/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fireblade CBR 900 '93 slæk/slør i gearkass~
Fra : René


Dato : 11-02-07 02:56

Hej Gruppe.
Jeg er den glade ejer af en fireblade, men jeg har dog undret mig over
at kæden tog for hård ved, når man "lagde" gas på. Jeg oplevede det
som om at kæden var for løs, en del justeringer i efteråret og endelig
anskaffelsen af en mc-løfter til bagenden afslørede dog at frigangen
eller slækket/sløret kom fra det forreste tandhjul. Tandhjulet kan
bevæge sig ca. et ½ kædeled (i gear og med løftet baghjul), før det
møder modstand.
Jeg har talt med min lokale MC pusher, men han har ikke rigtigt noget
bud på hvad det kan være.

Kan I hjælpe?
Pft.


 
 
Matthias H Matthiess~ (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 11-02-07 07:38


"René" <rene.nissen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1171158946.806028.249400@s48g2000cws.googlegroups.com...
Hej Gruppe.
Jeg er den glade ejer af en fireblade, men jeg har dog undret mig over
at kæden tog for hård ved, når man "lagde" gas på. Jeg oplevede det
som om at kæden var for løs, en del justeringer i efteråret og endelig
anskaffelsen af en mc-løfter til bagenden afslørede dog at frigangen
eller slækket/sløret kom fra det forreste tandhjul. Tandhjulet kan
bevæge sig ca. et ½ kædeled (i gear og med løftet baghjul), før det
møder modstand.
Jeg har talt med min lokale MC pusher, men han har ikke rigtigt noget
bud på hvad det kan være.

Kan I hjælpe?
Pft.

Der kan også være ret meget slør i chockkoblingen i baghjulet. Har du
tjekket den?
Hilsen Matthias



Ukendt (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-07 10:30

On 10 Feb 2007 17:55:46 -0800, René wrote:


> Kan I hjælpe?

Det er et helt normalt slør i en gearkasse med et gear ilagt, det er jo et
sammenlagt slør fra alle de tandhjul, klokoblinger mm. der hverisær skal
have en smule frigang. Søg hellere fejlen i chock-koblingen i baghjulet.
Disse gummiklodser slides op så hurtigt som efter 30.000 Km.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Armand (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-07 12:30


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:18tetv8dz6wtp.51vfvf1hrxdx.dlg@40tude.net...
> On 10 Feb 2007 17:55:46 -0800, René wrote:
>
> Det er et helt normalt slør i en gearkasse med et gear ilagt, det er jo et
> sammenlagt slør fra alle de tandhjul, klokoblinger mm. der hverisær skal
> have en smule frigang. Søg hellere fejlen i chock-koblingen i baghjulet.
> Disse gummiklodser slides op så hurtigt som efter 30.000 Km.
>
Og dét kan med sikkerhed bedre sammenlignes med forbruget af baghjuls-gummi:
Nyder man powerkick'et med hårde gasgivninger bare lidt jævnligt slider man
hårdt på såvel dæk som shock-kobling :-|

Noget andet er at det også kan være motorens måde at tage gassen på, og
deromkring kan jeg lige falde ind med et af mine mantra'er: Prøv at tømme
karburatorernes svømmerhuse for indhold - hvoriblandt sikkert en del vand!?

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-02-07 19:21

> Noget andet er at det også kan være motorens måde at tage gassen på, og
> deromkring kan jeg lige falde ind med et af mine mantra'er: Prøv at tømme
> karburatorernes svømmerhuse for indhold - hvoriblandt sikkert en del
> vand!?

Jeg tømte svømmehuset på en XL 350'er. Venstre karburator var fyldt med
vand!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



René (11-02-2007)
Kommentar
Fra : René


Dato : 11-02-07 22:02

On 11 Feb., 19:20, "Jens Jacob Bager Jensen"
<b...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> > Noget andet er at det også kan være motorens måde at tage gassen på, og
> > deromkring kan jeg lige falde ind med et af mine mantra'er: Prøv at tømme
> > karburatorernes svømmerhuse for indhold - hvoriblandt sikkert en del
> > vand!?
>
> Jeg tømte svømmehuset på en XL 350'er. Venstre karburator var fyldt med
> vand!
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR 600 F '98 og DR 610 '85
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Hej Gruppe.
Jeg takker for alle jeres gode forslag, chockkoblingen
(gummiklodserne) bliver skiftet snarest, og jeg vil tømme
svømmehusene, når jeg får tid.


Armand (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-07 03:57


"René" <rene.nissen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1171227730.492328.260750@v33g2000cwv.googlegroups.com...
> Jeg takker for alle jeres gode forslag, chockkoblingen
> (gummiklodserne) bliver skiftet snarest, og jeg vil tømme
> svømmehusene, når jeg får tid.

Hvad med den omvendte rækkefølge:
Tøm gratis(!) svømmerhusene og hvis dét ikke hjælper, så kontroller om ikke
shock-koblingen er slap og ifald: Bestil en ny til at have liggende til
næste bagdæks-skifte!?

--
Armand.



