Acrylplade på hoveddør
Fra : HvB

Dato : 09-02-07 17:03

Hej

Er der nogen der har gode råd?

Jeg vil montere en 5 mm klar Acrylplade på indersiden af min glashovedør
(idet der er nogle der smider brosten igennem og det vil bremse den
ufattelige glasstorm som en sprængt thermorude giver).

Acrylet er 15 mm bredere på alle sider i forhold til ruden.
Hvordan gøres det pænest?

Enklest var at bore nogle huller og skrue det på. Hvad skal jeg da bore med?
(Bortset fra et bor, naturligvis!)

samtidig ville jeg sætte solfilm på den side af acrylet der vender ind mod
ruden, men på pakken med solfilm står der, at det ikke kan monteres på
plastik. Er der nogen der har erfaringer med det?

Endelig har jeg det problem at jeg bor til leje. Døren er i fyr - men der
kommer jo huller i. Hvordan lapper jeg dem pænest ved eventuel fraflytning?

Alle gode forslag modtages med tak!

HvB

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Henrik

Dato : 09-02-07 18:52

"HvB" <baldrian**@@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Alle gode forslag modtages med tak!
>
> HvB

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1536 spam-mails

2 alternative råd

1: Slet den SPAMfigther eller betal for den, det er Sk... irreterende at se
på i hvert 5 indlæg
2: Hvorfor monterer du ikke solfilm direkte på glasset i døren istede, det
skulle i følge pruducenteren stoppe vinduet i at splintre, evt snak med 3M
eller lign om de har et produkt der er specielt stærkt.

Henrik

Fra : HvB

Dato : 09-02-07 19:18

"> 2 alternative råd

> 1: Slet den SPAMfigther eller betal for den, det er Sk... irreterende at
> se på i hvert 5 indlæg

Så lad da være med at svare på de "iiriterende" indlæg!!!!!

> 2: Hvorfor monterer du ikke solfilm direkte på glasset i døren istede, det
> skulle i følge pruducenteren stoppe vinduet i at splintre, evt snak med 3M

NEJ, det gør ikke tro mig - min hund blev skadet af stenen...

så hvis det er så belastende - at man stiller et spørgsmål - så er det
sidste gang jeg henvender mig...

Beklager.... at jeg vovede at spørge... skal ikke gentage sig

HvB

Fra : Henrik

Dato : 09-02-07 19:25

> [...]
>
> NEJ, det gør ikke tro mig - min hund blev skadet af stenen...
>
> så hvis det er så belastende - at man stiller et spørgsmål - så er det

hehe, rolig nu. At spam figther er irreterende er der vist andre end mig der
mener.

Rådet om solfilm direkte på vinduet var nu godt nok ment, du behøver ikke at
fare i flint fordi du har andre erfaringer med det, men kunne nøjes med at
oplyse gruppen om at det som de sælger f.eks. her
http://www.solfilm.dk/default.asp?kategori1=1a&id1=105 ikke virker i stedet
for at blive fornærmet.

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-07 19:28

Du skal bruge Polycarbonat, acryl holder ikke til alverden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jubii

Dato : 09-02-07 22:28

HvB formulerede:
> "> 2 alternative råd

> Så lad da være med at svare på de "iiriterende" indlæg!!!!!

Det gør ikke noget du smider med spam, men
andre må ikke smide noget efter dig...fy

Du får lige !!!! tilbage, ku hænde du skulle bruge
dem senere

Fra : Finn Erichsen

Dato : 10-02-07 03:37

HvB <baldrian**@@get2net.dk> skrev:
Hej HvB. Det forekommer mig at du har fået gode svar fra Henrik
og Preben men her er lige et supplement. Som skrevet kan du købe
sol film men det siger du jo selv ikke virker. Du kan faktisk
købe mange forskellige film. Jeg har fx lige installeret noget
varme haløj på en ambassade her i Canberra Australien der
monterede man skudsikker film på alle ruder. Det blev i øvrigt
demonstreret på stedet i haven med forskellige typer film Den
Federale politistyrke var også inviteret. Det var en maget
imponerende demonstration. Der var skudsikker film i mange
kvaliteter men den der skulle monteres direkte på ruderne i
Ambassaden blev en der kan tage alle slags håndvåben også af den
noget kraftigere kaliber. Det havde selv sagt ingen interesse
for mig altså det med det skudsikre, men det der kunne modstå
stenslag eller hamring evt. med spyd/brækstænger havde min
udtalte bevågenhed. Der blev smidt en mursten med stor kraft af
en overordentlig kraftig kleppert. Ruden sprængte uden
glassplinter ind i huset. Derefter bearbejdede han ruden med
diverse redskaber med formål at komme ind i huset for at stjæle,
hvoraf stål brækstangen blev hans foretrukne værktøj. Efter 30
min. blev det opgivet at komme igennem ruden. OK han havde været
i stand til at jage den spidse ende af brækstangen gennem filmen
men han var ikke i stand til at få brækket ruden ned så han selv
kunne komme igennem. Det må dog siges at vinduet var lavet
specielt så han ikke kunne få adgang til rudekanten for som de
sagde hvis det havde været tilfældet kunne han faktisk have
kunnet brække ruden ned fra kanten men det ville formegentligt
have taget ham op tit 45 min. hårdt arbejde at gøre det. Det var
en meget voldsom demonstration, ja næsten oprivende men den var
jo heller ikke lige møntet på en civilist som jeg men på
professionelle antiterrorist krigere og jeg burde egentligt ikke
have været til stede og fik da også er kraftig røffel for det
efter forestillingen. Det var for øvrigt 3M produkter.
Cheers Finn

--
Finn Canberra Australia