nyt grafikkort i min medion 8818
Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-02-07 16:35

Hej gruppe jeg overvejer at skifte grafikkortet (geforce 7650GS) i denne
maskine fordi det er med onbord ram..
hvad kan i andbefale prisen skal helst ikke komme over 1500kr
og det skal være støjsvagt..
håber i kan hjælpe

mvh. thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-02-07 12:12

"Thomas Hansen" <*benny-the-cop@jubii.dk*> wrote in message
> [...]
> maskine fordi det er med onbord ram..
> hvad kan i andbefale prisen skal helst ikke komme over 1500kr

Jeg går ud fra at Medion'en har PCIe porte.

F.eks en passivt kølet 7600GT til ca 1200,-, og ellers et Radeon 1950Pro til
13-1400,- hvor du så selv skifter køleren til en Zalman hvis du ikke kan
holde støjen ud. Jeg har en Asus, og synes ikke den giver meget lyd fra sig,
men det skal lige siges at jeg bryger lyttebøffer når jeg spiller, og min
cpu køler lyder som en støvsuger, så det !!

Hvis du køber et passiv kølet kort, stilles der krav til en god luft
cirkulation i kabinettet.

Bjarne K.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-02-07 17:03

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> spiller, og min cpu køler lyder som en støvsuger, så det !!
>
> Hvis du køber et passiv kølet kort, stilles der krav til en god luft

Hej ja den er med PCIe port
det ville være perfekt med passiv køling for computeren er bygget op sådan
at cpu køleren,
trækker luft ude fra og blæser hend over grafikkortet for det geforce 7650gs
der sidder i er
nemlig passivt kølet.

men hvad yder det 7600gt ca i forhåld til det 7650gs??

mvh thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-02-07 09:36

> [...]
> 7650gs der sidder i er
> nemlig passivt kølet.
>
> men hvad yder det 7600gt ca i forhåld til det 7650gs??

Dens performance skulle ligge imellem en 7600GS og 7600GT. Så det er nok
ikke det helt store du vinde ved at skifte (hastighedsmæssigt).

Hvis du skal have noget der performer noget mere og samtidigt er billigt,
kan jeg anbefale en Radeon X1950Pro (1400,-), eller hvis det skal være med
passiv køling så en GF 7950, men så er vi oppe i ca 2000,-

Men jeg regner (lidt naivt måske) med at priserne på de gamle DX9 kort
falder, når ATI får et DX10 kort på banen, så Nvidia får lidt konkurrence.

Bjarne K.

Bjarne K.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-02-07 13:37

> [...]
> spiller, og min cpu køler lyder som en støvsuger, så det !!
>
> Hvis du køber et passiv kølet kort, stilles der krav til en god luft

tak for svarret jeg tror jeg måske hopper på Radeon 1950Pro med en anden
køler
men hvad kræver det af strøm det er vist kun en 300watt der sidder i min
maskine

mvh. thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 14:25

> [...]
> køler
> men hvad kræver det af strøm det er vist kun en 300watt der sidder i min

Toms hardware skriver ordret
"The X1950 PRO is similar to the X1900 GT, the main difference being that it
is not based on the X1900 XT, but rather a new, less power-hungry core"

Det er jo selvf ikke en garanti for at 300w kan klare opgaver.Jeg har selv
en 350w og det kører fint.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 14:33

> [...]
> køler
> men hvad kræver det af strøm det er vist kun en 300watt der sidder i min

Hvorfor vil du forøvrigt skifte. Du skriver "Hej gruppe jeg overvejer at
skifte grafikkortet (geforce 7650GS) i denne
maskine fordi det er med onbord ram"
Men er det fordi den bruger af den indbyggede ram, eller er det fordi kortet
er for langsomt i spil. Hvis det er det første, var det måske bedre at købe
noget mere ram.

Jeg er som sagt selv lige skiftet til en 1950Pro fra et X600, og er egentlig
overrasket over hvor lidt man egentlig får ud af at kører med alt gejlet
slået til. Bevares f.e.a.r f.eks skulle kører i en lav opløsning på det
gamle kort, men kunne sagtens spilles (demo'en that is).
Og din 7650GS må være mange gange hurtigere end mit gamle kort!!

Bjarne K.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-02-07 16:53

> [...]
> det gamle kort, men kunne sagtens spilles (demo'en that is).
> Og din 7650GS må være mange gange hurtigere end mit gamle kort!!

det er fordi at grafikkortet bruger af den indbyggede ram, men det opfylder
sådan set alle mine krav,
men da bundkortet kun har 2 ram sockler og max understøtter 2gb, så er det
lidt trist at de 256mb går
til grafikkortet og så ville jeg bare have så meget ydelse for pengene
(1500kr) som muligt.

mvh thomas

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 17:40

"Thomas Hansen" <*benny-the-cop@jubii.dk*> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe jeg overvejer at skifte grafikkortet (geforce 7650GS) i denne
> maskine fordi det er med onbord ram..
> hvad kan i andbefale prisen skal helst ikke komme over 1500kr
> og det skal være støjsvagt..

Du skal nok sætte end anden køler på men en 7900GS
kan købes for 1132 kr og et 7900GT kan købes for
1675 kr.

http://kortlink.dk/blåbærgrød/3nvy

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 17:47

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote in
message
> Du skal nok sætte end anden køler på men en 7900GS
> kan købes for 1132 kr og et 7900GT kan købes for
> 1675 kr.
>
> http://kortlink.dk/blåbærgrød/3nvy

Jep 7900GS er også et godt køb til pengene. Da jeg ledte var det enten den
eller X1650Pro. Jeg valgte pro'en fordi den på det tidspunkt koste omkring
det samme som 7900GS'ern, men performede en smugle bedre. (7900'eren skulle
dog i.flg TomsHardware kunne overclockes en del)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 18:54

> [...]
> det samme som 7900GS'ern, men performede en smugle bedre. (7900'eren
> skulle dog i.flg TomsHardware kunne overclockes en del)

Der skulle selvf. have stået X1950Pro

Bjarne K.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-02-07 13:20

> [...]
> det samme som 7900GS'ern, men performede en smugle bedre. (7900'eren
> skulle dog i.flg TomsHardware kunne overclockes en del)

jeg takker mange gange for jerres svar og jeg tror jeg hopper på det 7900gt

mvh. thomas