Genvejstaster til højre hånd?
Fra : Camilla Jensen

Dato : 12-02-07 17:24

Jeg bruger musen med venstre hånd og savner lidt de genvejstaster der
er på Windows til når man har højre hånd på tastaturet. F.eks. ctrl
+insert til copy. Er der nogen der er faldet over genvejstaster for
venstrehåndede til mac?

Camilla

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-07 21:57

Camilla Jensen <camillakrag@gmail.com> wrote:

> [...]
> er på Windows til når man har højre hånd på tastaturet. F.eks. ctrl
> +insert til copy. Er der nogen der er faldet over genvejstaster for

Øh......genvejstasterne er de samme, uanset om man er ventrehåndet eller
højrehåndet.

Æble+A=Vælg alt
Æble+C=kopier
Æble+V=sæt ind
<http://www.kandu.dk/Tip1035.aspx>

M., der selv bruger venstre hånd til musen

Fra : Jon

Dato : 12-02-07 22:40

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> <http://www.kandu.dk/Tip1035.aspx>

Morsomt at den er laget med ASP.net, ser det ut til...
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Camilla Jensen

Dato : 14-02-07 10:31

> Øh......genvejstasterne er de samme, uanset om man er ventrehåndet eller
> højrehåndet.
Ja, jeg er klar over at tastaturet ikke omkonfigurerer sig selv når
det mærker at musen ligger til venstre. Men kan det virkelig passe at
jeg skal flytte min højre hånd så meget rundt? De "venstrehåndede"
genvejstaster jeg taler om på Windows sidder netop i højre side af
tastaturet.

Er der slet ingen der har hørt om det til en mac?

Camilla

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-07 10:46

> [...]
> tastaturet.
>
> Er der slet ingen der har hørt om det til en mac?

Prøv at fortælle, hvilke genvejstaster, du taler om.

M.

Fra : Camilla Jensen

Dato : 14-02-07 14:25

On 14 Feb., 10:46, i...@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) wrote:
> Prøv at fortælle, hvilke genvejstaster, du taler om.
For copy-paste-funktioner er der:
ctrl-insert = copy
shift+insert = paste

Firefox har det faktisk også. For at springe mellem tabs kan man bruge
følgende:

Mus i højre hånd:
Næste tab: (venstre)Ctrl+tab
Forrige tab: (venstre)Ctrl+Shift+tab

Mus i venstre hånd:
Næste tab: (højre)Ctrl+PageDown
Forrige tab: (højre)Ctrl+PageUp

Camilla

Fra : Esben

Dato : 14-02-07 15:18

> [...]

> er på Windows til når man har højre hånd på tastaturet. F.eks. ctrl
> +insert til copy. Er der nogen der er faldet over genvejstaster for

Anskaf et program som Quickeys fra CESoft eller en andet gratis program
måske der kan lave "nye genveje" oveni de eksisterende. Du programmerer
det selv - kan lave genveje til hvert enkelt program og ofte brugte
dokumenter eller ofte udførte handlinger.

Once you go Quickeys - you never go back...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Camilla Jensen

Dato : 16-02-07 13:07

On 14 Feb., 15:17, e...@nospamget2net.dk (Esben) wrote:
> [...]
> det selv - kan lave genveje til hvert enkelt program og ofte brugte
> dokumenter eller ofte udførte handlinger.

Slet ikke en dårlig idé. Det giver jeg lige et forsøg!

Camilla

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-02-07 17:39

Camilla Jensen skrev:

> Slet ikke en dårlig idé. Det giver jeg lige et forsøg!

Inden du gør det, så kig lige i kontrolpanelet under tastatur og Mus,
fanebladet Tastaturgenveje og se om ikke det kan løse problemet for dig.