Brevpapir i Outlook Express
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-02-07 13:37

Jeg underviser nogle seniorer i almen
edb på vores aktivitetscenter.

Som e-mail program bruger vi Outlook Express.

Problemet er, at når vi på centrets computere
vælger et brevpapir, som for eksempel Efeu,
kommer formateringen godt nok frem, men
billedet følger ikke med.

Jeg har ikke det problem på min egen computer.
Den HTML-fil der ligger til grund for disse
skabeloner findes i
/Programmer/Fælles filer/Microsoft Shared/Brevpapir.
Når jeg kigger på kildekoden til disse HTML-filer,
ser de fuldstændig ens ud, billedet er indsat
med attributten baggrund til body-markøren.

Hvorfor virker det hos mig, og ikke på centrets
computere?

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Holst

Dato : 09-02-07 13:56

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Hvorfor virker det hos mig, og ikke på centrets
> computere?

Prøv at stil spørgsmålet i Outlook Express-gruppen.

Og så lad dog være med at lære dem at skrive sådanne e-mails. E-mails er
nu engang bedst at få i ren tekst. HTML er nu engang bedst at holde på
hjemmesider og langt fra mail og news.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-02-07 14:49

Holst skrev:

> Prøv at stil spørgsmålet i Outlook Express-gruppen.

Jeg ved ikke af, at der findes en sådan gruppe. Ikke
i min liste over nyhedsgrupper (TDC's newsserver).

> Og så lad dog være med at lære dem at skrive sådanne e-mails. E-mails er
> nu engang bedst at få i ren tekst. HTML er nu engang bedst at holde på
> hjemmesider og langt fra mail og news.

Jeg er sådan set enig. Men til slags familiebrug
der her er tale om, synes jeg nu ikke det gør så
meget.

Fra : Lars C

Dato : 09-02-07 14:54

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Jeg ved ikke af, at der findes en sådan gruppe. Ikke
>i min liste over nyhedsgrupper (TDC's newsserver).

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Lars C

Fra : Holst

Dato : 09-02-07 15:11

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Jeg ved ikke af, at der findes en sådan gruppe. Ikke
> i min liste over nyhedsgrupper (TDC's newsserver).

Den er nu på TDCs server:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-02-07 14:44

Holst skrev:

> Den er nu på TDCs server:

Tak. Enten er den ny eller også er
det meeeeget længe siden jeg har opdateret
min gruppelist.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-07 18:34

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Tak. Enten er den ny eller også er
> det meeeeget længe siden jeg har opdateret
> min gruppelist.

Den har været der i "mange år" - så det skal være en del år siden, at du
har installeret den, for at det er derfor.

Den blev diskuteret i 2000 - og oprettet i starten af 2001 - og Tdc har
haft den med siden starten.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.outlook-express

Jan

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-02-07 00:28

Jan Vestergaard skrev:

> Den blev diskuteret i 2000 - og oprettet i starten af 2001 - og Tdc har
> haft den med siden starten.
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.outlook-express

Mystiskere og mystiskere - jeg fik
Internet konto hos TDC for 2 år siden.