Hjælp til tydning
Fra : Hvornum

Dato : 19-01-07 15:56

Hej gr.

Det er ikke let at tyde, når man ikke er vant til det, så er der en der vil
kikke på denne:

Randers - Onsild - Hvornum kirkebog 1814 - 1834 opslag 9, sidste dreng

Søn: Christen (født 7. oktober 1816) - men dåben er pub. 1818?
Far: Christen Christensen
Mor: Anne Jensdatter

Og her kan jeg ikke tyde mere, her i blandt faderne

Kan en hjælpe?

Mvh

Max Hvornum

Fra : Karen

Dato : 20-01-07 11:49

Mit bud på teksten

Ægte, født og døbt d. 7 October, Christen, Faderen: Christen Christensen,
Moder: Anne Jensdatter, Jens Sørensens Steddatter - Indsidder hos
Svigerforældrene Jens Stær nu Huusmand paa Trinderup Gods, Moderen ??
Fremstillet i Kirken d. 23 Marts eller 2den Paaskedag 1818.
Faddere: Degnens datter Mette Nielsdatter hiemme hos forældrene, Karen
Boesdatter tiener hos Peder Møller gaardmand og Sognefoged Peder Møller
Sognefogeds Sø?? Kristensen Gaardfæster, Andreas Kristensen tiener
Stiffaderen Peder Møller Sognefoged, alle fra Hvornum.
Moderen introduceret d. 16de November eller 24de Søndag efter Trinitatis.
mvh
Karen