Volvo S40 kontra VW Bora, så blev der hand~
Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-02-07 17:20

Måske husker i jeg sprugte til ny bil til min far for et par måneder siden.
Han ville gerne have en "mindre" sedan til ca. 150-200.000 kr og vi kiggede
lidt på Volvo S40 og VW Bora. Min far har altid haft Volvo, og vi fik bl.a.
rådet at fortsætte med Volvo og droppe Bora, samtidig foreslog Mogens 2.0T
modellen, som jeg dog troede var umulig at opdrive til en ok pris.

Nu har vi så kigget og kigget uden at finde den rigtige bil , faktisk
kiggede vi bare efter en 1.8 uden turbo, men syntes, at de der var til salg
lå lige højt nok i pris. Pludselig igår var den der så, og idag blev der
handlet.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=724100044&page=1

Superflot bil og en god handel. Prisen er helt fin, ikke dyrere end en 1.8
uden turbo og den har alt det udstyr min far har brug for, ja faktisk mere
end det. Samtidig omlakeres fronthjelm pga. lidt stenslag og også
spejlhusene. Forhandleren skifter også tandrem med remstrammer og vandpumpe.
Endelig fik vi 6 måneders garanti.

Så nu skal vi bare vente til fredag til den er klar.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 18:16

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så nu skal vi bare vente til fredag til den er klar.

Må jeg da ønske din far af hjertet tillykke med potten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 18:18

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=724100044&page=1

2.0T og så kun 160hk ?!? jeg regner med at får 160hk + ud af min 2l 16v
motor til sommer.. hvordan kan det være at den kun levere så lidt??

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 18:21

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 2.0T og så kun 160hk ?!? jeg regner med at får 160hk + ud af min 2l 16v
> motor til sommer.. hvordan kan det være at den kun levere så lidt??

Fordi den er droslet i motorstyringen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : KASO

Dato : 11-02-07 18:39

> "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Fordi den er droslet i motorstyringen.

Forhåbentlig har den så det bundtræk, 2.0 (uden turbo) mangler i en S/V40?

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-07 19:26

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nope - det er en lavtryksturbo

> Forhåbentlig har den så det bundtræk, 2.0 (uden turbo) mangler i en S/V40?

Forhåbentligt. En ren turbo skulle også ha' nogle omdr. før der
skete noget

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-02-07 18:31

> 2.0T og så kun 160hk ?!? jeg regner med at får 160hk + ud af min 2l 16v
> motor til sommer.. hvordan kan det være at den kun levere så lidt??

Det er en lavtryksturbo med moment fra bunden. Måske lidt ala en
dieselturbo.
Højtryksturbo betyder turbotøven, og så skal der omdrejninger til før der
sker noget.
Førstnævnte er lige hvad min far vil have. Højtryksturbo udgaven findes dog
også.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 18:46

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> sker noget.
> Førstnævnte er lige hvad min far vil have. Højtryksturbo udgaven findes

Forståelig nok.

Fjerner man turboen fra en dieselpotte, så har heller ingen bundtræk
overhovedet.

Bortset fra det, jeg synes nu den V50 1.6D konen havde som lånepotte, havde
turbotøven, men det er vel helt normalt ved turbopotter med kun 1 turbo.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 11-02-07 19:44

> Bortset fra det, jeg synes nu den V50 1.6D konen havde som lånepotte,
havde
> turbotøven, men det er vel helt normalt ved turbopotter med kun 1 turbo.?

Nej

Har kørt et par VW osv som ikke har mærkbar turbotøven...

VH

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 19:54

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> havde
>
> Nej

O.k.

> Har kørt et par VW osv som ikke har mærkbar turbotøven...

Jeg synes at den lille 1.6D havde det.

Det forekom ved kørsel i alle gear, når man pludselig jokkede speederen i
bund.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-07 20:33

BJ skriver:

> Jeg synes at den lille 1.6D havde det.

Sådan en størrelse motor i en Ford Focus har samme problematik.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe