Kan ikke besvare indlæg i nyhedsgruppe
Fra : JSH [9800]

Dato : 11-02-07 13:36

Hej
Jeg har Vista og benytter Mail-programmet.
Når jeg besvarer et indlæg i en nyhedsgruppe får jeg ofte - 95% af gangene -
et svar retur, der ligner dette:

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Re: Bytte vista for xp pro',
Konto: 'TDC Nyhedsgrupper', Server: 'news2.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar
fra server: '441 437 Bad charset in header', Port: 119, Sikker (SSL): Nej,
Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9

Hvorfor kan jeg ikke besvare?

Fra : John V.

Dato : 11-02-07 14:56

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Svar fra server: '441 437 Bad charset in header', Port: 119, Sikker (SSL):
> Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9

Du sender nok som HTML, prøv at sende som tekst.

John

Fra : Carl Drud

Dato : 11-02-07 17:29

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> writes:

> Jeg har Vista og benytter Mail-programmet.
> Når jeg besvarer et indlæg i en nyhedsgruppe får jeg ofte - 95% af
> gangene - et svar retur, der ligner dette:

Prøv at fjerne flueben i "Send svar i samme format" hedder det vist.

Carl

Fra : Nina Damgaard

Dato : 17-03-07 17:30

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> skrev:

>Prøv at fjerne flueben i "Send svar i samme format" hedder
det vist.

>--
>Med venlig hilsen
>
>Carl

Mvh Nina

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-02-07 22:37

JSH [9800] skrev:

> '441 437 Bad charset in header'

Windows Mail sender og svarer som standard med Windows-1252 som
TDCs newsservere ikke godtager som et gyldigt tegnsæt. Programmet
skal opsættes til at sende med ISO-8859-1 (Vesteuropæisk ISO).
Altså akkurat som Outlook Express.

--
Hilsen
Madsen

Fra : JSH [9800]

Dato : 11-02-07 23:14

Nu har jeg gjort dette og hvis denne mail kan læses, så hjalp det!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-02-07 23:31

JSH [9800] skrev:

> Nu har jeg gjort dette og hvis denne mail kan læses, så hjalp det!

Det hjalp. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : John Stenbak Hansen

Dato : 27-02-07 22:55

Hej
Så har jeg problemet igen. Hvad er der så galt?

Fra : Carl Drud

Dato : 27-02-07 23:13

John Stenbak Hansen <jstenbak@N35O9mail.dk> (slet N35O9) writes:

> Hej
> Så har jeg problemet igen. Hvad er der så galt?

Sikkert samme problem som sidst.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news/msg/b78c39246e744430?hl=da&

--
Carl

Fra : JSH [9800]

Dato : 28-02-07 17:42

Hvis du kan læse dette, så hjalp det (igen)

Fra : Carl Drud

Dato : 28-02-07 17:52

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> writes:

> Hvis du kan læse dette, så hjalp det (igen)

Et eller andet sted under indstillinger er der en option der hedder
noget i retning af "Svar i samme format som oprindelig
meddelelse". Hvis det er hakket af, fjern det.

--
Carl

Fra : jstenbak@gmail.com

Dato : 28-02-07 17:45

On 11 Feb., 22:36, "Thomas G. Madsen" <nos...@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> TDCs newsservere ikke godtager som et gyldigt tegnsæt. Programmet
> skal opsættes til at sende med ISO-8859-1 (Vesteuropæisk ISO).

Hej
Jeg ændrede som beskrevet i ovenstående og kunne sende en ny besked,
men jeg kan stadig ikke svare. Får denne besked:

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Re: 120 GB Harddisk
2.5"', Konto: 'TDC Nyhedsgrupper', Server: 'news2.tele.dk', Protokol:
NNTP, Svar fra server: '441 437 Bad charset in header', Port: 119,
Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9

Hvad er der galt?