Børsteløs autovask?
Fra : Mogens...

Dato : 11-02-07 19:31

Sån een laserwasher har jeg prøvet idag på en møgbeskidt bil
fuld af salt og vejstøv. Lidt af en opgave. Og jeg er faktisk impo-
neret over maskinens evne til at vaske rent. Tog det hele således,
at bilen så aldeles ren ud !

Gik man lakken efter kunne den ah' været renere i dybden, men
i det store hele var jeg imponeret over maskinens evnen til at fjerne
urenhederne. Ikke sidste gang jeg prøver det
(anvender normalt gør-det-selv, men søndagen var kold og bidende)

--
/Mogens
Pas på din GPS - politiet napper den måske:

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-02-07 20:25

> --
> /Mogens
> Pas på din GPS - politiet napper den måske:
> http://epn.dk/handel_service/turisme_fritid/article19761.ece

Klippet fra linket ovenover:
"Mange er slet ikke klar over, at deres anlæg har den her funktion, men
uanset om den er i brug eller ej, giver den nye lovgivning myndighederne
mulighed for at give bøder og beslaglægge bilisternes navigationsanlæg.
Derfor anbefaler vi, at man enten fjerner softwaren eller lægger
navigationsanlægget i bagagerummet, når man kører i Schweiz"

Hvaffor et software/funktion i navigationsanlægget?
Er det POI der tænkes på?
Det findes jo i alle anlæg?

Mvh

Emil

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-02-07 21:36

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> navigationsanlægget i bagagerummet, når man kører i Schweiz"
>
> Hvaffor et software/funktion i navigationsanlægget?

Næppe i vaskeanlæg....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-07 21:42

> [...]

Sikkert...

> Næppe i vaskeanlæg....

Politiet er ligeglad - i eller udenfor :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 21:56

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert...

Er beskrevet i navigations NG'en

> Politiet er ligeglad - i eller udenfor :)

Kan heller ikke forestille mig at politiet vil begynde at pille anlæget ud
af bilen mens den står i vaskeanlæget

--
Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-02-07 23:34

> Er beskrevet i navigations NG'en

Tak!

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 22:02

> [...]
> urenhederne. Ikke sidste gang jeg prøver det
> (anvender normalt gør-det-selv, men søndagen var kold og bidende)

Gad vide om den også kan tage skidtet på mine alufælge. Ingen børsteanlæg
har ind til videre kunnet klare dem

Tom

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-07 22:09

> Gad vide om den også kan tage skidtet på mine alufælge. Ingen børsteanlæg
> har ind til videre kunnet klare dem
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=585

Næppe - der skal en tandbørste til. Måske de små elektriske
er ideelle. (Netto tager en hund for sån een)

Fra : ct

Dato : 11-02-07 23:29

Næh, men det kan Sonax fælgrens, den er genial..

Fra : Kim H

Dato : 12-02-07 00:11

"ct" <claus@-fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, men det kan Sonax fælgrens, den er genial..
Altså sådan bare sprøjte sonax på og skylle efter ?

KimH

Fra : Mogens...

Dato : 12-02-07 06:05

"Kim H" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse

> Altså sådan bare sprøjte sonax på og skylle efter ?

Jep

Fra : Peter Fischer

Dato : 12-02-07 09:01

Tom skrev:

> Gad vide om den også kan tage skidtet på mine alufælge. Ingen børsteanlæg
> har ind til videre kunnet klare dem
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=585

1. Du har sænket bilen, hvorfor fælgbørster ikke kan nå den nederste del
af fælgen ordentligt. Fælgbørsterne er konstrueret så de passer til en
gennemsnitsbil og gennemsnitsbil. Og gennemsnittet er ikke sænket og
kører ej heller lavprofil.

2. Du har "trådfælge" og de kræver altså mere manuelt arbejde end alle
andre fælgtyper

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-02-07 09:16

Peter Fischer skrev følgende i meddelelsen

> [...]
> del af fælgen ordentligt. Fælgbørsterne er konstrueret så de passer
> til en gennemsnitsbil og gennemsnitsbil. Og gennemsnittet er ikke

Det ændrer vel ikke på højden af hjulene om bilen bliver sænket

Lavprofil betyder selvfølgelig at børsterne skal nå lidt længere ned, men
det er vist marginalt. Nok mere fælgtypen der er den afgørende faktor, som
du også er inde på.

Kenn H. Jensen
Passat TDI 115 årg. 00

Fra : Peter Fischer

Dato : 12-02-07 09:58

Kenn H. Jensen skrev:

> [...]
> det er vist marginalt. Nok mere fælgtypen der er den afgørende faktor, som

Sænket bil og/eller lavprofil gør at det nederste af fælgen ikke bliver
vasket ordentligt alene pga at afstand fra gulv til nederste fælgkant er
mindre end hvis bilen ikke var sænket og/eller lavprofil dæk.

Thrust me

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Autocadster

Dato : 12-02-07 10:10

Efter mange tanker skrev Peter Fischer:
> [...]
> vasket ordentligt alene pga at afstand fra gulv til nederste fælgkant er
> mindre end hvis bilen ikke var sænket og/eller lavprofil dæk.

Det er svært når du gentager dit sludder om at en sænket bil har svært
ved at få rene fælge i et vaskeanlæg... men her fik du dog listet
"lavprofil" ind i sammenhængen

Autocadster / 2620

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-02-07 10:24

> [...]
> bliver vasket ordentligt alene pga at afstand fra gulv til nederste
> fælgkant er mindre end hvis bilen ikke var sænket og/eller lavprofil

Når du sænker en bil bliver hjulene da stående i samme højde som hele tiden
da de kører på underlaget, og ikke bare pløjer sig ned i asfalten. Det sker
bare det at resten af bilen sænkes længere ned mod hjulene.

Det du skriver er noget vrøvl, men ganske underholdende

Jeg er dog enig i at børsterne skal længere ned når vi taler lavprofildæk,
men de steder jeg har vasket har det ikke været et problem med mine 17"
fælge med 215/45 dæk på. Dog kunne den have lidt svært ved at vaske skidtet
af i krogene, men det var fælgens udformning der var skyld i dette.
Børsterne har alligevel været ude og nå dækket både i top og bund. Måske det
er et problem med 20" dæk i en 30 profil ell. lign. Men det er ikke årsagen
til at Toms fælge ikke bliver rene i en vaskehal.

Kenn H. Jensen
Passat Variant TDI 115 årg. 00

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-02-07 10:30

On Mon, 12 Feb 2007 09:58:15 +0100 Peter Fischer
<tmp@REMOVETHISfischer.as> sent the following smoke signals:

>Thrust me

Pervert!

--
Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-07 12:42

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Pervert!

*LOL*

> Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
> Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.
> Så undlad at hente en gratis SPAMfighter her.

Kun 1503 mails?
Skal du ikke sanrt have en opdatering?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-02-07 12:57

Uffe Bærentsen wrote:
> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
<snip snap>

> Kun 1503 mails?
> Skal du ikke sanrt have en opdatering?

Jeg tror det er fordi Hr. Jensens counter kun kan indeholde et 32bit
tal, og den derfor har lavet en 'nulstilling' et par gange eller 3 (lidt
ligesom Ford der kun havde sat 5 cifre på deres km-tæller)

Thomas

Fra : Autocadster

Dato : 12-02-07 10:08

Peter Fischer frembragte:

> [...]
> fælgen ordentligt. Fælgbørsterne er konstrueret så de passer til en
> gennemsnitsbil og gennemsnitsbil. Og gennemsnittet er ikke sænket og kører ej

Hehe det var sgu nok den bedste i år :')

Autocadster / 2620

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-02-07 11:16

Autocadster skrev:
> Peter Fischer frembragte:

> Hehe det var sgu nok den bedste i år :')

Ja, man bliver helt glad for at man har den højde man har, ellers ville
mine fødder ikke kunne nå jorden :-/

Fra : Autocadster

Dato : 12-02-07 11:33

Anders Christensen frembragte:

> Ja, man bliver helt glad for at man har den højde man har, ellers ville mine
> fødder ikke kunne nå jorden :-/

Hehe den var nu også god

Autocadster / 2620

Fra : Peter Fischer

Dato : 12-02-07 13:27

Autocadster skrev:
> Peter Fischer frembragte:

> Hehe det var sgu nok den bedste i år :')

Ja, doh selvfølgelig ... tænker selvfølgelig på lavprofil problematikken.

zz

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 12-02-07 18:05

Peter Fischer wrote:

> 1. Du har sænket bilen, hvorfor fælgbørster ikke kan nå den nederste del
> af fælgen ordentligt. Fælgbørsterne er konstrueret så de passer til en
> gennemsnitsbil og gennemsnitsbil.

Nemlig, og en svane er konstrueret med en lang hals,
fordi den ellers ville drukne når det er højvande.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 19:53

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig, og en svane er konstrueret med en lang hals,
> fordi den ellers ville drukne når det er højvande.
>
> --

LOL

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 18:36

"Peter Fischer" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> af fælgen ordentligt. Fælgbørsterne er konstrueret så de passer til en
> gennemsnitsbil og gennemsnitsbil. Og gennemsnittet er ikke sænket og kører

æhh når man sænker en bil så er det altså ikke dækkene man lukker luft ud af
))

--
Tom

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 12-02-07 19:09

> [...]
> urenhederne. Ikke sidste gang jeg prøver det
> (anvender normalt gør-det-selv, men søndagen var kold og bidende)

Hej,

Det var ikke din 530i jeg så da jeg selv vaskede i højtryksspuleren på Shell
i Limhamn igår?

Var selv en tur forbi - det gør jeg som dig når jeg ikke har tid til GDS i
Västra Hamnen. Det er imponerende så fin bilen er bagefter - det giver jeg
dig ret i.

Shell i Limhamn kører halv pris efter 21 på deres bedste vask. 75 SEK -
stadig en hamper pris men en masse mindre bøvl :(

VH

Fra : Mogens...

Dato : 12-02-07 23:13

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Hej,

Hej

> Det var ikke din 530i jeg så da jeg selv vaskede i højtryksspuleren på
> Shell
> i Limhamn igår?

Jeg har aldrig ejet en 530i og har endvidere solgt min 530d :)

> Var selv en tur forbi - det gør jeg som dig når jeg ikke har tid til GDS i
> Västra Hamnen. Det er imponerende så fin bilen er bagefter - det giver jeg
> dig ret i.

Faktisk ja, når man ved hvor fast det sidder. Prisen er blot hamrende dyr

> Shell i Limhamn kører halv pris efter 21 på deres bedste vask. 75 SEK -
> stadig en hamper pris men en masse mindre bøvl :(

Ah det var en god oplysning at få !