derefter hive pinden ud
> og måle niveauet og så tilbage med den igen (og hælde 1L på for hver 1000
> Km)) :)

O.k.

Volvo foreskriver kun udskiftning af gearkasseolie ved taxabrug (75.000 km).

Efter jeg har fået ny gearkasse, forlanger jeg dog det samme..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 21:49


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45d0d1cd$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45d0d0b0$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> I Sierra'en var der nu også temmelig ligetil. Bare lade bilen stå i
>> tomgang og så skifte mellem D og R et par gange. Derefter hive pinden ud
>> og måle niveauet og så tilbage med den igen (og hælde 1L på for hver 1000
>> Km)) :)
>
> O.k.
>
> Volvo foreskriver kun udskiftning af gearkasseolie ved taxabrug (75.000
> km).
>
> Efter jeg har fået ny gearkasse, forlanger jeg dog det samme..

hehe, det var såmen ikke fordi at der var tale om udskiftning. Det var et
eller andet skod med gearkassen, så den brugte vildt meget olie uden at
lække noget på vejen
Har aldrig hørt noget lignende, den brugte ca 3 gange så meget gearolie som
den brugte motorolie.....men sådan skal en Ford nok være

--
Tom



BJ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-02-07 21:50


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45d0d2aa$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> hehe, det var såmen ikke fordi at der var tale om udskiftning. Det var et
> eller andet skod med gearkassen, så den brugte vildt meget olie uden at
> lække noget på vejen
> Har aldrig hørt noget lignende, den brugte ca 3 gange så meget gearolie
> som den brugte motorolie.....men sådan skal en Ford nok være

Utrolig, hverken min Omega 3.0i V6 eller Völlen bruger noget overhovedet.

Eller sagt på en anden måde, jeg har aldrig efterfyldt på nogen af dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 06:27

BJ wrote:
> Hmm .. på min potte sidder der i motorrummet en oliepind med _gult_
> håndtag.
> Den er lige til at gå til og umulig at overse.

Det er ikke svært, at tage piden og os se på den.
Men hvor på pinden skal olien være, for at det er korrekt?


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



BJ (13-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-02-07 11:00


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d14c0d$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Hmm .. på min potte sidder der i motorrummet en oliepind med _gult_
>> håndtag.
>> Den er lige til at gå til og umulig at overse.
>
> Det er ikke svært, at tage piden og os se på den.
> Men hvor på pinden skal olien være, for at det er korrekt?

Se mit svar længere nede.

PS: Nu er det vel heller ikke hver dag, du møder en 6-cylindret rækkemotor
med bi-turbo liggende på tværs i motorrummet og så med forhjulstræk. Det
betyder, gearkassen er formet som et L og således er målepinden utrolig nem
at placere i motorrummet...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-02-07 14:49

> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er temp.
> afhængig.


Hmm forklar?

I vores manual står der: Olienstanden måles ved driftsvarm motor i N.

Og på pinden er der 2 mærker. En Kold og en Driftsvarm.

Så er det bare, at bruge øjnene...

Eller?

/Martin



Brian (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-02-07 18:20

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er
>> temp. afhængig.
>
>
> Hmm forklar?

Læs hvad Morten skriver - så ved du hvorfor der er to mærker på din
oliepind.

/Brian



Martin Johansen [600~ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-02-07 18:32

> Læs hvad Morten skriver - så ved du hvorfor der er to mærker på din
> oliepind.

Det ved jeg da allerede på forhånd...

Jeg vil nu gerne stadig have en forklaring på hvorfor det skulle være
besværligt at aflæse?




Brian (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-02-07 18:42

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Læs hvad Morten skriver - så ved du hvorfor der er to mærker på din
>> oliepind.
>
> Det ved jeg da allerede på forhånd...

Hvad er det så du vil have forklaret ?

> Jeg vil nu gerne stadig have en forklaring på hvorfor det skulle være
> besværligt at aflæse?

Fordi niveauet er forskelligt fra kold til varm tilstand. At du er beriget
med en bil hvor der er 2 mærker, er sådan set ligegyldigt.

/Brian



Martin Johansen [600~ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-02-07 19:10

> Hvad er det så du vil have forklaret ?

