Tydning - Ferslev sogn
Fra : Per Kyhn

Dato : 14-01-07 19:39

Min TipTip oldemor Sofie Jensdatter blev enke i 40 års alderen, da min
TipTip oldefar Peder Enevoldsen døde. Nu det gået op for mig at hun ret
hurtigt derefter giftede sig igen, med en ny mand med samme efternavn -
Anders Enevoldsen.
En nærliggende tanke er jo at det er en svoger.
Er der en der vil hjælpe mig med at tyde hvad der står i kirkebogen under:
Frederiksborg/Horns/Ferslev 1852-1862 opslag 107 aller øverst på siden.
Mev venlig hilsen og på forhånd tak.
Per Kyhn

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 14-01-07 22:05

Et forslag: 1857
Enkemand, Gaardmand Anders Enevoldsen, en Søn af ? Enevold Nielsen i
Veilebye, født der og hjemmedøbt d. 5 Junii 1816, vaccineret 10 August 1818
og confirmeret 1831. Boer i Veilebye ? 2det Ægtesk.

Enken Sophie Iensdatter, en Datter af Gaardmd. Iens Rasmussen i Veilebye,
født der og fremst. d. 29 Mai 1816, vaccineret d. 10 Aug 1818 og confirmeret
1831. ? i 2det Ægteskb.
Forlovere: Peter . Christensen, ?svend i Kirkebye, Lars Hansen, Huusmand i
Veilebye.
Viet 12 September 1857 I Fersløv Kirke
Af anmærkninger kun tydet 11 Julii 1857
Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Karen

Dato : 14-01-07 23:15

Mit bud:
Enkemand Huusmand Anders Enevoldsen en søn af Huusmand Enevold Nielsen i
Veilebye født der og hiemmedøbt d. 5 Juni 1816, vaccineret 10 August 1818 og
Confirmeret 1830 boer i Veilebye Indtræder i 2det Ægteskab
Enken Sophia Jensdatter,en datter af Gaardm. Jens Rasmussen i Veilebye, født
der og fremst. 20de Mai, vaccineret 16de August 1818 og confirmeret 1831,
boer Veilebye og indtræder i 2det Ægteskab.
Forlovere: Peter F. Christensen Gaarmand i Weile Bye, Lars Hansen Huusmand i
Veilbye.
Viet 12 September 1857 I Fersløv Kirke
Anmærkninger: Trolovelsen anmeldt 11te Juli 1857.
Tillysning har fundet sted.
mvh
Karen