Maling af nypudset villa?
Fra : Anders Lund

Dato : 10-02-07 19:56

Hej

Efter min forestående oppudsning af hus udvendig, så vil jeg gerne have
malet det i
en fart.....men normalt skal man jo vente ½-1år med at gøre dette pga.
saltudtræk(vist nok!).
Kender nogen til en maling, som kan påføres efter ca. 2 måneder?
Alternativt kan jeg vel bruge indfarvet mørtel, men er det ikke dyrt og
besværligt?

Mvh
Anders Lund

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-02-07 01:06

Anders Lund wrote:

> Kender nogen til en maling, som kan påføres efter ca. 2 måneder?

Ikke maling, men Cempex eller tilsvarende (mener, at det jeg brugte i
sommers hedder Skalflex), som er på cementbasis. Påføres som maling, men
ånder på samme måde som mørtel - meget bedre for dit hus.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : John V.

Dato : 11-02-07 15:20

"Anders Lund" <Anders.lp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender nogen til en maling, som kan påføres efter ca. 2 måneder?
> Alternativt kan jeg vel bruge indfarvet mørtel, men er det ikke dyrt og

Den eneste maling der kan det, er Silikat maling Caim er den bedste men også
den dyreste!
Den nævnte kan ikke skalle af, da den indgår i en kemisk forbindelse med
puds.
Skal du bruge denne type maling, skal du være opmærksom på at alt glas skal
dækkes af, da malingen ætser glas.
Brug nylon pensler, da alle andre pensler ødelægges efter få minutters brug.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 11-02-07 16:58

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal dækkes af, da malingen ætser glas.
> Brug nylon pensler, da alle andre pensler ødelægges efter få minutters

Tak for svaret.....kan denne maling påføres efter ca. 2 måneder?
Mvh
Anders Lund

Fra : John V.

Dato : 11-02-07 17:38

"Anders Lund (8900)" <anders.lp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret.....kan denne maling påføres efter ca. 2 måneder?
> Mvh
> Anders Lund

Ja det kan den, men der må ikke være våde områder. Ellers kontakt Caim, så
de kan sende en konsulent (det koster ikke noget).

John

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 12-02-07 14:09

> [...]
>>
> Ja det kan den, men der må ikke være våde områder. Ellers kontakt Caim, så
> de kan sende en konsulent (det koster ikke noget).

Ok.....fint, det vil jeg gøre......

Mvh
Anders Lund

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 12-02-07 23:00

Det hedder KEIM www.keim.dk

Fra : John V.

Dato : 14-02-07 01:50

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det hedder KEIM www.keim.dk
> "John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

Ok, undskyld jeg har skrevet forkert, det er KEIM.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 19:43

John V. wrote:

> Den eneste maling der kan det, er Silikat maling Caim er den bedste
> men også den dyreste!

Hvis du søger på internettet så husk at det staves Keim.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-07 14:48

On Feb 12, 2:09 pm, "Anders Lund \(8900\)"
<anders...@post.cybercity.dk> wrote:

> Ok.....fint, det vil jeg gøre......

Når du er færdig, så kunne jeg godt tænke mig at komme forbi og se
resultatet hvor det er ok ?

--
Christian.....også 8900

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 12-02-07 17:50

> [...]
>
> Ok.....fint, det vil jeg gøre......

Når du er færdig, så kunne jeg godt tænke mig at komme forbi og se

ok, men send mig lige en mail, så jeg ikke glemmer det.......
Mvh
Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-07 15:42