Hvori det besværlige opstår...

> Fordi niveauet er forskelligt fra kold til varm tilstand. At du er beriget
> med en bil hvor der er 2 mærker, er sådan set ligegyldigt.

Hvis der kun er 1 mærke så kigger man i manualen og der står sikkert man
skal aflæse i varm tilstand (plejer vist at være sådan).

Og så aflæser man i varm tilstand.

Hvad er det du/man ikke forstår i forbindelse med aflæsning af niveau på en
autokasse?

/Martin



Brian (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-02-07 19:31

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad er det du/man ikke forstår i forbindelse med aflæsning af niveau
> på en autokasse?

Jeg har ikke en automatkasse på bilen, det var dig der ville have noget
forklaret.

Gå nu ikke helt i Rasmus Modsat over så lidt...

/Brian



Martin Johansen [600~ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-02-07 19:41

> Gå nu ikke helt i Rasmus Modsat over så lidt...

Gør jeg skam heller ikke..

Prøver bare at se problemet.. det er der bare ikke som jeg ser det.

End of story.

/Martin



Brian (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-02-07 19:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Prøver bare at se problemet.. det er der bare ikke som jeg ser det.

Også prøver jeg at forklare dig hvor Morten mener problemet ligger, hvis
målepinden _ikke_ har 2 mærker som din.

> End of story.

Godt så...

/Brian



Morten Fruergaard (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-07 21:31

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Hvad er det så du vil have forklaret ?
>
> Hvori det besværlige opstår...

Alt det er temp. afhængig.
Og olien er vel ej heller lige varm og den triller 80 km/t ud af lige
landevej med lillemor og dig eller du har små 3T på krogen...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Martin Johansen [600~ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-02-07 22:19

> Alt det er temp. afhængig.
> Og olien er vel ej heller lige varm og den triller 80 km/t ud af lige
> landevej med lillemor og dig eller du har små 3T på krogen...

Om jeg har lillemor med eller 3T på krogen kommer vel ud på et??

Bjørn har svaret på det, men ellers ville jeg mene en halv times normal
kørsel.

/Martin



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 06:25

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Alt det er temp. afhængig.
>> Og olien er vel ej heller lige varm og den triller 80 km/t ud af lige
>> landevej med lillemor og dig eller du har små 3T på krogen...
>
> Om jeg har lillemor med eller 3T på krogen kommer vel ud på et??

Hehe...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Morten Fruergaard (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-07 21:35

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er
>> temp. afhængig.
>
>
> Hmm forklar?
>
> I vores manual står der: Olienstanden måles ved driftsvarm motor i N.

Hvad er driftvarm?
Er det med 80 km/t ud af lige landevej med lillemor og dig eller når du har
små 3T på krogen op af Kasselbakker?
Og sig ikke, at den altid er den samme!

Hvis du gør, så vil jeg gerne have en forklaring på, hvorfor flere monterer
oliekølere, hvis de fx kører med med trailer.

> Og på pinden er der 2 mærker. En Kold og en Driftsvarm.

Så den skal nok være et sted der i mellem...
Men hvor....?

> Så er det bare, at bruge øjnene...
>
> Eller?


Eller...

Jeg kan ikke selv finde ud af det, og ved fra et par specialister på aut.
gearkasser, at det ikke er noget Hr. og Fru Jensen aflæser selv...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ib Jakobsen (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 12-02-07 21:24

Morten Fruergaard skrev:

>
> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er temp.
> afhængig.

Ja ja, men lav det nu ikke til raketvidenskab. Der står trods alt
streger på pinden med diverse temperaturer.





--
MVH

Ib Jakobsen

Morten Fruergaard (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-07 21:36

Ib Jakobsen wrote:
> Morten Fruergaard skrev:
>
>>
>> Men oliestand på aut. olie er også svær at måle, da den bl.a. er
>> temp. afhængig.
>
> Ja ja, men lav det nu ikke til raketvidenskab.

Gør jeg heller ikke. Men det er ikke noget Hr. og Fru Jensen selv kan finde
ud af...

Men nu er alle i denne gruppe jo eksperter, så alle i denne gruppe (dog uden
mig) er 100 % sikre på, hvordan man aflæser olieniveau på en aut.
gearkasse...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



BJ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-02-07 21:42


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d0cfc0$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Men nu er alle i denne gruppe jo eksperter, så alle i denne gruppe (dog
> uden mig) er 100 % sikre på, hvordan man aflæser olieniveau på en aut.
> gearkasse...

Njaee .. på min potte kræver det hverken den store ostehandlereksamen eller
astronautdiplom. Man slå op under alm. vedligehold af motor/gearkasse og
alle de andre "dunke" i selve motorrummet.

Vejledningen siger:

Kold motor = C (COLD) Gearkasseolie +40 graders Celsius (15 min.
tomgangskørsel i værkstedslokale)

Varm motor = H (HOT) Gearkasseolie +80 graders Celsius (efter 30 min.
landevejskørsel)

ATF = Automatic Transmission Fluid

ATF-olie, som opfylder specifikationerne for Dexron - III G.

Desuden er det vist med billeder/tegner .. på dansk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 06:29

BJ wrote:
> Kold motor = C (COLD) Gearkasseolie +40 graders Celsius (15 min.
> tomgangskørsel i værkstedslokale)
>
> Varm motor = H (HOT) Gearkasseolie +80 graders Celsius (efter 30 min.
> landevejskørsel)

OK. Sådan en beskricelse har jeg ikke set før...

De 15 min kan jeg forholde mig til...
Men de 30 min. er det stille og roligt eller med mange overhalinger?

Det er sikkert med normal bedstefar kørsel...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



BJ (13-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-02-07 09:59


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d14c85$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Kold motor = C (COLD) Gearkasseolie +40 graders Celsius (15 min.
>> tomgangskørsel i værkstedslokale)
>>
>> Varm motor = H (HOT) Gearkasseolie +80 graders Celsius (efter 30 min.
>> landevejskørsel)
>
> OK. Sådan en beskricelse har jeg ikke set før...

O.k., så skulle du se den fine tegning af pinden, hvor kold/varm målingen er
vist i flere farver.

Samtidig er vejledningen i læsning af pindens visninger meget udførlig
beskrevet

Til overflod er tegningen på dansk...;)

> De 15 min kan jeg forholde mig til...
> Men de 30 min. er det stille og roligt eller med mange overhalinger?

Øøøhhh...

> Det er sikkert med normal bedstefar kørsel...

Det er landevejskørsel vel, når man skal overholde færdselslovens maksimale
hastighed på 80 km/t....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 16:34

BJ wrote:
SNIP.

Jeg tror ikke, at vi kommer videre...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



BJ (13-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-02-07 17:03


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d1da6a$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg tror ikke, at vi kommer videre...

Det er da også i bund og grund revnende lige gyldig, når bare vi har 6
cylindre eller over 166 hk/l....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 22:37

BJ wrote:
> Det er da også i bund og grund revnende lige gyldig, når bare vi har 6
> cylindre eller over 166 hk/l....

Jep... .-)


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Mogens... (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 13-02-07 23:22

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d22f74$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> BJ wrote:
>> Det er da også i bund og grund revnende lige gyldig, når bare vi har 6
>> cylindre eller over 166 hk/l....
>
> Jep... .-)

Og det mener I så, at I har - LOL



BJ (13-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-02-07 23:25


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:kSqAh.33053$E02.13364@newsb.telia.net...

KLIP

>>> Det er da også i bund og grund revnende lige gyldig, når bare vi har 6
>>> cylindre eller over 166 hk/l....
>>
>> Jep... .-)
>
> Og det mener I så, at I har - LOL

Tjaee, jeg har da én række sekser og har Morten en MC også burde det vel
passe.

PS: En halmpresser på 6 cylindre kan også gå an..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (13-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-02-07 23:32


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45d23ae3$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> PS: En halmpresser på 6 cylindre kan også gå an..

Til ovennævnte hører en MV Augusta F4 1000 Senna for sommerbrug..

http://www.mvagusta.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fF4_1000Sennapress_eng.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-02-07 05:51

Mogens... wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45d22f74$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> BJ wrote:
>>> Det er da også i bund og grund revnende lige gyldig, når bare vi
>>> har 6 cylindre eller over 166 hk/l....
>>
>> Jep... .-)
>
> Og det mener I så, at I har - LOL

Tja. Ja.

