Arkivalier Online.
Fra : oz3

Dato : 16-01-07 08:07

hvilken progra kan i anbefalde til visning af download
fil'er fra Arkivalier Online.
og hvad vil forslå døbning af fil'erne

JB

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 16-01-07 09:01

"oz3" <xxxxx@xxxxx.dk> skrev i en meddelelse
> hvilken progra kan i anbefalde til visning af download
> fil'er fra Arkivalier Online.
> og hvad vil forslå døbning af fil'erne
>
> JB
-------------
Selv konverterer jeg dem til JPG og bruger Paint til fremvisning.
Flemming.

Fra : AB

Dato : 16-01-07 09:46

"oz3" <xxxxx@xxxxx.dk> skrev i en meddelelse
> hvilken progra kan i anbefalde til visning af download
> fil'er fra Arkivalier Online.
> og hvad vil forslå døbning af fil'erne
>
> JB

Du kan bruge 'PhotoFiltre' som er gratis.
http://www.pensionistedb.dk/photofiltre.htm

mvh
AB

Fra : Hugh Watkins

Dato : 16-01-07 09:57

oz3 wrote:
> hvilken progra kan i anbefalde til visning af download
> fil'er fra Arkivalier Online.
> og hvad vil forslå døbning af fil'erne

Microsoft Internet Explorer 7

Bladningsprogrammet er lavet i Java, og for at kunne se de indscannede
sider skal du først installere Java VM runtime fra Sun (se vejledning).

http://www.java.com/en/download/installed.jsp?detect=jre&try=1
Vi anbefaler, at Windows XP opdateres til Service Pack 2 fra Microsoft.
For brug af bladningsprogrammet, se under menupunkt Vejledning eller
under Hjælp inde i bladningsprogrammet.

http://www.arkivalieronline.dk/faq/Vejledninger/VejledningJava.pdf

WinXPsp 2 højre click egenskaber

to view tiff files you need a plug in

http://www.alternatiff.com/

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : baertel

Dato : 16-01-07 13:18

oz3 wrote:
> hvilken progra kan i anbefalde til visning af download
> fil'er fra Arkivalier Online.
> og hvad vil forslå døbning af fil'erne
>
> JB

Jeg vil foreslå at du kigger på AO Værktøj, som er et glimrende værktøj
til både download, arkivering/håndtering og fremvisning af filer fra AO.
Programmet er udviklet til formålet.

Du kan hente programmet her: http://utilis.dk/Download.aspx

mvh
baertel

Fra : Hugh Watkins

Dato : 16-01-07 21:50

baertel wrote:

> Jeg vil foreslå at du kigger på AO Værktøj, som er et glimrende værktøj
> til både download, arkivering/håndtering og fremvisning af filer fra AO.
> [...]

I second that

although I no longer use it

Hugh W

Fra : Ole Laursen

Dato : 16-01-07 13:35

> og hvad vil forslå døbning af fil'erne

Hej!

Når jeg gemmer en side fra AO, tilføjer jeg filnavnet år, dato, navn,
begivenhed og opslagsnummer. Det kommer til at se sådan ud:
1726 sep 19 Laus dåb Ålborg Vor Frue (C152A_A_001_K03-25-A) opslag 177

Man kunne evt. også tilføje sidetallet fra den oprindelige kirkebog.

MVH
Ole Laursen

Fra : oz3

Dato : 16-01-07 15:36