Varmetabsberegning - Hvor finder jeg lambd~
Fra : Torben

Dato : 10-02-07 13:35

Hej alle,

Jeg er ved at regne på noget efterisolering jeg påtænker at lave. I disse
beregninger indgår varmeledningsevnen - lambda. Mit problem er dog at finde
de rette værdier for mine materialer. Mine kilder kommer gennem søgninger
med google og diverse dokumenter fra icopal, rockwool, isover m.fl. Jeg
bliver dog ret forvirret af forskellige opgivelser i forskellige materialer.
Eksempelvis er jeg ude af stand til at finde varmeledningsevnen for mine
teglsten i formuren. Det er hul sten, og jeg antager deres varmeledningsevne
er væsentlig lavere end massive sten.

Kan i oplyse mig nogle gode kilder? Jeg er også interesseret i
transmissionskoefficienten - U for hele konstruktioner. Så har jeg noget at
sammenholde med.

Ethvert input modtages med taknemmelighed.

God weekend

Torben