Så vidt jeg ved, så har Hr. BJ en R6. Dem har jeg 3 stk. af samt en 1000cc
MC motor med 166 hk.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Mogens... (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-02-07 06:22

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45d2951d$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Tja. Ja.
> Så vidt jeg ved, så har Hr. BJ en R6. Dem har jeg 3 stk. af samt en 1000cc
> MC motor med 166 hk.

Men der står nævnt en liter effekt på 166 hk, og det er der megt få
biler, der har. Mig bekendt har BJ 325 hk til 3 liter?

Og du kommer slet ikke i nærheden af de værdier bortset fra motor-
cyklen, hvor man generelt kan nævne, at de har toptunede maskiner.

I princippet vel kun overgået af udenbordsmotorer til både, hvor
tuningen er HELT vild (mega mange hk på relativ få hk)



BJ (14-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 14-02-07 10:48


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:m0xAh.33704$E02.13099@newsb.telia.net...

KLIP

>> Tja. Ja.
>> Så vidt jeg ved, så har Hr. BJ en R6. Dem har jeg 3 stk. af samt en
>> 1000cc MC motor med 166 hk.
>
> Men der står nævnt en liter effekt på 166 hk, og det er der megt få
> biler, der har. Mig bekendt har BJ 325 hk til 3 liter?

Har Morten eller jeg skrevet noget om _biler_ i så henseende?

"Alt under 6 cyl er ikke en rigtig _motor_ - med mindre den yder 166 hk/L"

> Og du kommer slet ikke i nærheden af de værdier bortset fra motor-
> cyklen, hvor man generelt kan nævne, at de har toptunede maskiner.

Det er vel også _det_, der skal bringe dig eftertænksomhed i udsagnet.

"Alt under 6 cyl er ikke en rigtig _motor_ - med mindre den yder 166 hk/L"

> I princippet vel kun overgået af udenbordsmotorer til både, hvor
> tuningen er HELT vild (mega mange hk på relativ få hk)

Ja, du gør dig de ihærdigste anstrengelser for at tale dig ud af det
igen..

"...når bare vi har 6 _cylindre_ eller over 166 hk/l...."

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-02-07 17:33

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45d2dabb$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, du gør dig de ihærdigste anstrengelser for at tale dig ud af det
> igen..

He he...



Morten Fruergaard (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 11-02-07 21:21

Henry wrote:
> Hej
>
> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom
> at der ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med
> at den ligesom gled i koblingen og bare tog flere og flere
> omdrejninger uden at bilen trak fremad.
>
> Jeg kunne kun lige humpe den ind på en tankstation hvor jeg måtte
> efterlade den til Falck og tage toget videre, nedtur.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan være galt i sådan en bil når den gør
> sådan..

Nej, jeg er ikke ekspert i aut. kasser...

Men det lyder som om at olien er blevet varm, men hvorfor den er det ved jeg
ikke...

Nok ikke den storre hjælp...

Om den kommer ud at køre handler mest om værkstedet har tid, da de (hvis de
har tid) burde kunne nå at lave den til fredag.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Klaus D. Mikkelsen (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-02-07 21:23

Henry skriver:
>
> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at der
> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den ligesom
> gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at bilen trak
> fremad.

Automatgear eller almindelig gearkase ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henry (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 11-02-07 21:25

>> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at
>> der
>> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
>> ligesom
>> gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at bilen
>> trak
>> fremad.
>
> Automatgear eller almindelig gearkase ?


Auto



Ukendt (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-07 21:40


"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45cf7bb1$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at
>>> der
>>> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
>>> ligesom
>>> gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at bilen
>>> trak
>>> fremad.
>>
>> Automatgear eller almindelig gearkase ?
>
>
> Auto

Tja hvis det ikke bare er oliemangel, så ville jeg tippe det til at være
både bekostelig og en langvarig affære. Det bliver nok ikke din MB som I
skal afsted i

--
Tom



Fam. Olsen (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 11-02-07 22:01


"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45cf7bb1$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at
>>> der
>>> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
>>> ligesom
>>> gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at bilen
>>> trak
>>> fremad.
>>
>> Automatgear eller almindelig gearkase ?
>
>
> Auto

Så må du trække oliepinden til gearkassen. Dels for at sikre dig at der er
olie på og dels for at konstatere om olien er brunlig eller lugter brændt.
Husk oliestanden kontrolleres ved tomgang. Der må ikke være hverken for
meget eller for lidt olie på. Se på oliepinden eller i manualen om det skal
kontrolleres med kold eller varm motor/gearkasse.
Er olien brunlig eller lugter brændt så prøv at se om det hjælper at skifte
den. Måske brænder olien af igen pga. der er en fejl i gearkassen men det er
værd at prøve da man kan være heldig at det løser problemet. Olien er trods
alt billigere end en gearkasse. Jeg har fået flere automatkasser i live igen
på den facon.

Måske er det bare filteret der skal skiftes/renses. Måske det er en
magnetventil der er gået til. Måske en elfejl.


MVH Niels



Karsten H. (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten H.


Dato : 12-02-07 14:36



Fam. Olsen wrote:
> "Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
> news:45cf7bb1$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom
> > > > at der
> > > > ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
> > > > ligesom
> > > > gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at
> > > > bilen trak
> > > > fremad.
> > >
> > > Automatgear eller almindelig gearkase ?
> >
> >
> > Auto
>
> Så må du trække oliepinden til gearkassen. Dels for at sikre dig at der er
> olie på og dels for at konstatere om olien er brunlig eller lugter brændt.
> Husk oliestanden kontrolleres ved tomgang. Der må ikke være hverken for
> meget eller for lidt olie på. Se på oliepinden eller i manualen om det
> skal kontrolleres med kold eller varm motor/gearkasse.
> Er olien brunlig eller lugter brændt så prøv at se om det hjælper at
> skifte den. Måske brænder olien af igen pga. der er en fejl i gearkassen
> men det er værd at prøve da man kan være heldig at det løser problemet.
> Olien er trods alt billigere end en gearkasse. Jeg har fået flere
> automatkasser i live igen på den facon.
>
> Måske er det bare filteret der skal skiftes/renses. Måske det er en
> magnetventil der er gået til. Måske en elfejl.
>
>
> MVH Niels

Mon ikke vi lige skal gøre opmærksom på, at olie i en automatkasse ikke er
almindelig motorolie - af nogen art? Uden tilstrækkelig viden om mængde og
type etc. vil jeg nok afstå fra at gøre det selv.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Fam. Olsen (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 12-02-07 16:33


"Karsten H." <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12t0r9f65eg1u86@corp.supernews.com...

> Mon ikke vi lige skal gøre opmærksom på, at olie i en automatkasse ikke er
> almindelig motorolie - af nogen art? Uden tilstrækkelig viden om mængde og
> type etc. vil jeg nok afstå fra at gøre det selv.

Det kan du da godt gøre. Jeg nævnte blot nogle fejlmuligheder og hvad man
kan prøve at gøre. Om manden så gør det selv eller lader et værksted gøre
det er vel op til ham selv. Alt efter hvad han selv mener han kan. Hvis det
er fordi jeg skrev brunlig olie at du tænker på motorolie, ja så læste du
ikke mit indlæg rigtigt, idet jeg skrev at hvis olien var brunlig var den
defekt og skulle skiftes. Det kan man sommetider være heldig med at løse
problemet


MVH Niels



Karsten H. (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten H.


Dato : 13-02-07 00:57



Fam. Olsen wrote:
> "Karsten H." <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12t0r9f65eg1u86@corp.supernews.com...
>
> > Mon ikke vi lige skal gøre opmærksom på, at olie i en automatkasse ikke
> > er almindelig motorolie - af nogen art? Uden tilstrækkelig viden om
> > mængde og type etc. vil jeg nok afstå fra at gøre det selv.
>
> Det kan du da godt gøre. Jeg nævnte blot nogle fejlmuligheder og hvad man
> kan prøve at gøre.

Det bestred jeg sandelig heller ikke.

> Om manden så gør det selv eller lader et værksted gøre
> det er vel op til ham selv.

Ja, da.

> Alt efter hvad han selv mener han kan. Hvis
> det er fordi jeg skrev brunlig olie at du tænker på motorolie, ja så
> læste du ikke mit indlæg rigtigt, idet jeg skrev at hvis olien var
> brunlig var den defekt og skulle skiftes. Det kan man sommetider være
> heldig med at løse problemet
>
>
> MVH Niels

Jo, jeg læste nok dit indlæg rigtigt nok. Jeg gjorde blot opmærksom på, at
det ikke er normal motorolie til en autogrearkasse. Det skal snarere
betragtes som et supplement til dit indlæg og slet ikke for at "rende dig i
hælene"
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Fam. Olsen (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 14-02-07 00:10


"Karsten H." <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12t1vmrf71bf3e0@corp.supernews.com...

> Jo, jeg læste nok dit indlæg rigtigt nok. Jeg gjorde blot opmærksom på, at
> det ikke er normal motorolie til en autogrearkasse. Det skal snarere
> betragtes som et supplement til dit indlæg og slet ikke for at "rende dig
> i hælene"

SWå var det nok mig der misforstod dig.. Sorry.


MVH Niels



Klaus D. Mikkelsen (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-02-07 23:11

Henry skriver:
>
> Auto

Det vil sige at din "kobling" er oliedrevet (momentomformer), er der for
lidt olie i eller har olien mistet sine egenskaber, vil den "glide i
koblingen" eller, hvis olien ikke bliver ledt den rigtige vej hen.

Lidt "automatgearkasseteori" til lidt større effekter:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/hydtrans.html

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

alexbo (11-02-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 11-02-07 21:49


"Henry" skrev

> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at der
> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
> ligesom gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at
> bilen trak fremad.

Jeg kan læse i et andet indlæg at det er en automatgear, så har du enten
mistet olien hurtigt, måske et hul i bunden.
Eller "noget" i gearkasen er ødelagt, bremsebånd, pumpe eller andet.

Du skriver ikke noget om hvorvidt du prøvede alle gear incl. bak.
Åbenbart er du heller ikke klar over at oliestanden på gearkassen kan
kontrolleres på samme måde som motorolien.

Du må vente på dommen fra værkstedet.
Om den er klar fredag er afhængigt af værkstedet,
oliespild eller i værste fald en anden gearkase, tager selvfølgelig ikke en
uge at lave.

mvh
Alex Christensen







Ole Gaarde Kristense~ (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 11-02-07 22:59

"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45cf796f$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at der
> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
> ligesom gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at
> bilen trak fremad.
>
> Jeg kunne kun lige humpe den ind på en tankstation hvor jeg måtte
> efterlade den til Falck og tage toget videre, nedtur.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan være galt i sådan en bil når den gør
> sådan - og eventuelt hvor mange jetjagere jeg skal ned i banken og låne
> til? :(
>
> Familie og jeg skulle på kørselv skiferie på fredag... hvad er oddsne mon
> for det :(
>
> Hulk, send en kleenex.

Hej Henry.
Det ville hjælpe med årgang og km-stand, men vi prøver alligevel

Når du siger at den kunne humpe ind på en tank, var det så i nødprogram? Den
trak, men ikke ret meget og ret jævnt.
Hvad skete der - hvis du prøvede det - når du tog nøglen og startede bilen
igen?

Problemet lyder som den fejl der poetisk nok hedder "glider i gearkasse".
Da gearkassen kom frem blev den i første omgang kaldt vedligeholdelsesfri.
Det viste sig - naturligvis - at det var de ikke.
I den anledning var det værd at checke hvornår der sidst er skiftet olie og
filter på gearkassen.
Gætter på at du har en årgang 2000 eller 2001/2 - de var slemmest til det.

I de gearkasser viste det sig at der var en lille dims der blev slidt
hurtigere end alt andet (kan ikke huske hvad den hedder).
Det skulle ikke være nogen større operation - og vist heller ikke ret dyr -
uden at jeg kender den præcise pris.
Har fået det lavet på en bil magen til da jeg kørte som chauffør - der
klarede garantien det.
Hvis værkstedet ellers har tid tror jeg der er gode muligheder for at nå
skiferien - hvis det altså er det der er galt med den.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Ukendt (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-07 23:32


"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45cf796f$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Havde en nedtur min mercedes holdt op med at trække, det er ligesom at der
> ikke er forbindelse med motor og gearkassen. Det startede med at den
> ligesom gled i koblingen og bare tog flere og flere omdrejninger uden at
> bilen trak fremad.
>
> Jeg kunne kun lige humpe den ind på en tankstation hvor jeg måtte
> efterlade den til Falck og tage toget videre, nedtur.

Lyder som om at gearkassen gik i nødprogram, det kan den gøre hvis man
accelererer for hårdt fra stilstand, men også hvis man er for hurtig til at
sættet den i D hvis man lige har bakket eller omvendt. Problemet løses ved
at standse bilen og tage nøglen ud i et par minutter, starte igen og så
skulle den være fjong!

/HB



Henry (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 12-02-07 22:21

I du milde en masse indlæg

jeg har ikke en skidt forstand på en aut. gearkasse men jeg har da
konsulteret min manual og på side 273 står der:

"De skal ikke selv kontrollere oliestanden i automatgearkassen. I tilfælde
af olietab eller gearskiftefejl skal automatgearkassen kontrolleres af et
autoriseret værksted, fx. et Mercedes-Benz serviceværksted."

Det har de nu gjort og dommen er at gearkassen er død, noget med renovering
eller ombytning. :(

Pris: 26.100kr. incl. montering, moms og 2 års fabriksgaranti som dækker i
europa - det er sgu da billigt ;)

På den positive side så har de lovet at den er klar til fredag, så familien
og jeg kan komme afsted sydpå - så det er der jo ikke tvivl om.

at betale ved kasse og smile

Tak for jeres indlæg.

mvh
Henry



Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 22:30


"Henry" <nom@il.com> skrev i en meddelelse
news:45d0da2d$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I du milde en masse indlæg
>
> jeg har ikke en skidt forstand på en aut. gearkasse men jeg har da
> konsulteret min manual og på side 273 står der:
>
> "De skal ikke selv kontrollere oliestanden i automatgearkassen. I tilfælde
> af olietab eller gearskiftefejl skal automatgearkassen kontrolleres af et
> autoriseret værksted, fx. et Mercedes-Benz serviceværksted."
>
> Det har de nu gjort og dommen er at gearkassen er død, noget med
> renovering eller ombytning. :(
>
> Pris: 26.100kr. incl. montering, moms og 2 års fabriksgaranti som dækker i
> europa - det er sgu da billigt ;)
>
> På den positive side så har de lovet at den er klar til fredag, så
> familien og jeg kan komme afsted sydpå - så det er der jo ikke tvivl om.
>
> at betale ved kasse og smile
>
> Tak for jeres indlæg.
>
> mvh
> Henry

Æv!.. Men godt at I kan komme afsted .

God tur.

/HB




Morten Fruergaard (13-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-02-07 06:32

Henry wrote:
> jeg har ikke en skidt forstand på en aut. gearkasse men jeg har da
> konsulteret min manual og på side 273 står der:
>
> "De skal ikke selv kontrollere oliestanden i automatgearkassen. I
> tilfælde af olietab eller gearskiftefejl skal automatgearkassen
> kontrolleres af et autoriseret værksted, fx. et Mercedes-Benz
> serviceværksted."

Nå, så MB mener heller ikke, at det er en opgave for Hr. og Fru Jensen...

> Det har de nu gjort og dommen er at gearkassen er død, noget med
> renovering eller ombytning. :(

AV.

> Pris: 26.100kr. incl. montering, moms og 2 års fabriksgaranti som
> dækker i europa - det er sgu da billigt ;)

Tja.Det er vel MB og gearkassen af nyere årgang = sikkert mere kompliceret.

Jeg har fået renoveret en aut. gearkasse på en Chrysler Grand Voyoger fra
1996. Pris ca. 20.000 kr. med det hele...
Så 26.000 havde sikkert være rimeligt, men _26.100_ kr. - det er da helt
vildt.... :-|


> På den positive side så har de lovet at den er klar til fredag, så
> familien og jeg kan komme afsted sydpå - så det er der jo ikke tvivl
> om.

God ferie - trods alt.

> at betale ved kasse og smile


Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste