ER moderne knallerter holdbare ?
Fra : Per

Dato : 10-02-07 19:32

Hej NG!

ER moderne knallerter (scootere) ligeså holdbare som dem fra 70´erne og
80´erne.

Jeg tænker på fx. en Puch Maxi, der som sådan ikke kunne slides op i lovlig
stand. Den havde en hårdforkromet cylinder - helt ekstremt holdbart - laver
man overhovedet dette på knallerter mere ?

Og på Kreidleren der var så holdbar, at fabrikken måtte lukke pga. manglende
reservedelssalg - ja man fik faktisk en nål fra frabrikken - ikke hvis - ,
men når man havde kørt 50.000 og 100.000 km uden at åbne motoren.

Hvordan står det til med holdbarhed i dag - hvad fx. en Yamaha Jog - noget
siger mig at det er noget af det mest holdbare moderne der findes.

Men kan den køre 50.000 eller mere uden at blive åbnet ?

Eller er moderne knallerter noget skrammel sammenlignet med dem fra gamle
dage ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Hagar

Dato : 10-02-07 20:26

> [...]
>
> Men kan den køre 50.000 eller mere uden at blive åbnet ?
>
> Eller er moderne knallerter noget skrammel sammenlignet med dem fra gamle

Jeg har en Aprilia Rally fra 98, den har rundet de 54.000 km, de 38.000 med
tun, og den kører stadig. Motoren er der ikke noget galt med, men hvis jeg
skal sætte en finger på noget, så skulle det være el-systemet, på min er det
ved at være slidt.

Hagar

Fra : mfn

Dato : 10-02-07 21:35

Enkelte eksemplarer / modeller kører temmeligt langt uden de store
problemer.

Men jeg tror det er langt til de højder som fx kreidler som du nævner. Jeg
har selv eget 2 stks over 70000 km, men jeg har også eget scootere som gik
"ned" efter 8-15000 km.

Jeg savner min kreidler, der skulle jeg aldrig gå hjem hehe.

Fra : Henning Lund

Dato : 10-02-07 21:58

Per skrev:

> Eller er moderne knallerter noget skrammel sammenlignet med
> dem fra gamle dage ?

Tjae kender en hvis PGO har gået godt 81.000 km

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Charlotte

Dato : 11-02-07 16:25

Tror også at det kommer an på hvor meget man er villig til at ofre, plus
vedligeholdelse.
Tror her at pris og kvalitet hænger meget sammen, synes at have hørt om
mange der køber t-hansen cpi og så er de færdige efter 10.000 km.
Betaler gerne selv de ekstra x-antal kr. for at få en knallert af et godt
mærke.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : mfn

Dato : 11-02-07 18:22

> Tjae kender en hvis PGO har gået godt 81.000 km

Jamen var det uden at åbne motoren? Har haft en big max, og den skulle altså
have ny cylle og stempel 3 gange på 34000 km inden jeg solgte den.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-07 19:26

mfn skrev:

> Jamen var det uden at åbne motoren? Har haft en big max, og
> den skulle altså have ny cylle og stempel 3 gange på 34000 km
> inden jeg solgte den.

1 krumtap, 2 cylindre