Import af biler
Fra : LH

Dato : 11-02-07 12:37

Har tidligere forsøgt mig med import af bil til eget brug, men er der
noget med at det nu ikke længere er muligt at få bilen til et
vurderingssyn.
Nogen der har prøvet det for nyligt

Fra : Søren

Dato : 11-02-07 14:24

LH skrev:
> Har tidligere forsøgt mig med import af bil til eget brug, men er der
> noget med at det nu ikke længere er muligt at få bilen til et
> vurderingssyn.

Du kan godt få bilen til vurderingssyn, men først når du har betalt den
afgift som kontornusserne er kommet frem til. Hvis de ved vurderung
kommer frem til en anden afgift, får du penge tilbage eller en ekstra
regning.

Fra : TK

Dato : 11-02-07 15:09

> Har tidligere forsøgt mig med import af bil til eget brug, men er der
> noget med at det nu ikke længere er muligt at få bilen til et
> vurderingssyn.
> Nogen der har prøvet det for nyligt

Fra www.tkrath.dk pkt. 9:

9 - endelig vurdering af registreringsafgift samt klage muligheder:
Fra du har betalt depositum til den endelige afgift falder, går der typsik
3-6 måneder. Du kan ikke længere fremvise din bil direkte overfor SKAT.
Vurderingen foretages som omtalt i ovenstående pkt. 6 ved toldsynet.

Ønsker du at klage over den endelig afgift, er der etableret 4
motorankenævn, som behandler klager over SKATs afgørelser. Motorankenævnenes
afgørelser kan påklages til Landsskatteretten.

Motorankenævnene kan imidlertid kun træffe afgørelse i den type af sager,
som hidtil blev afgjort af vurderingsmænd. Alle andre afgørelser om
registreringsafgift, truffet af SKAT, kan som i dag påklages direkte til
Landsskatteretten.

Lovændringen sikrer, at der bliver en forbedret klagemulighed ved
værdiansættelser, og at der bliver en adskillelse mellem den myndighed, der
klages over, og den myndighed, der klages til.

Mvh/TK

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-02-07 10:24

"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fra www.tkrath.dk pkt. 9:

Godtnok OT, men bør det ikke overvejes at tilføje i afsnittet omkring
vejning, at en godkendt typegodkendelse (dansk selvfølgelig) også kan bruges
som "vejning"?

\Mandal

Fra : TK

Dato : 14-02-07 20:10

> Godtnok OT, men bør det ikke overvejes at tilføje i afsnittet omkring
> vejning, at en godkendt typegodkendelse (dansk selvfølgelig) også kan
> bruges som "vejning"?

Jo, har du et link til et sted hvor det fremgår at det er ok m. den
godkendte typegodkendelse?

Mvh/TK

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-02-07 22:48

> Jo, har du et link til et sted hvor det fremgår at det er ok m. den
> godkendte typegodkendelse?

Jeg får lige synsmanden til at udpege det, når Bimmeren skal til toldsyn.
(Jeg skal dog under alle omstændigheder have vejet min om, da den på
typegodkendelsen står til 1.525 kg, og jeg skulle gerne ned på 1.499 kg
eller derunder :))

\MAndal

Fra : TK

Dato : 15-02-07 18:49

> [...]
> (Jeg skal dog under alle omstændigheder have vejet min om, da den på
> typegodkendelsen står til 1.525 kg, og jeg skulle gerne ned på 1.499 kg

Hvilken årgang er din bil (?) for det har ingen betydning i relation til
grønejerafgift, som betales for nyere biler. Her er det kun de opgivede
km/l som er interessant, og denne opgivelse har du ingen indflydelse på.

Mvh/TK

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-02-07 19:28

> Hvilken årgang er din bil (?) for det har ingen betydning i relation til
> grønejerafgift, som betales for nyere biler. Her er det kun de opgivede
> km/l som er interessant, og denne opgivelse har du ingen indflydelse på.

Bilen er fra 12/93 hvorfor det er vægten, der afgør vægtafgiften.

Mvh
Mandal