Hvilken software firewall virker til windo~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 12:09

Hej i gruppen.

Er der nogen der kan fortælle hvilken firewall der med windows vista 64-bit
versionen? Jeg har før brugt outpost men den virker ikke med vista. Jeg ved
at kaspersky har en udgave, men er der flere?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-07 12:12

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> crashed Echelon
writing news:45cef96d$0$52134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Er der nogen der kan fortælle hvilken firewall der med windows vista
> 64-bit versionen? Jeg har før brugt outpost men den virker ikke med
> vista. Jeg ved at kaspersky har en udgave, men er der flere?

Windows egen

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 12:54

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message

> Windows egen

Har du ikke et bedre bud jeg vil godt have lidt tjek på hvilken
programmer der går på nettet, det synes jeg ikke at den advarer om.

Fra : Carl Drud

Dato : 11-02-07 13:08

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> writes:

> Har du ikke et bedre bud jeg vil godt have lidt tjek på hvilken
> programmer der går på nettet, det synes jeg ikke at den advarer om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Firewall#Windows_Vista

Carl

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 14:37

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> wrote in message

> http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Firewall#Windows_Vista

Tak for svar.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-07 13:47

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> crashed Echelon
writing news:45cf03d5$0$52139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Har du ikke et bedre bud jeg vil godt have lidt tjek på hvilken
> programmer der går på nettet, det synes jeg ikke at den advarer om.

Det gør min (til XP da fint)

Men du nævner jo intet om krav, blot at du vil have en firewall

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 14:35

> Det gør min (til XP da fint)
>
> Men du nævner jo intet om krav, blot at du vil have en firewall

Nej, det er rigtigt nok, det var nok mig der forklarede mig lidt forkert.
Det var heller ikke for at utilfreds med dit svar.

Fra : P.L.

Dato : 11-02-07 16:15

On 11 Feb 2007 12:47:14 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> crashed Echelon
>writing news:45cf03d5$0$52139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>Det gør min (til XP da fint)

Kommer din XP-Firewall op og spørger om det er iorden at et program
går på nettet, for derefter at give dig mulighed for at give det lov
eller blokkerer det, hvis ja, så har du en anden version end mig, tror
dermåske er noget du har misforstået.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-07 16:20

P.L. <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> går på nettet, for derefter at give dig mulighed for at give det lov
> eller blokkerer det, hvis ja, så har du en anden version end mig, tror

yearp, den kommer op og spørger hvorvidt jeg ønsker at fjerne blokering
eller fortsætte blokere.

--
Bjarke Andersen

Fra : jørgen

Dato : 11-02-07 16:26

Bjarke Andersen wrote:

> yearp, den kommer op og spørger hvorvidt jeg ønsker at fjerne blokering
> eller fortsætte blokere.

Det gør xp's firewall, når et program åbner en socket, og begynder at
lytte efter trafik.

Alm udgående trafik kigger xps firewall ikke på

Fra : P.L.

Dato : 11-02-07 16:45

On 11 Feb 2007 15:19:48 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>P.L. <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

>yearp, den kommer op og spørger hvorvidt jeg ønsker at fjerne blokering
>eller fortsætte blokere.

Ja hvis det er et program du selv har tilføjet til blokkering, men
starter du et program der ikke er på den liste så bliver du ikke
spurgt om noget som helst.

XP-Firewall lytter ikke på udgående, så har du ikke aktivt
bedt den blokkere så er der fri adgang

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 16:22

"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in message

> [...]
> går på nettet, for derefter at give dig mulighed for at give det lov
> eller blokkerer det, hvis ja, så har du en anden version end mig, tror

Det gør min nemlig heller ikke, men ved ikke om det bare drejer sig om nogle
indstillinger.

Fra : P.L.

Dato : 11-02-07 16:43

On Sun, 11 Feb 2007 16:21:42 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

>"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in message

>Det gør min nemlig heller ikke, men ved ikke om det bare drejer sig om nogle
>indstillinger.

Nej, det er ikke noget der kan stilles, det er en mangel i
XP-Firewall, så du skal ikke lede efter det, nogen har bare
misforstået det hele lidt

Fra : John

Dato : 11-02-07 17:16

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Det gør min nemlig heller ikke, men ved ikke om det bare drejer
> sig om nogle indstillinger.

*.. the firewall in Windows XP service pack 2, which only watches
incoming data.. *

".. When Windows Vista is released early next year, it will have
an updated firewall that looks at incoming as well as outgoing
traffic, the company has said--an advance on the firewall in
Windows XP service pack 2, which only watches incoming data .."

http://news.com.com/Microsoft+takes+down+barrier+in+Vista+firewall/2100-7355_3-6065797.html?tag=cd.top

John

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-07 12:19

On Sun, 11 Feb 2007 12:09:29 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

>Hej i gruppen.
>
>Er der nogen der kan fortælle hvilken firewall der med windows vista 64-bit
>versionen?

Må man være så fri at spørge hvad du havde tænkt dig at bruge den til?

>Jeg har før brugt outpost men den virker ikke med vista.

Hvad virker den da på?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 12:52

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> wrote in message
> Må man være så fri at spørge hvad du havde tænkt dig at bruge den til?

Hvad bruger man en firewall til

> Hvad virker den da på?

Windows xp/ media center.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-07 13:02

Den Sun, 11 Feb 2007 12:51:47 +0100 skrev Jørgen Nielsen:

> "B. Nice" <b__nice@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvad bruger man en firewall til

At begrænse adgangen mellem to eller flere netvæk.

Mvh
Kent

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-07 13:32

On Sun, 11 Feb 2007 12:51:47 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> wrote in message
>
>Hvad bruger man en firewall til

Ja, det er jo et godt spørgsmål. Jeg troede bare at når du
installerede en 64-bit version af vista at det så primært var af
sikkerhedsmæssige årsager, og så kunne jeg ikke forstå hvorfor du
ville hælde en personlig firewall på. Og da slet ikke Outpost. Eller
de har måske fået rettet de graverende design-fejl i den nye version?

>Windows xp/ media center.

Nå.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 14:34

> [...]
> ville hælde en personlig firewall på. Og da slet ikke Outpost. Eller
> de har måske fået rettet de graverende design-fejl i den nye version?

Designet betyder ikke så meget lige nu, man ser heller ikke så meget til
den, andet et ikon i proceslinien( i hvert fald ikke når den har fået at
vide hvad den må slippe igennem og ikke)

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-07 14:47

On Sun, 11 Feb 2007 14:33:33 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> wrote in message

>Designet betyder ikke så meget lige nu, man ser heller ikke så meget til
>den, andet et ikon i proceslinien

Nu var det nu ikke så meget den form for design jeg mente. Det var
mere den kode-design del der har med sikkerhed at gøre.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-02-07 15:10

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-02-07 12:54

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> writes:

>Er der nogen der kan fortælle hvilken firewall der med windows vista 64-bit
>versionen?

Windows Firewall.

Den er installeret og aktiv, når du har installeret Vista. Man
kan pille i indstillingerne via kontrolpanelet.

Mvh.
   Klaus.