Halvdårligt billede på TV via dvi-hdmi
Fra : Christian

Dato : 09-02-07 11:57

Hep

Jeg har lige trukket et kabel 10m. langt DVI - HDMI fra min computer til mit
LG LCD TV, og når jeg afspiller divx komprimeret materiale forringes
kvaliteten mærkbart, når billedet når TV'et

Downloader jeg en filmtrailer i HD kvalitet eller afspiller jeg en DVD, er
billedet ganske fint.

Nogen gode forklaringer ?

Christian

Fra : David T. Metz

Dato : 09-02-07 12:19

Christian skrev:
> [...]
> LG LCD TV, og når jeg afspiller divx komprimeret materiale forringes
> kvaliteten mærkbart, når billedet når TV'et

Hvordan og sammenlignet med hvad? Har du seet samme klip på en anden
skærm/forbindelse?

Hvilken opløsnning kører du med?

Hvilke opløsninger modtager tv'et i hdmi?

Hvilken opløsning er tv'et?

Hvilken oløsning/bitrate er der på filen?

> Downloader jeg en filmtrailer i HD kvalitet eller afspiller jeg en DVD, er
> billedet ganske fint.

Ergo er der hul igennem, hvilket burde udelukke problemer med kablet, da
digitale signaler i hovedtræk er "enten eller".

> Nogen gode forklaringer ?

Der kan være mange, først og fremmest at divx er et "skodformat",
sekundært at der sikkert sker opløsningskonvertering flere gange før den
når panelet i skærmen.

Dit spørgsmål er relevant i dk.teknik.htpc. XFUT sat (svar kommer i den
gruppe)

David

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-02-07 12:20

"Christian" <christian@trinderup.dk> wrote in message
> [...]
> kvaliteten mærkbart, når billedet når TV'et
>
> Downloader jeg en filmtrailer i HD kvalitet eller afspiller jeg en DVD, er

Den mest åbenlyse, er at divx ikke er samme kvalitet som dvd, og at den
dårligere kvalitet kommer tydligere frem på et 32" tv end på en 17" monitor,
men måske er kvaliteten du oplever endnu dårligere en man burde forvente.

(jeg ved selvf. ikke om du har en 32" lcd tv)

Bjarne K.