Genetablering med Norton Ghost?
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 20:15

Jeg havde for nogen tid siden Norton Ghost 10 installeret og lavede faktisk
en backup med den på 7 DVD'er. Jeg besluttede at jeg ikke ville bruge
Norton Ghost fremover, men har programdisken og backup-DVD'erne liggende.

Heldigvis, for nu får jeg brug for dem p.g.a. systemnedbrud og jeg har p.t.
ikke andre backups. Desværre ved jeg ikke hvordan man kører en "Recovery"
fra disse DVD'er. Systemdisken er bootable, mens backup'erne ikke er.

I bios er boot sat til DVD-drev som nr. 1 og harddisk som nr. 2.

Hvis jeg booter på systemdisken starter der - efter lang tid - et eller
andet Norton, hvor den skriver at den registrerer systemkomponenter,
hvorefter den genstarter maskinen. Herefter ved jeg jo så ikke om jeg skal
lade den boote på DVD'en.

Hvis jeg lader den køre, genstarter maskinen som normalt med Windows XP og
hvis jeg trykker på "any key" for at boote på DVD, genstarter Norton blot
og det hele gentager sig.

Jeg kører altså i ring og gør det jo nok forkert.

Norton Ghost 10 er ikke længere installeret på maskinen. Skal jeg
geninstallere programmet og køre recovery fra Windows?

Jeg har kigge listen over nyhedsgrupper igennem, men kunne ikke finde en
der synes beregnet til den slags spørgsmål. Håber dette så er den rigtige,
men ellers henvis mig venligst.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-02-07 16:23

"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote in message
> [...]
> der synes beregnet til den slags spørgsmål. Håber dette så er den rigtige,

Som jeg har forstået Norton ghost 10, skal man boote op i noget der hedder
recovery environment med sin Norton CD, hvorefter man kan starte sin restore
herfra, men det ser ud til at der er noget galt med din CD, eller måske med
hardwaren i din PC.

Mener at man også kan køre restore fra den version der bliver installeret i
XP, så det var måske en idé, at prøve, det du selv er inde på, med at
installere XP igen og så Ghost.

Check eventuelt Ghost hjemmeside omkring det der "recovery environment"
Måske står der nogen guldkorn der.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/powerquest.nsf/docid/2005091308551462?OpenDocument&lg=en&ct=us&seg=hho&src=hot

Bjarne K.