René (12-02-2007)
Kommentar
Fra : René


Dato : 12-02-07 09:33

On 12 Feb., 03:57, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "René" <rene.nis...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1171227730.492328.260750@v33g2000cwv.googlegroups.com...
>
> > Jeg takker for alle jeres gode forslag, chockkoblingen
> > (gummiklodserne) bliver skiftet snarest, og jeg vil tømme
> > svømmehusene, når jeg får tid.
>
> Hvad med den omvendte rækkefølge:
> Tøm gratis(!) svømmerhusene og hvis dét ikke hjælper, så kontroller om ikke
> shock-koblingen er slap og ifald: Bestil en ny til at have liggende til
> næste bagdæks-skifte!?
>
> --
> Armand.

Ok, Armand du har som altid en pointe, men jeg skal så lige høre
hvordan man kan se om gummiklodserne ( =chockkoblingen) er slidt,
klodserne hænger stadig sammen med den lille strop, men ellers ved
jfeg ikke hvordan man ser om de er slidte.
Pft.


Erling Christensen (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 12-02-07 10:49

On 12 Feb 2007 00:32:31 -0800, "René" <rene.nissen@gmail.com> wrote:

>On 12 Feb., 03:57, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>> "René" <rene.nis...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1171227730.492328.260750@v33g2000cwv.googlegroups.com...
>>
>> > Jeg takker for alle jeres gode forslag, chockkoblingen
>> > (gummiklodserne) bliver skiftet snarest, og jeg vil tømme
>> > svømmehusene, når jeg får tid.
>>
>> Hvad med den omvendte rækkefølge:
>> Tøm gratis(!) svømmerhusene og hvis dét ikke hjælper, så kontroller om ikke
>> shock-koblingen er slap og ifald: Bestil en ny til at have liggende til
>> næste bagdæks-skifte!?
>>
>> --
>> Armand.
>
>Ok, Armand du har som altid en pointe, men jeg skal så lige høre
>hvordan man kan se om gummiklodserne ( =chockkoblingen) er slidt,
>klodserne hænger stadig sammen med den lille strop, men ellers ved
>jfeg ikke hvordan man ser om de er slidte.
>Pft.

Ret simpelt og tjekke... Baghjulet af og ryk let frem og tilbage I
tandhjulet.... gir det sig en smule er de slidte.... Hvis du også
meget let kan trække hele enheden ud hvor tandhjulet er på så er de
slidte....

Da jeg fik mine nye shockkoblinger monteret måtte mekanikeren lige
bruge en gummihammer for at kunne enheden på igen.... så stramt sad
den nu....

De er ikke helt billige i DK... jeg måtte af med 500kr for
shockkoblingerne til baghjulet.... og de kan sagten selv monteres...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

René (21-02-2007)
Kommentar
Fra : René


Dato : 21-02-07 23:20

On 12 Feb., 10:49, Erling Christensen <point...@fabel.dk> wrote:
> On 12 Feb 2007 00:32:31 -0800, "René" <rene.nis...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> >On 12 Feb., 03:57, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> >> "René" <rene.nis...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1171227730.492328.260750@v33g2000cwv.googlegroups.com...
>
> >> > Jeg takker for alle jeres gode forslag, chockkoblingen
> >> > (gummiklodserne) bliver skiftet snarest, og jeg vil tømme
> >> > svømmehusene, når jeg får tid.
>
> >> Hvad med den omvendte rækkefølge:
> >> Tøm gratis(!) svømmerhusene og hvis dét ikke hjælper, så kontroller om ikke
> >> shock-koblingen er slap og ifald: Bestil en ny til at have liggende til
> >> næste bagdæks-skifte!?
>
> >> --
> >> Armand.
>
> >Ok, Armand du har som altid en pointe, men jeg skal så lige høre
> >hvordan man kan se om gummiklodserne ( =chockkoblingen) er slidt,
> >klodserne hænger stadig sammen med den lille strop, men ellers ved
> >jfeg ikke hvordan man ser om de er slidte.
> >Pft.
>
> Ret simpelt og tjekke... Baghjulet af og ryk let frem og tilbage I
> tandhjulet.... gir det sig en smule er de slidte.... Hvis du også
> meget let kan trække hele enheden ud hvor tandhjulet er på så er de
> slidte....
>
> Da jeg fik mine nye shockkoblinger monteret måtte mekanikeren lige
> bruge en gummihammer for at kunne enheden på igen.... så stramt sad
> den nu....
>
> De er ikke helt billige i DK... jeg måtte af med 500kr for
> shockkoblingerne til baghjulet.... og de kan sagten selv monteres...
> Mvh
>
> Erling Christensen
> Honda CBR600 F2 '93http://www.min-mc.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg har haft baghjulet af, og den var god nok, chockkoblingen var
færdig og jeg monterede de nye gummiklodser, og vupti sidder hjulet og
stramt uden slør. Glæder mig helt vildt til at komme ud og lufte den.
Tak for hjælpen :)


Armand (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-02-07 00:45


"René" <rene.nissen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1172096404.313054.11470@a75g2000cwd.googlegroups.com...
On 12 Feb., 10:49, Erling Christensen <point...@fabel.dk> wrote:
> On 12 Feb 2007 00:32:31 -0800, "René" <rene.nis...@gmail.com> wrote:
>
Jeg har haft baghjulet af, og den var god nok, chockkoblingen var
færdig og jeg monterede de nye gummiklodser, og vupti sidder hjulet og
stramt uden slør.

Selvom den slags gummi oftest er helvedes dyr, er det nok den billigeste
gearkassereperation du nogensinde kommer ud for

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste