Vinterdæk?
Fra : Tom

Dato : 11-02-07 17:24

Jeg har skiftet til vinterdæk, og to gange har jeg måttet bremse hårdt og
der har bilen skredet.
Den ene gang var underlaget lettere vådt og den anden gang helt tørt (i går)

Jeg har aldrig oplevet at bilen har skredet, når jeg har haft sommerdæk
(måske all round) på.

Bør man skifte dækkene tilbage med det vejr vi har for tiden?

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 17:45

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> (måske all round) på.
>
> Bør man skifte dækkene tilbage med det vejr vi har for tiden?

Ja, det bør du gøre.
Jeg har ingen problemer med mine Michelin Energy X.
De yder optimal beskyttelse året rundt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-07 18:34

Tom explained :
> Bør man skifte dækkene tilbage med det vejr vi har for tiden?

Nej det er der ingen grund til, lige pludselig er der is og sne over
det hele og så har du ikke noget at stå fast med hvis du kører på
sommerdæk.

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-07 18:54

> Jeg har skiftet til vinterdæk, og to gange har jeg måttet bremse hårdt og
> der har bilen skredet.
> Den ene gang var underlaget lettere vådt og den anden gang helt tørt (i
> går)
Er det meget slidte dæk? Hvilket mærke? Jeg har ingen problemer, slet ikke
noget der ligner.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Pein

Dato : 11-02-07 18:58

"Tom" skrev ...
> [...]
> (måske all round) på.
>
> Bør man skifte dækkene tilbage med det vejr vi har for tiden?
Det er en smagssag. Lader du bilen blive hjemme (bus/cykel/...) hvis der
pludselig ligger masser af sne i morgen tidlig, og du står og skal på
arbejde?
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Bruno

Dato : 11-02-07 19:32

Tom wrote:
> [...]
>
> Jeg har aldrig oplevet at bilen har skredet, når jeg har haft sommerdæk

Vinterdæk er ikke et mirakel, men når det er koldt og især når der er
sne findes der ikke noget bedre.

> Bør man skifte dækkene tilbage med det vejr vi har for tiden?

Nej, men i næste uge kommer termometeret over 5 grader og så er vi på
vippen - igen.

For mit eget vedkommende så har jeg stadig sommerdæk på, men jeg kører
heller ikke en meter hvis der er risiko for sne og den daglige transport
sker på cykel.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-07 19:45

Tom skriver:

> Jeg har skiftet til vinterdæk

Hung Wong ice free eller hvad ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-07 09:27

On Feb 11, 7:45 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Tom skriver:

> Hung Wong ice free eller hvad ?

Eller Sunny (hvilket navn til et vinetrdæk, red.) fra TH

Jeg har ingen problemer med hårde opbremsninger på motorvejen med mine
Continental.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk