Hvilke dæk til min Motard?
Fra : S.G

Dato : 09-02-07 16:20

Jeg har anskaffet mig en KTM Duke 2 til gaden :) Meningen er den skal
bruges denne sæson sammen med TL´eren :) :)

Jeg regnende med at smide et sæt pilot power på den nu her, da det jo
er 17" for og bag!

Men skal jeg gå lidt ned i størrelse eller?

Der skal egentlig sidde 160/60 og 120/77 på den, men overvejer at
smide et 120/60 fordæk på istedet!

Er der andre dæk der er egnet til en gademotard? Og hvad str på dæk
vil i anbefale til en gademotard :) :) :) synes de ser klart fedest ud
med "lave" dæk, så de sidder tæt på fælgen, men spørgsmpålet er om det
går rent køreegenskabsmæssig

S.G

Fra : Esben

Dato : 09-02-07 16:38

hej du.

ja nu er min godt nok bare en lille 350cc.
men skal også ud og have nye dæk på.
havde egentlig bare tænkt mig at købe et sæt metzler z4. de er nemlig
billige.
men vil i hvert fald lige følge med i tråden. ville egentlig gerne
ahve nogle dæk på med noget mere greb.
kører alligevel aldrig ret langt men vil gerne have noget mere greb
til bykørsel. (blødere dæk???)

Hilsen Esben

Fra : CL

Dato : 09-02-07 17:54

Esben wrote:
> [...]
> men skal også ud og have nye dæk på.
> havde egentlig bare tænkt mig at købe et sæt metzler z4. de er nemlig

Pas på med Z4 i vådt føre,der er der ikke meget grip i dem.
Jeg smed et sæt ud der var halv gået pga det.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : flopper

Dato : 09-02-07 17:46

> Men skal jeg gå lidt ned i størrelse eller?
>
> Der skal egentlig sidde 160/60 og 120/77 på den, men overvejer at
> smide et 120/60 fordæk på istedet!

MIn umiddelbare reaktion er: bliver diameteren på forhjulet så ikke
mindre. Hvis det er tilfældet vil du komme til at give cyklen et mindre
efterløb, og derme mindre retningsstabilitet, men om ændringen er så
stor, at den får mærkbare konsekvenser, tør jeg ikke udtale mig om

flopper

Fra : Armand

Dato : 09-02-07 18:32

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> MIn umiddelbare reaktion er: bliver diameteren på forhjulet så ikke
> mindre?

Jup! Omkring 25mm!

> Hvis det er tilfældet vil du komme til at give cyklen et mindre efterløb,
> og derme mindre retningsstabilitet, men om ændringen er så stor, at den
> får mærkbare konsekvenser, tør jeg ikke udtale mig om

Hvilket er til at efterforske gennem en 25mm's sænkning af forenden (i
broerne)!

Noget ander er at med diameteren ændres omkredsen også og i aktuelle
tilfældeudgør det ca. 4%, hvilket så gør sin indvirkning på
speedometer-visningen ifald at speedometeret måler på forhjulet!

--
Armand.

Fra : flopper

Dato : 09-02-07 21:21

> Noget ander er at med diameteren ændres omkredsen også og i aktuelle
> tilfældeudgør det ca. 4%, hvilket så gør sin indvirkning på
> speedometer-visningen ifald at speedometeret måler på forhjulet!

det er selvfølgligt klart, men det mest interessante ved en sådan
ændring er vel hvordan køreregenskaberne ændres

flopper

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 09-02-07 23:17

S.G skrev:
> [...]
> vil i anbefale til en gademotard :) :) :) synes de ser klart fedest ud
> med "lave" dæk, så de sidder tæt på fælgen, men spørgsmpålet er om det

120/77 det må være en ny type

Jeg har prøvet både 120/70 og 120/60 Michelin Power på min 748 og helt
klart mest glad for 120/60 dækket, da jeg synes at det giver den bedste
feedback ihvertfald til min kørestil, ulempen ved 120/60 dækket er at
det ikke har ret meget egen-dæmpning, det kunne være rart med lidt mere
til gade kørsel. Så næste gang (meget snart) bliver det nok 120/65 der
ryger på, så får jeg også det prøvet.

Jeg er meget glad for Power dækket især den måde det opfører sig når det
begynder at slippe, det kommer "stille og roligt" også ved man hertil
og ikke længere. Power dækket er meget let at justere ind til korrekt
dæktryk (på bane) når det ikke "fnuller" på dæksiderne har man ramt det
korrekt dæktryk (normalt mellem 1,8-2,0 kg)

Jeg tro at det ville være et godt dæk til din motard

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S