Draculas Slot
Fra : Anja

Dato : 09-02-07 22:06

Hej nyhedsgruppe

Jeg er meget interesseret i at komme til Transylvanien og se Draculas slot
inden den ny ejer bygger det hele om.
Er der nogen der kender en fri ( kun med lidt guide på ) men billig måde at
komme derned på hvor man ligeledes får adgang til at komme ind og se
slottet.

Mvh Anja

Fra : Bjarne

Dato : 10-02-07 12:27

Anja skrev:
> [...]
> Er der nogen der kender en fri ( kun med lidt guide på ) men billig måde at
> komme derned på hvor man ligeledes får adgang til at komme ind og se

Kan dette inspirere?
http://www.ciaoromania.com/dracula_deu.html

Bjarne

Fra : Kent

Dato : 10-02-07 13:24

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Kan dette inspirere?
> http://www.ciaoromania.com/dracula_deu.html
>
> Bjarne

Såvidt jeg er informeret, er det ikke Vlad Tepes (søn af Vlad Dracul - deraf
dracula) rigtige slot, som idag ligger i ruiner.

Vlad's rigtige residens:
http://www.draculascastle.com/html/poenari.html

Kent.

Fra : Anja

Dato : 10-02-07 15:54

Hej

......og tak for nogle rigtige gode tilbagemeldinger. Det er nogle gevaldige
flotte billeder I har vedlagt hver især....og ja mht om slottet i Bran er
Draculas slot ja så må jeg jo nok indse at det er det ikke for som I også
skriver og som der står i bogen"turen går til Rumænien" så er det nærmeste
Dracula (Vlad Tepes) nogensiden har været på det slot, når han enten
belejrede det i 1460 eller da han søgte tilflugt i nogle dage fra et tyrkisk
angreb. Men det gør det da også lidt til hans slot ik? eller...

> Kent skrev.:
At Draculas slot idag ligger i ruiner....men at det kaldes Poenari Castle???
ifølge det vedhæftede link. Jeg er lidt forvirret skulle det så være hans
rigtige hjem når hans fødehjem Piata Muzeului 6 ligger skråt over for
klosterkirken i Sighisoara??? og så er han senere flyttet til slottet
Poenari.?? Roder jeg rundt i det nu????
Og hvorfor ligger det slot idag i ruiner. Har det noget at gøre med alle de
kampe han deltog i for at forsvare sit domæne/hjemland? Men hvis det er
tilfældet hvorfor søgte han så ly ved Bran slottet istedet for at tage hjem
til sit eget slot?? Har jeg behov for en ajourføring i historieundervisning
eller???aiii

Anja

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 10-02-07 13:54

> [...]
> Er der nogen der kender en fri ( kun med lidt guide på ) men billig måde
> at komme derned på hvor man ligeledes får adgang til at komme ind og se

Hej

du kan godt se slottet uden guide. Du kan naturligvis selv tage derud og
dermed gøre det billigt. Vi boede i Brasov og tog en bus derud. Hvis du
spørger efter en "organsieret tur", kan jeg ikke hjælpe. Vi arrangerede det
hele selv, og det er meget nemt. Turen som en anden har foreslået dig (på
tysk) ser meget spændende ud. Vi har skrevet lidt på vores hjemmeside om
turen til Rumænien.

Der er andre slotte der er betydeligt mere interessante end Draculas slot.
Jeg vil slet ikke komme ind på, om slottet i Brasov VAR Draculas slot. Han
boede der nok kun en enkelt nat. Der er andre og flottere slotte i landet.
F.eks. Peles slot.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk