Mine porte bliver skannet!
Fra : Martin

Dato : 09-02-07 14:22

Hej folkens.

Kører med BullGuard anti virus + firewall.
Efter igår begyndte BullGuard at poppe og med meddelelsen; Dine porte bliver
skannet, men din firewall har stoppet en indtrængning.
Så bliver man jo lidt varm om ørene og tænker om man er under "angreb".
Er der nogle af jer der ved om dette er farligt, og hvad man evt. bør gøre
for at undgå dette.

Go weekend alle sammen...

Martin...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-02-07 14:52

rOn Fri, 9 Feb 2007 14:22:05 +0100, "Martin"
<dsl226665SLET@vip.cybercity.dk> wrote:

> Efter igår begyndte BullGuard at poppe og med meddelelsen; Dine porte
> bliver skannet, men din firewall har stoppet en indtrængning.

Læs http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#fwbesked og især det afsnit,
hvor der står et ord med fed skrift.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : John

Dato : 09-02-07 15:28

"Martin" <dsl226665SLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Efter igår begyndte BullGuard at poppe og med meddelelsen; Dine
> porte bliver skannet, men din firewall har stoppet en
> indtrængning.

Jup. BullGuard fortæller, at den passer sit arbejde

> Så bliver man jo lidt varm om ørene

Næh, man glæder sig over, at 'dørmanden' passer sit job :)

> og tænker om man er under "angreb".

Orkja, men det kan du ikke bruge til ret meget. Kig efter et sted
i BG, hvor du kan slå disse besked'er fra. De fleste 'angreb' er
legitime og ganske harmløse

Mvh John

Fra : Alex Holst

Dato : 09-02-07 16:59

John wrote:

> Jup. BullGuard fortæller, at den passer sit arbejde

> Næh, man glæder sig over, at 'dørmanden' passer sit job :)

Kan du komme i tanke om et OS der *ikke* afviser IP forbindelsesforsøg?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-02-07 17:57

On Fri, 09 Feb 2007 16:58:45 +0100, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

> Kan du komme i tanke om et OS der *ikke* afviser IP forbindelsesforsøg?

Ja, ja. Alle pc'er svarer da på alle porte. Det er derfor det er sådan
en god idé at sætte en firewall på maskinen.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Alex Holst

Dato : 09-02-07 20:00

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja, ja. Alle pc'er svarer da på alle porte. Det er derfor det er sådan
> en god idé at sætte en firewall på maskinen.

Det må være det de unge vil ha!

I forlængelse af henvisningen til afsnittet med et fremhævet ord, fandt
jeg på den gode grund til at køre et pakkefilter med 'block all': Hver
gang en pakke bliver droppet, spiser man et stykke chokolade. Så er man
også motiveret til at lave real-time overvågning.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-07 18:02

On Fri, 2007-02-09 at 17:57 +0100, Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja, ja. Alle pc'er svarer da på alle porte.

Er et OS's svar ikke pr. default at afvise, hvis der ikke specifik
lytter en applikation?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-02-07 19:06

On Fri, 09 Feb 2007 18:02:23 +0100, "Christian E. Lysel"
<christian@examples.net> wrote:

> Er et OS's svar ikke pr. default at afvise, hvis der ikke specifik
> lytter en applikation?

Jeg tror, du skal have justeret dit sarkasmo-meter, Christian.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-07 20:00

On Fri, 2007-02-09 at 19:06 +0100, Asbjorn Hojmark wrote:
> Jeg tror, du skal have justeret dit sarkasmo-meter, Christian.

Hahaha, der fik du mig.

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-02-07 00:09

On Feb 9, 8:00 pm, Alex Holst <a...@mongers.org> wrote:
> [...]
> gang en pakke bliver droppet, spiser man et stykke chokolade. Så er man
> også motiveret til at lave real-time overvågning.

# ping -f 127.0.0.1

Advarsel: Kan føre til kakaoforgiftning.

\\kristian

Fra : Martin

Dato : 10-02-07 16:37

Hej folkens.

Til at starte med, tak for hjælpen...-Forstår ca. 10% af det i skriver ,
men har alligevel fået forståelsen af, at mit "problem", ikke er spor
farligt.

SUPER WEEKEND TIL JER ALLE..

Martin...

Fra : John

Dato : 10-02-07 17:20

"Martin" <dsl226665SLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Til at starte med, tak for hjælpen...

Velbekomme!

> -Forstår ca. 10% af det i skriver

Det er da ik' så ring' :)

> men har alligevel fået forståelsen af, at mit "problem", ikke
> er spor farligt.

Nemlig, nærmest normalt :)

> SUPER WEEKEND TIL JER ALLE..

I lige måde!